• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Nysig

Jag har bim, tror jag, på söndag efter stt ha ätit en kur med pergotime. Har helt sjukt svullna bröst, vagt illamående i skov och har ett helt galet humör! Tidigare i veckan drog och stack det i magen och jag var väldigt bubblig.

Vill BARA få ett svar på om jag är gravid eller bara skengravid.. Men tänker vänta åtminstone till lördag morgon. Tror jag?!

• Hes92

Hej!
    Hoppar också in här! BIM 17 November.
    Så har enligt NC haft ägglossning 7/11, detta är väl första " riktiga" försöket.
    Förra månaden lyckades vi pricka ägglossningen utan att det var meningen typ. denna gången har vi lega i lite mer ;)
    Har känt att det ömmat och dragit lite i vänstra äggstocken... Men det kan ju vara inbillning!
    Hoppas ändå så att det tar sig! :D

• 2017 bebis

Tog en tidigt test BIM -7 inget :(

• B B B
    2017 bebis skrev 2016-11-10 11:52:09 följande:

Tog en tidigt test BIM -7 inget :(

Det är ju fortfarande tidigt! Vänta några dagar så kanske det ser bättre ut! Skrattande
  • anonymis3ns

Någon av er alla som plussat som haft lite mer skrynkliga bröstvårtor på vissa ställen innan ni plussade? Haha! Bim på söndag och upptäcker det till och från.

• Kåtisroinen
    Treansresa skrev 2016-11-10 06:57:05 följande:

Äntligen!! Plussde svagt igår och fortsätter plussa idag så nu vågar jag hoppas! Jag är gravid!!

Anonym (Jajjo) skrev 2016-11-10 07:40:29 följande:

Idag är det torsdag så imorse satte jag mig och skulle doppa den där stickan.... när jag precis doppat stickan och reser mig från toaletten kommer kattungen i full galopp, upp på sonens pall och *plums*.... rätt ner i toan!!!!! Så snabbt som sjutton fick jag rädda henne från sitt otrevliga bad i mitt kiss och lägga stickan åt sidan medan jag duschade av henne. När hon är duschad och inlindad i en handduk kommer jag ihåg testet och titta vilken trevlig syn jag fick :D

Vilken morgon! Hahaha!

Åh grattis båda två!! Verkar vara en bra månad här för novemberbarn ^^,
    Marie357 skrev 2016-11-10 09:50:17 följande:

Jag tror jag har samma dag som du.. Jag har också lätt illamående här idag på morgonen/fm... Känns som jag får mer och mer saliv och konstig känsla längst bak i munnen.. Lite ömhet i tuttarna...

Ja precis så känns det. Jag sväljer mycket, men har mer känsla nere i halsen, mot nyckelbenet. Kan absolut inte polo idag liksom :P

Är inte så öm, däremot så känns det som de har växt något :P
  • josefinevm
    Kåtisroinen skrev 2016-11-10 06:31:16 följande:

Ja nu börjar det faktiskt närma sig! Målet är liksom i sikte tycker jag :) bara tre dagar kvar nu ju! Det är ju faktiskt ingenting! Torsdagar o fredagar tycker jag brukar gå fort, lördagen kan nog bli lite lång då inte har något planerat då. Men det ska nog gå bra ändå! Nu börjar jag bli lite nervös också :O

BIM-3. Den molande känslan håller i sig och jag vaknade dessutom med en lätt illamående känsla, första gången idag ! Hur känner du dig idag? :)

Ja nu känns det faktiskt inte alls långt borta, håller med om lördagen har heller inget planerat så får se hur den dagen kommer bli :) Jag är också nervös, dock så är det något som säger att jag inte är gravid men jag hoppas jag har fel.

Låter som mycket goda tecken :)

Nja inte nå speciellt som vanligt, får må illa attacker ibland eller ja typ kväljningar men tänker att jag bara är hungrig också! Haha pessimisten men vill ju inte hoppas på för mycket heller :)
  • Lindseeey

Stort grattis till er som plussat!! :D

Tror tyvärr jag kommer vara en av som som inte plussar denna månaden... alla "symptom" jag tidigare kände är helt borta nu. BIM på söndag och är fortfarande negativ på stickan :(

• Lilltiger84

"Hänger gärna på här! Hade ett missfall i v. 9 i oktober, så jag har inte stenkoll på min kropp just nu. Utifrån flytningar och känningar tror jag att jag är på ÄL+10 idag, men det kan också vara helt fel. Fick en liten liten blödning (rosa på pappret) för två dagar sen, man kan ju alltid hoppas att det var en nidblödning. Inget mer sen dess. Brukar normalt få mens typ ÄL +11 eller +12, så nu till helgen i så fall. Dock vet inte jag, cykeln kanske kan förändras efter en graviditet/missfall?"

MaTik - vilken lik situation vi är i. :) Hade också missfall i oktober, i vecka 7, så vet inte heller om allt är som vanligt i kroppen igen. Ägglossningstest visade som starkast söndag för 1 1/2 vecka sen så tror jag är på ÄL+11 idag. Igår kväll när jag skulle torka mig var där en ljus rosa flytning och sen har jag inte haft något mer. Undrar om det är början på mens (brukar aldrig ha så, men efter missfall kanske det blir annat?) Jag undrar också om cykeln förändras så här efter missfall.. Känns som att ägglossningen blev som vanligt ungefär iaf. ;) 

Svar på tråden BIM november 2016