• typjag

IVF oktober 2016

Hej!
    Jag och min sambo har gjort 3 IVF försök och nyligen opererat (titthålsoperation) bort mina äggledare som var vätskefyllda (hydrosalpinx , säcktuba). Vi
    ska nu i oktober använda vårt sista frysta embryo på kliniken. Vi står i kö till landstinget men går privat i väntan på detta. Någon mer som ska göra IVF/FET i oktober? Eller någon som lyckats bli gravid efter borttagning av äggledare eller säcktuba?
    Vore roligt att följas åt - nu må det väl ändå fungera denna gången!

Johanna

• Svar på tråden IVF oktober 2016
  • typjag
    chbw skrev 2016-11-03 16:24:50 följande:

Haft ruggig molvärk och som hugg på ena sidan... Så nervös. Köpt ett par testa tidigt som jag ska testa med imorgon och på lördag, kommer inte kunna hålla mig 11 dagar till, och på måndag är ju bim enligt äggplocket.. 

Testade negativt både med LH och HCG-test på rd3, så ovitrellen har gått ur. Testade typ nyss (rd7) och funderar på om lutinus kan ge utslag på LH? 

hur går det för dig?? 

Jag testade mitt livs första plus IDAG på ruvardag 6. Efter 2 år å 4 ivf. Äntligen! Tina! Svagt men synligt! Å inte hittepå!!!!!! Tydligare på riktigt . Jag är såååååå lycklig och pirrig ! Kan de va sant!!!!!!!!
  • chbw
    typjag skrev 2016-11-04 07:04:28 följande:
    Jag testade mitt livs första plus IDAG på ruvardag 6. Efter 2 år å 4 ivf. Äntligen! Tina! Svagt men synligt! Å inte hittepå!!!!!! Tydligare på riktigt . Jag är såååååå lycklig och pirrig ! Kan de va sant!!!!!!!!
    åååh så spännande! Jag testade svaga svaga plus igår. Första nånsin! Idag tog jag ett testa tidigt och det är mycket tydligare :D 

Vill du dela med dig en bild på ditt?? :) 
  • typjag
    chbw skrev 2016-11-04 07:17:38 följande:

åååh så spännande! Jag testade svaga svaga plus igår. Första nånsin! Idag tog jag ett testa tidigt och det är mycket tydligare :D 

Vill du dela med dig en bild på ditt?? :) 

Ja! Jag försöker lägga in men det verkar inte funka!!!!!
  • chbw
    typjag skrev 2016-11-04 07:20:27 följande:

Bild

det är ju utan tvekan ett streck där iallafall! :D såsåså spännande!!! 
  • Muffins2017
    typjag skrev 2016-11-04 07:20:27 följande:

Bild

Hurra!!! Hade det på känn konstigt nog (lätt att säga efteråt
  • shrigley
    typjag skrev 2016-11-03 12:57:16 följande:

Men tror du verkligen det? Positivt är väl fortfarande positivt? Står ju fortfarande gravid å vissa tar det väl lite tid för hormonet att stiga?

Ja inte har det stigit i alla fall. RD 14 idag..... fortf "1-2 v" på clearblue. Formell testdag imorgon.

• typjag
    Muffins2017 skrev 2016-11-04 07:35:12 följande:
    Hurra!!! Hade det på känn konstigt nog (lätt att säga efteråt
    Åh tack-. är så lycklig och chockad och började gråta mitt i spinningen imorse. kan det verkligen vara sant? Ska in till stan nu på lunchen å köpa en presentlåda, och så får sambon morgondagens test som en present till frukosten.. Inte sagt ngt till honom än
  • typjag
    shrigley skrev 2016-11-04 08:39:21 följande:
    Ja inte har det stigit i alla fall. RD 14 idag..... fortf "1-2 v" på clearblue. Formell testdag imorgon.
    ååh.. håller alla tummar
  • chbw

Såhär såg mina ut idag. Det stora är ett testa tidigt. Funderar på om jag ska våga ta ett digitalt idag eller om jag ska vänta till imorgon. Har tänkt ta ett digitalt på bim på måndag och sen ett på testdagen den 14e :)
Svar på tråden IVF oktober 2016