Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
Jag förstår hur ni menar med att flerbörd kan medföra större risker men som jag ser det så känns det inte som det finns någon anledning att oroa sig specifikt för att de ska bli fler än 1 då det fortfarande inte är så vanligt och speciellt tvillingar som Isf är vanligaste flerbörden brukar inte medföra så stora komplikationer i den skalan att det får mig att inte ens försöka bli gravid. Att äggen dessutom Skulle vara "dåliga" bara för att där är fler, finns det något belägg för det?
Tycker också de är så avået de hår med ägglossningen , nu har jag ju fortfarande inte fått ett pos utslag på lh testen en ja vet ju att de är på g här omkring så vi försöker varannan dag men pressen blir för stor så igår tex blev det inget avslut fram hans sida vilket så klart gör att an blir lite orolig att missa denna cykel..
Nej äggen blir inte sämre för att de är fler, är inte alls så jag menade. Men ibland blir man ju gravid och av någon anledning blir det missfall. Jag har ju hellre ett missfall ensamt än att det skulle ske när det är ytterligare ett befruktat ägg därinne som då riskerar att blöda ut det med när något händer.
Det är ju dubbel risk att något händer när man är gravid med två. Ex om man gör KUB, vi hade avbrutit om barnet har någon trisomi, men tänk om ena har det och andra är friskt? Det blir så många mer saker att ta hänsyn och oroa sig för känner jag, men var och en får ju känna efter själv. Risken vid stimulering är ju något större att det ska bli mer än en, det är jag ju redan medveten om. Men skulle inte medvetet vilja hoppas eller chansa på fler...därav övervakas man ju med UL med, nu vet jag att bara ett av äggen är tilltäckligt moget för att släppa när jag tar Ovitrelle så känner mig inte så orolig.