Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

zion skrev 2016-12-24 09:26:40 följande:

Julaftons morgon blev en underbar morgon. Andra försöket med dubbel kur av pergotime.

Önskar er alla ett stort lycka till och en god jul

Grattis!!
    Orkide skrev 2016-12-25 13:42:22 följande:

Grattis!! Vilken julklapp.

Själv kom mensen på kvällen igår.

Samma här..i morgon börjar jag andra omgången dubbelkur Letrozol...
  • Nykär15
    Orkide skrev 2016-12-27 08:17:37 följande:

Inne på fjärde omgången nu. Tänk om man bara visste hur många omgångar allt skulle ta..

Ja eller så vill man verkligen inte veta...inne i en tid där jag tror att vi aldrig kommer få uppleva magin tillsammans :(

Mailat kliniken och frågat om man kan få äl-spruta som tillägg...vet ju inte om äggen släpper bara för jag tar Letrozol liksom.
  • Nykär15
    EmmaB1988 skrev 2017-01-04 15:52:08 följande:

Hur funkar sexlivet för er? Hade sex igår och fick pos äl test imorse. Hade sex på fm men min sambo hade svårt att "komma". Fler som har samma problem? Jag kan inte rå för det men jag blir nästan arg på honom. Fast jag vet att han försöker så gott han kan. Hoppas att sexet igår räcker för denna månad eftersom han jobbar sent ikväll och vi inte hinner ses förens imorronkväll :(

Vet inte hur länge till jag orkar vänta på ett plus :( 3e försöket med Letrozol denna månad.

Pep tack!!

Usch vad jobbigt :(

Vi har tack o lov inte de problem, har alltid sex i stort sett dagligen och han har lätt för att komma. Vi njuter båda två och det känns bra.
  • Nykär15
    EmmaB1988 skrev 2017-01-04 19:01:39 följande:

Vi har inte sex så ofta tyvärr. Han har helt enkelt inte lust :( men han är alltid med på noterna när jag säger att det snart är dags för äl, tyvärr låser det sig för honom ibland, vilket gör mej oerhört stressad.

Vad tråkigt :( hade nog personligen inte fixat det om min partner och jag inte hade ett välfungerande sexliv som båda trivs med. Har det alltid varit så?
  • Nykär15

Mensen kom punktligt på BIM-dagen igår med lite spottings och idag är den igång. Så på torsdag börjar jag med tredje omgången dubbeldos med Letrozol...

Har mailat kliniken idag och frågat om UL + Ovitrelle denna gången..får se vad de säger. Hon sa iaf sist att detta blir sista gången med Letrozol och att vi ska gå vidare på annat sätt nästa cykel annars. Har bett henne dela med sig av sin plan då jag gärna vill veta vad som händer och om det känns rätt, annars kommer vi starta upp IVF privat, vart i kontakt med klinik redan. 

• Nykär15
    Orkide skrev 2017-01-17 11:44:18 följande:
    Jag är nog inte där än att fortsätta med ivf. Eftersom vi har två gemensamma så skulle vi få betala också. Sambon skulle nog stoppa bebisverkstan om vi behöver gå via ivf. Vi har ju ett antal år kvar på oss.
    Vi får ingen hjälp via landstinget tyvärr så det blir privat...så det tar emot kan jag säga. Just nu väntar jag lite besked från kliniken på vad läkaren anser vi ska göra om nästa omgång inte tar sig. Jag är ju 40 om bara några veckor så tiden rinner liksom undan och vi har ju inga gemensamma barn. Så vi vill så himla hemskt gärna, sambon har inga biologiska. Däremot är han en fantastisk bonuspappa till de vi har och han säger även att vår kärlek är viktigast och går först, men jag önskar av hela mitt hjärta att jag ska kunna ge honom den magiska upplevelsen det är att vara med om ett barns födelse Hjärta
  • Nykär15
    Orkide skrev 2017-01-17 13:51:07 följande:
    Men ni borde väl få hjälp av landstinget eftersom din sambo inte har barn?

Vad kostar ivf när man får betala själv?
    Nej vi får inte det då jag är för gammal. Måste ansöka innan man fyllt 39. Jag fyller ju 40 vilken dag som helst. Rynkar på näsan

Ett paket med 3 försök kostar 79.000 kr....känns rätt meningslöst köpa ett försök för 35.000 kr, vad är oddsen att ett skulle räcka liksom?
  • Nykär15
    Orkide skrev 2017-01-17 19:17:14 följande:
    Jösses vilka pengar man får betala. Klart värt alla pengar i värden.
    Ja inte billigt, men är det där vi hamnar så känner jag att pengarna ändå får vara ok, hellre mindre på kontot än barnlös...men har ju ett par grejer kvar som jag vill testa iaf.
  • Nykär15
    Sköterskan på kliniken ringde nu, TSH låg fortfarande på 4,0 så nu ska jag dubbla dosen Levaxin så jag istället tar 50 mg. Nya prover om 4-6 veckor.
    Hon sa oxå att läkaren kommer svara på mitt mail idag, senast i morgon om hur vi ska göra framöver. Skönt, men hoppas nu bara det blir svar som jag tycker känns bra..
    Ledsen över att TSH fortfarande låg så högt... Gråter
  • Nykär15
    Nu har jag vart på UL (CD10 idag). Först kikade hon bara inuti och sa att slemhinnorna såg jättefina ut och bra sekret från livmodertappen. Sen gjorde hon VUL, mätte slemhinnan till 9 mm och visade att den är treskiktad (den bör vara 8-10 mm för att vara mottaglig för graviditet så det är ju jättebra och tyder på att mina östrogennivåer är i bra balans). Sen kollade hon äggen, på höger sida hade jag ett jättefint på 23 mm och på vänster ett på 20 mm. Så ikväll ska jag ta Ovitrelle. Nästa fredag ska jag börja med Lutinus igen.

Om det inte tar sig denna gången så kommer jag att stimuleras enbart med sprutor nästa omgång och då kommer jag få gå på 2-3 UL för att kolla tillväxten och sen även få Ovitrelle för att lossa.

Hon var nöjd med på hur kroppen svarade på medicinen iaf och hur allt såg ut. Och jag med, var så himla rädd att inget ägg skulle vara moget!
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera