Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

efg skrev 2017-02-23 11:26:04 följande:

Har vad jag vet endast haft 1 spontan äl och det var första äl efter förlossningen ca 1 år efter han föddes. Då visste ja inte att ja hade äl men ja hade även då mycket molvärk. Men just denna cykel med dubbelkur så verkligen galet va de känns!

Skönt känna att det händer nåt!! Heja!
  • Nykär15
    efg skrev 2017-02-23 13:21:45 följande:
    Svagare lh test idag än igår måste innebära att äl sker senast inom 24 h va? Eller iaf mest troligt :) lyckades iaf få till det igår och kanske ska satsa på en gång till ikväll ;) imorgon kan de ju va försent tänker jag..

Ja om det är lite svagare idag så lär ägget antingen ha släppt eller vara på god väg. Så jag hade haft sex iaf idag och förmodligen i morgon med. Men jag hade inte hoppat över idag...

Vi har dagligt sex så behöver jag inte tänka på när jag bäst ska ha det...skönt.

• Nykär15
    efg skrev 2017-02-23 14:18:02 följande:
    Vi har inte möjlighet att ha sex varje dag av många anledningar men forska går ju alltid. Dock får de inte kännas att de bara blir som en fabrik att nu måste vi minsann ha sex idag igen utan hoppas att de funkar att få till ändå mer spontant :) jag tror ägget släpper idag för jag har fortfarande haft molvärk idag och tempen hade inte stigit imorse. Hade ju hur som helst sex igår så skulle inte se det som att vi missat det ifall de inte blir av idag igen :)
    Nä det får man ju känna av själv om vad som funkar bäst för er :) jag tycker det är skönt att inte behöva tänka på det, just eftersom vi alltid vill ändå. Känns konstigt de få gånger vi lägger oss utan att ha sex...helgerna kan bli mer spontant när som på dygnet, men vardagar blir det ju så...och när barnen är hemma blir det bara kvällstid ju. 
  • Nykär15
    efg skrev 2017-02-23 15:29:09 följande:
    Ja jag önskar att vi hade den möjligheten också skulle vara både härligt rent vardagsmässigt men också nu när jag försöker bli gravid. Men tyvärr går det inte :/ de handlar alltså inte om att vi inte vill utan jobb, bebis och fysiska problem som hindrar.
    Nej så är det ju, ser olika ut för alla par och man får försöka lösa det bäst det går utefter det :)
  • Nykär15
    Marie357 skrev 2017-02-23 20:59:49 följande:

Fortfarande ingen mens..Äl + 17

Var hård i magen både igår och idag morse och tog i, fick då lite ljjuuuuuusrosa på pappret, men ändå inget mer nu.

Ont i tuttarna och ryggslutet...

Har du tagit nåt test? Låter ju som att du skulle kunna vara gravid!
  • Nykär15
    efg skrev 2017-02-24 08:58:18 följande:
    Jippie! Vi lyckades få till det även igår så dagen för positivt test och dagen efter! Imorse hade tempen stigit men bara lite grann, känner dock i princip ingen molvärk längre efter att ha haft två dagar med rejäla äl smärtor så gissar att ägget har släppt och att tempen vara inte hunnit stiga så mycket ännu. (Tog tempen igen efter att ha sovit ytterligare 1,5 h och då hade tempen stigit massor)
    Heja vad bra! Nu får vi vänta på BIM ihop Glad Hur lång lutealfas har du? Jag räknar att jag har BIM 9/3
  • Nykär15
    efg skrev 2017-02-24 09:26:03 följande:
    Eftersom de senaste cyklerna varit helt rubbade så är ja osäker på om lutealfasen varit annorlunda men när jag försökte bli gravid förra gången hade jag 14 dagar. Så räknar bin 9/3 alt 10/3 så lika son dig! Undrar om man kommer kunna hålla sig från att testa i förväg haha

Ah vad kul!

