• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Persson123

Fick nu på morgonen en glad gubbe på ÄL testet :) vi myste igårkväll. Men hur ofta ska man göra det nu? Är det idag och i morgon som är högst chans ? Hur brukar ni tänka?

• Kåtisroinen
    josefinevm skrev 2016-11-08 22:37:50 följande:

Eller hur det låter som en dröm! Vi håller alla tummar för att vi får leverera den bästa julklappen :)

Jag är så sugen på att testa men vet att det bara är onödiga pengar så försöker hålla uuuuuut.

Kämpa kämpa :) BIM-4 idag ju! Woop woop! ^^,
  • Florpan10
    justsweet skrev 2016-11-09 06:21:11 följande:

Hej! Jag hoppar in här jag med. Vi lyckades pricka in bra sex i helgen då jag hade ÄL.

Vi har försökt lite mer än 1 år, dock senaste året med ÄL tester å appar.

BIM 20 november, så nu håller vi tummarna.

Första barnet, 23 & 29år är vi ????

Då har vi bim samtidigt den 20!:) lycka till!

vi lyckades också pricka in i helgen med äl ganska bra. Inga tester el något här men den bör varit då. Vi har ett änglabarn sen innan så vi kör lite som det blir just nu men jag längtar som tusan! Har just nu bara spänningar långt ner i magen, försöker minnas om jag hade så förra graviditeten men kommer inte ihåg :p behöver ju tyvärr inte betyda något men får hålla tummarna ! Långt till den tjugonde nu haha
  • Skoovde

Blir inte klok på de här. Har så fruktansvärd molvärk så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Det känns mest som de är utmed båda sidorna mot äggstockarna och ibland under naveln vid livmodern. Har någon mer så?? Jag känner av min äl så de är vanligt att jag har känningar där nerifrån men aldrig har jag känt de såhär mycket. BIM -3 idag.

Skrev i tidigare inlägg att jag hade såhär sist när jag blev gravid i augusti, men de slutade med MF. Så rädd att den här "smärtan" inte är så bra....

• Kolan91
    pimpim78 skrev 2016-11-08 22:08:51 följande:

HJÄLP,

Startade med letrozol på dag 4 och har i dag tagit sista tabletten av de 5 man skall ta. Ikväll när jag gick på toa upptckte jag att jag hade enormt mycket ägglossningssekret. Ska man ha det redan nu ? Känner mig livrädd att ägglossningen skall komma för tidigt innan ja ghinner ta sprutan ?

Nån som ätit letrozol som vet hur det varit för er ?

Ursäkta snusigt inlägg men det var så mycket så jag hade kunnat bygga broar till kina ??

Nån med erfarenhet ?

Har inte upplevt detta med pergo ??

Jag är på tredje kuren. Jag får vattnigt kring äl inte märkt att jag fått det så tidigt.

Tar du tempen?
  • Kolan91
    pimpim78 skrev 2016-11-08 22:08:51 följande:

HJÄLP,

Startade med letrozol på dag 4 och har i dag tagit sista tabletten av de 5 man skall ta. Ikväll när jag gick på toa upptckte jag att jag hade enormt mycket ägglossningssekret. Ska man ha det redan nu ? Känner mig livrädd att ägglossningen skall komma för tidigt innan ja ghinner ta sprutan ?

Nån som ätit letrozol som vet hur det varit för er ?

Ursäkta snusigt inlägg men det var så mycket så jag hade kunnat bygga broar till kina ??

Nån med erfarenhet ?

Har inte upplevt detta med pergo ??

Jag är på tredje kuren. Jag får vattnigt kring äl inte märkt att jag fått det så tidigt.

Tar du tempen?
  • Heineken86

Men blä! Testade mig igen idag, kunde inte hålla mig. Tog ett clearblue digital och fick inte gravid. Cykeldag 39 idag. Så himla segt.

Kanske är det så att den här menscykeln är väldigt lång... men jag har samtidigt också haft klistersekret hur länge som helst också så det är ingen chans att jag haft ägglossning senaste 2 veckorna. Kanske har den inte ens kommit än? Hur lång cykel kan man ha egentligen? Förra var 28 dagar, men det var ju första cykeln sen förra graviditeten så visst har jag räknat med lite oregelbundenhet, men nu börjar jag tappa hoppet åt alla håll. Och de dumma brösten som är spända på nättern oxh mornar lurar mig oclså!

• polly82
    Skoovde skrev 2016-11-09 07:21:23 följande:

Blir inte klok på de här. Har så fruktansvärd molvärk så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Det känns mest som de är utmed båda sidorna mot äggstockarna och ibland under naveln vid livmodern. Har någon mer så?? Jag känner av min äl så de är vanligt att jag har känningar där nerifrån men aldrig har jag känt de såhär mycket. BIM -3 idag.

Skrev i tidigare inlägg att jag hade såhär sist när jag blev gravid i augusti, men de slutade med MF. Så rädd att den här "smärtan" inte är så bra....

Jag har också det. Molvärk och det ilar/isar liksom ut mot sidorna och som du beskriver runt naveln. BIM/BIM +1 idag, har inte vågat testa...

När jag vaknade idag kändes det som att mensen var på g, men det har lagt sig och nu är jag osäker igen. Igår kväll kände jag mig illamående för första gången. Så nervöst! :)
  • Marie357
    polly82 skrev 2016-11-09 09:54:32 följande:
    Jag har också det. Molvärk och det ilar/isar liksom ut mot sidorna och som du beskriver runt naveln. BIM/BIM +1 idag, har inte vågat testa...

När jag vaknade idag kändes det som att mensen var på g, men det har lagt sig och nu är jag osäker igen. Igår kväll kände jag mig illamående för första gången. Så nervöst! :)
    Men visst är det jobbigt att ena sekunden tro att man är gravid och sedan för att andra inte känna ett skit..
    nouw.com/denöppnakampen
  • Skoovde
    polly82 skrev 2016-11-09 09:54:32 följande:

Oj va duktig du är som inte har testat ännu. Lovade mig själv att iaf vänta in BIM dagen men testade idag (BIM-3) o de visa väldigt negativt.. Hoppas tant röd inte kommer och hälsar på dig och att du får en fint plus när du väl testar. När har du tänkt testa? :D

Jag har känt lite lite illamående men inte alls mycket. Mest bara fått lite kväljningar då och då.
Svar på tråden BIM november 2016