Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Malin 845 skrev 2016-12-15 21:04:29 följande:

Oj fick du så många äggblåsor! Tog du en enkeldos av letrozolen? Oavsett så tycker jag du kan testa på söndag om du vill, hade jag gjort om jag inte fått sprutan :)

Spännande det där! Jag fick ju dubbeldos nu direkt första gången...trots egen äl de flesta månader. Och inget UL. Men kanske släpper man inte lika många själv som man gör med sprutan?

Då är det pimpim78 och jag som ev testar på söndag då..,så nervös...
  • Nykär15
    pimpim78 skrev 2016-12-16 08:34:15 följande:
    Samma här, nervöst, gjorde faktikst ett test i går som va neg men det hade jag nästan räknat med. Alldeles för tidigt, sätter nytt hopp till söndag.
    Har du några känningar ?

Jag har inte vågat testa...har gräns på ÄL+10 då jag aldrig nånsin fått plus tidigare, har vart gravid 4 ggr (2 barn). Så jag väntar snällt till söndag även om det börjar klia i fingrarna. 

Jag har en massa molvärk och mår konstigt, fryser och frossa och är trött. Men kan likaväl vara biverkningar från Lutinus så jag vågar absolut inte tro nåt! Hade jag inte tagit det så hade jag nog trott jag var gravid då det känns som det brukar, men är ju den ökade mängden progesteron man kan reagera på med så jättesvårt.

• Nykär15
    Malin 845 skrev 2016-12-16 20:54:20 följande:

Konstigt att du fick dubbeldos och inget vul :O. Min läkare är jättegenerös med det!

Har också egen äl sen ca 5 månader tillbaka, men då letrozol förbättrar slemhinnan och ger större chans känns det ju bra att ta det :).

Håller tummarna hårt för er!! :)

Jo men hon kanske har erfarenheten att man sällan lossar mer än ett själv eftersom jag inte fick sprutan :) är inte så orolig iaf och verkar inte blivit överstimulerad iaf.
  • Nykär15
    pimpim78 skrev 2016-12-18 15:38:06 följande:

Hur har det gått ?

testade du i morse ?

Jag vågade inte. Tänkte vänta till i morgon. Har dock bara ett test från testlagret och om jag inte har helt fel är de lite sena med att visa positivt. Borde kanske ha köpt ett clearblu testa tidigt.

MEn som sagt jag har verkligen inga känningar och är inställd på neg......

Mmm negativt med testlagrets...känns så tungt och känner inget hopp nu..,
  • Nykär15
    Orkide skrev 2016-12-18 21:36:24 följande:

När har ni BIM?

Jag är på dag 24. BIM ca dag 28-29. Inga känningar alls. Så det är troligtvis mens på g här. Ska det någonsin bli ens tur!? Är på försök 20+ någonting.. tredje försöket med letrozol. Ibland kommer deppet

Jag är på äl+10...de ggr jag vart gravid har jag alltid sett på denna dagen...så hoppet sjönk rejält nu :(

Har en massa känningar, men tror bara de beror på Lutinusen - väldigt ledsamt bli lurad av den...

Har du tagit det nån gång?
  • Nykär15
    Orkide skrev 2016-12-19 07:14:09 följande:

Näe aldrig provat d. Vad är det till för?

Progesteron, hjälper slemhinnan bli extra fin efter äl. Man utsöndrar ju det själv, men har man för dålig produktion kan det bli svårare bli gravid.

Man kan ta prover o kolla, har du vart på nån utredning?
  • Nykär15
    Orkide skrev 2016-12-19 12:47:37 följande:

Gjort alla utredningar. De enda förklaringen är att äggen inte blir tillräckligt klara för en befruktning

Mmm ok...hoppas Letrozol kan göra susen på ett par ggr. Har du fått prova Gonal-F nån gång?
  • Nykär15
    Orkide skrev 2016-12-21 06:35:04 följande:

Nej inte de heller. Har provat pergotime, vilket funkar på mig och sen nu letrozol första omgången använde vi äl-spruta.

Ok, ska se om jag kan få äl-Spruta nästa omgång
  • Nykär15

Här blev det mens :(

Så bara den drar igång ordentligt idag så börjar jag med Letrozol på söndag igen.

• Nykär15
    pimpim78 skrev 2016-12-23 13:03:36 följande:

Nej, fy så trist. Men vi hade väl det liksom på känn båda två.Jag är bim +1 i dag och neg på test och gissar ett mensen kommer under dagen. Sophia hemmet är sätngt till den 9 så vi kör nog en omgång med letrozol hemma och testar me däl test själva denna cykel och kör sedan insemination nästa.......

Nu hoppas vi på nästa omgång !!!!

Jo hade det på känn...här har de med stängt till 2/1 och jag får ev äl 5-6 som senast, mailat om att kanske få en spruta den cykeln, får se om jag hinner få svar. Har en provtid hos dem 9/1 för nytt TSH-prov. På sätt o vis är det skönt att inte oroa sig som nygravid att värdet är för högt, bra om det sjunker innan vi blir gravida igen då missfalksrisken är så stor och vi redan förlorade ett barn pga det...
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera