• Orkide

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

zion skrev 2016-11-01 20:15:39 följande:

Första försöket med pergotime nu, fick inget vul denna omgången så har köpt hem ägglossningstest men vilken dag ska jag börja testa utan att missa en ev stegring

Börja från dag 9 eller 10 så är du säker på att du inte missat
  • Orkide
    villblifler88 skrev 2016-11-02 05:22:22 följande:
    Nej alla blåsor låg på 10 mm. Men en sak jag tänkte på var att innan började jag med letrozole på mendags 5. Denna gången tror jag hon sa att dubbelmoral på mendags 3. Måste ringaa och dubbelkolla.
    Hur går det med testerna? Blåsorna växer ju 2 mm per dag o hinner de bli 18 så finns ju chansen för att du ska bli gravid
  • Orkide
    villblifler88 skrev 2016-11-04 19:00:11 följande:
    Ingen positiv äl test. Hon sa att jag bara ska testa 3 dagar efter vul. Men ska köpa mer test så jag kan testa mer nästa månad. Högg till så i äggstockarna igår så trodde nåt var på g men icke. Men jag är positiv ändå. Känns skönt att ha fått hjälp och övervakning
    Ja hjälp och kontroller är definitivt ett steg närmare målet!!
  • Orkide
    Sofiatn skrev 2016-11-07 12:25:03 följande:
    Jag har testat 3 dagar nu efter senaste vul. Det är ett svagt streck men så har jag nästan hela månaden.. så negativa tester hittills, kl 14 ska jag på nytt vul.. denna gång känns det inte lika förhoppningsfullt, jag har haft ont i magen men testerna visar ingenting precis som du skriver.. om det finns någon där uppe kan den väl ge oss lite motvind nu!
    Hur gick det på vul?
  • Orkide
    Sofiatn skrev 2016-11-08 14:02:16 följande:
    Det gick bra, äggblåsan hade växt till 20,8mm och hon trodde att den skulle släpps idag eller närmsta dagarna. Fortfarande negativt på äl-testen men jag hoppas så innerligt att den iallafall släpper som den ska så man får igång en ägglossning! Hur går det för dig?
    Jo jag har förhoppningsvis äl här i dagarna. Bara vänta o testa.
    Vad skönt att äggblåsan växt till sig!!
  • Orkide
    pimpim78 skrev 2016-11-08 22:51:26 följande:

HJÄLP,
    Startade med letrozol på dag 4 och har i dag tagit sista tabletten av de 5 man skall ta. Ikväll när jag gick på toa upptckte jag att jag hade enormt mycket ägglossningssekret. Ska man ha det redan nu ? Känner mig livrädd att ägglossningen skall komma för tidigt innan ja ghinner ta sprutan ?
    Nån som ätit letrozol som vet hur det varit för er ?
    Ursäkta snusigt inlägg men det var så mycket så jag hade kunnat bygga broar till kina ??
    Nån med erfarenhet ?
    Har inte upplevt detta med pergo ??

Har du ägglossningstest att använda? Jag fick ha sex om testet visade positivt även om jag inte tagit sprutan. Vad har du fått för info?
  • Orkide

Har inte skrivit på ganska länge. Är på omgång två med letrozol. Blev väldigt besviken när första omgången med letrozol + ovitelle sprutan misslyckades.

Har ni känt av någon biverkning av letrozol hittils? Tror jag känner samma biverkning som av pergotime som att det känns konstigt i magen en vecka innan beräknad mens.

• Orkide
    pimpim78 skrev 2016-11-19 22:20:46 följande:
    Tyckte inte jag hade så mkt biverkningar av letrozol men däremot av ovitrelle. Riktig huvudvärk och extremt trött. Nu 10 dagar efter är det som bortblåst och grav test är äntligen nere på noll så man vet att det är ute ur kroppen. Nu är rädslan att det inte tagit dig i stället ...., stort lycka till och hoppas vi går mot plus !!!
    Jag hade också många biverkningar av ovitrelle. Kändes verkligen som man var gravid ända tills sprutan gick ur kroppen.

Idag är jag på dag 24. Jag tror inte det tog sig denna månad heller. Vilken dag är du på?
  • Orkide
    pimpim78 skrev 2016-11-20 10:11:38 följande:
    Jag är 11 dagar efter ovitrelle sprutan och 9 dagar efter insemination. Har dessvärre nån dum känsla i kroppen att det inte tagit sig. Jag testar varje morgon och än så länge är det tvärblankt. Hoppas fortfarande såklart men vill inte bli för besviken ....
    Jag vet inte vad som är värst.. att testa innan beräknad mens o få blanka svar eller vänta till mensen själv dyker upp.. båda alternativ är hemska
  • Orkide
    Sofiatn skrev 2016-11-21 07:35:45 följande:

Suttit senaste dagarna med huvudvärk, ömma bröst med synligare ådror och små men tydliga stickningar i livmodern..

Alla testerna har sett tvärnegativa ut, men min magkänsla sa att jag skulle ta clearblue digitala... Och vad som stod på den gör mig så varm och lycklig..

Gravid, 1-2 veckor sedan befruktning! Som jag hoppas att detta går vägen <3

Och att det går vägen för er allihopa! För ingenting verkar vara omöjligt med Letrozole!! Sluta aldrig hoppas och tro!

Jättegrattis!!
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera