• Orkide

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Målarsasah skrev 2018-01-03 10:06:58 följande:

2018 Blir ett bra år för oss Alla, de känner jag! Kram!

Jag hoppas verkligen det. I mars har vi försökt i tre år. Känns gaalet!!
  • Orkide
    Målarsasah skrev 2018-01-03 21:00:55 följande:

Jisses! 3 år! och jag som gråter över våra 1,5 de känns då så fjuttigt.

Kom och tänka på att de är 4 månader kvar tills jag fyller år, jag som sa att vid 25 då ska jag ha en liten knodd... jag fyller 26. Känns som om jag har failat med de enda jag visste att jag ville här i livet. Känns även som om jag sviker min sambo. Tänk om jag inte kan få barn, och ge honom de finaste man kan ge här i livet...

Verkar vara en sån dag idag då jag bara har dåliga tankar....

<3 Men dina 1,5 år är ännu mer psykisk terror. Jag har barn. När vi försökte med första o stod i ivf kö så var det mycket jobbigare än nu. Då hade vi ingen aning om vi ens kunde få barn och varje barn o gravid kvinna var som riktiga spjut genom hjärtat. Nu gör det ont o jag sörjer varje mens då jag verkligen vill ha en till. Men det gör inte ont på samma sätt. Jag hoppas att du förstår mig rätt <3 Jag håller verkligen alla tummar för dig!!
  • Orkide
    Aylina88 skrev 2018-01-04 01:50:29 följande:

Hej tjejer! Är de okej att jag hoppar in här. Jag är på dag 3 med letrozole de så nytt för mig och tar gärma emot tips

Välkommen hit, hit är alla välkomna. Vad för sorts tips vill du ha
  • Orkide
    Aylina88 skrev 2018-01-04 07:24:20 följande:

Tack :) tar gärna emot tip va jag ska tänka på nu när jag tar letrozole

Som du redan fått så är det svårt att veta hur just du reagerar men för min del så får jag ganska ont i magen vid ägglosning. O veckan innan mens får jag lite ömma bröst samt difus känsla i magen.

Är det första kuren du tar nu?
  • Orkide
    Målarsasah skrev 2018-01-04 13:53:29 följande:

Ibland är de verkligen skönt att läsa /prata här för alla är med om samma sak. tack för peppningen. <3 de behövs just nu. Snacka om att dagarna är olika när de kommer till känslor och tankar.

Känner ett typ sjukligt ha-begär efter barn så jag smäller av! :")

Jag förstår verkligen det!!

Jag tänkte prova att dricka aloe vera juice den här månaden också. Vet inte om det hjälper men börjar tröttna på att bara testa letrozol. Någon som har några bra kosttillskotts exempel?
  • Orkide
    My102 skrev 2018-01-04 15:01:23 följande:

Har tagit min andra dos av letrozol, den minsta mängden. Har aldrig fått max utslag på CB advanced fertilitetsmonitor, första omgången med letrozol tog jag också otrivelle spruta men fick inte max utslag då heller. Hoppas att hag nästa månad får ta gonal f och letrozol.. för nån graviditet tror jag inte att det blir. 3 års försök (inte konstant då) i juni.

Min gyn har sagt att alla inte får fullt utslag. Har du kollat nivåerna efter ?äl?? så att du verkligen ägglossar?
  • Orkide
    Aylina88 skrev 2018-01-04 14:42:02 följande:

De första kuren jag tar :)

Spännande
  • Orkide
    Aylina88 skrev 2018-01-04 19:21:55 följande:

Verkligen :)

Tar du andra tabbleter än letrozol

Förutom letrozol tar jag ?mitt val kvinna? för folsyrans skull. Annars ingenting just nu. Du då?
  • Orkide
    My102 skrev 2018-01-04 23:48:05 följande:

Vi har inte gjort det..min läkare tror att jag ägglossar ändå..jag följer numera bara med strömmen..har ingen aning varför det inte går, vill gärna ha en anledning lixom :/. Alla prover ser bra ut i övrigt men eftersom jag inte fått fullt utlaga på CB eller på sticka så stod jag på mig och ville kolla och läkaren sa inte emot men jag har bara kollat med ultraljud två ggr en gång var det en blåsa på 10 och andra gången så trodde läkaren att jag redan hade ägglossat pga att jag förklarade att jag hade haft ÄL smärtor nån dag innan, han sa att det han såg tydde på att ägglossning var G alternativt hade varit, mina äggstockar sitter så högt upp så det är inte alltid han ser dem heller och då kunde han inte någon blåsa eller äggstock..kommer inte ihåg vilket. Han gav otrivelle ifall att. Nu pga julledigheter så skulle jag köra med letreozol i alla fall utan ultraljud.

Okej ja man litar ju på sina läkare. Jag har också använt letrozol utan ultraljud nu ett tag. Mina prover är också bra å det är ju så frustrerande att ingen kan förklara varför man inte blir gravid.
  • Orkide
    Målarsasah skrev 2018-01-05 10:51:36 följande:

Man försöker ju hitta allt möjligt som kan hjälpa men man vill ju inte ta något så de blir en dålig effekt. Man hoppas ju på att kroppen ska klara av detta själv. Fick verkar de ju inte så. Jag tar järn/c-vitamin, folsyra, magnesium och omega 3 tabletter. Testade epa-gladin för ca 1 år sedan men tyckte jag fick knasiga biverkningar av de så då slutade jag. men när de kommer till slemhinnan så har jag hört att hostmedicin ska hjälpa. Hur vet jag inte men har läst att många har tagit bisolvon för de. Dock bör man väl veta innan man börjar ta de om man har en tunn slemhinna och om de är så att ägget inte fäster. Finns ju en uppsjö av olika "husmors tips" som man läser om.

Är idag på 3e tabletten av 2a kuren på enkel dos idag och tycker att man känner mer denna kur mer än första. lite illamående och känningar i tjejmagen och huvudverk... Hur känner ni?

När har du bil förresten ? Kram!!

Vet att man inte ska mixtra med någonting men just nu känns det som att jag har testat så många kurer letrozol att det kommer inte funka för mig.

Jag har BIM nu idagarna, börjat lite smått med rosa flytningar.
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera