Ordet "Neger"

Har man någonsin sett upp på prostitution?
Samma sekund man valde kalla prostituerade för horor, var samma sekund som ordet blev nedsättande.
Och sällan använder någon hora i en positiv betydelse, eller får nog formulera mig dubbelt.
Och tillägga sällan till annat än som ett nedsättande.
Vilket inte neger för en hel del är, man säger inte neger för vara nedsättande.
Det är väl här det låser sig för er.
Alltså, dagens självmål i debatt.
För, du vet, "neger" har HELLER alddrig varit något man "sett upp" på. Neger, negro (om folkslaget), nigger, alla dessa ord var myntade och skapade enkom som nedsättande ord, och ingenting annat. De har ALDRIG varit eufemismer.
Det är EXAKT samma för ordet neger som för ordet hora. Du KAN använda dem till en vän/inna som kanske är okey med det, men att använda det om mörkhyade eller kvinnor generellt är inte, och har aldrig varit okey. Någonsin.
Så du var med på 1600-talet och vet detta menar du?
Nej, neger har inte alltid varit kränkande, men många inbillar sig detta.
Vore intressant att höra hur en rasist är ett offer.
Eller var det ett förtäckt sätt att säga jag är en rasist?
Är det så, så kan jag säga det inte kan vara mer fel än så.
Nu är ju det så att neger härstammar ifrån Spanskan och negro, som än idag frodas i Spanien.
Och även för mig, då en bit pata negra är ljuvligt.
Det har inte varit någon större skillnad att säga svart och neger innan, det är detta jag delvis säger.
Men av någon anledning som blir du rosenrasande, över nått som inte varit rasistiskt ens innan.
Du din aggressiva debatteknik övertygar inte.
Jag fortsätter säga neger om det passar mig. Jag tycker att det hela är fjantigt och lättkränkt.
Fantasier.
Antar du är på väg till närmaste charkdisk och be dom ta bort pata negra.