Jag kommer testa 8 och 10 dagar efter Ovitrelle, för jag vill se om det finns HCG kvar i kroppen efter den innan jag vågar mig på att testa. Så beroende på hur det ser ut på 10 dagar efter så kanske jag sen testar mig på dag 12 efter sprutan. Så man får inte testa för tidigt när man tagit den..men det ser jag nog eg bara som positivt. 

• Nykär15
    efg skrev 2017-02-24 10:08:16 följande:
    Skönt att ha en "plan". Jag åka nog försöka att inte testa innan bim om de inte blir som när ja va gravid förra gången att ja drömde att jag var det så var ju tvunget att testa och fick då positivt på äl+10 tror ja de va
    Ja det bästa är ju helt klart att vänta. Jag vill gärna veta innan BIM iaf för jag tar Lutinus och mensen kommer ju inte igång förrän jag slutar med den, så är jag inte gravid behöver jag sluta för att kunna börja om Så iaf dagen före BIM kommer jag ha testat. Har alltid fått plus från ÄL+10 de 4 ggr jag vart gravid innan...men just pga sprutan så får jag vänta lite längre med att kolla. Och jag kommer inte testa med nåt extra känsligt test då för jag vill kunna jämföra, så kommer bara köra med Testlagrets.
  • Nykär15
    efg skrev 2017-02-24 10:37:40 följande:
    Lutinus har ja nog inte hört talas om innan, vad är det? Eller är de de där vagitorierna?

Jag kör på graviditetskollens stickor, både äl och grav. Hade de förra gången och de kändes bra så fortsatte så :)
    Ja det är vagitorierna med progesteron.
    Milou3 skrev 2017-02-24 10:48:47 följande:

Efg och Nykär15, då vi har bim ganska samtidigt här 9-10 mars måste vi ju uppdatera symptom :)

Ja roligt! Jag tycker det är svårare med symptom när man är stimulerad...och även efter Ovitrelle som ger en hcg..men värst är Lutinus, är ju gulkroppshormon så man får ju en skengraviditet när man tar så stor mängd...men alltid skoj att spekulera!

Orkide skrev 2017-02-24 10:53:22 följande:

Happ varit hos gyn. Blåsorna och slemhinnan har lite till att växa på sig. Äl troligtvis runt onsdag. Men idag var enda dagen hon kunde. Ingen spruta. Å jag ska tillbaka dagarna runt BIM för att diskutera OM jag ska fortsätta med letrozol eller ta en paus. En paus?? Fan två år har gått ska jag behöva pausa nu också å vänta ännu längre

Men nä! Paus är ju inget man vill höra talas om. Ni har inte diskuterat att stimulera dig med sprutor i stället? Min läkare sa att om man inte svarat på pergo/letrozol och blivit gravid på tre omgångar så bör man testa nytt preparat och att då är sprutorna bättre tyckte hon, just de jag tar nu (Bemfola) innehåller ju även LH vilket gör att man får riktigt fint livmodersekret vid ÄL, det har jag inte haft själv sista åren... Så säg att du hellre vill diskutera alternativ framför att göra en paus?

Hur stora var blåsorna och slemhinnan idag? Vilken CD är du på?

• Nykär15
    Orkide skrev 2017-02-24 11:05:03 följande:
    Slemhinnan har jag glömt.. tappade hopp när hon började prata paus och att mycket sitter i ens inre stress. Största blåsan låg på 12,1.
    Hon tycker att jag svarar bra på letrozol. Å att jag kanske inte ens behöver det. Men när jag förklarar att jag enbart blivit gravid med pergotime så svarar hon bara "ja jag vet". Blir så trött.

OK vilken CD är du på idag? 12,1 är ju ganska litet men som du säger bör ju ÄL blir runt onsdag isf om det växer vidare som det ska. 

Jag hade bytt gyn om det var möjligt, går du privat? Och ta upp frågan om att byta till nåt som brukar ses som effektivare? Förstår att du tappar hopp...sånt vill man verkligen inte höra Rynkar på näsan

Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera