BF juli 2017
Någon annan som har plussat nyligen med BF juli och vill följas åt?
Någon annan som har plussat nyligen med BF juli och vill följas åt?
Jag plussade igår, efter 2 år utan p-piller! Vilken känslan, helt ofattbart. Hade nästan gett upp hoppet.. Borde vara i vecka 5, så nu hoppas jag att det här går vägen! :)
Grattis till alla som plussat!!!
Är det någon mer som har fått problem med förstoppning? Jag har inte haft det med mina tidigare graviditeter, men nu slog det till nästan direkt. Riktigt jobbigt faktiskt. :(
Grattis till alla som plussat :)
Svelin: jag har fått lite problem med det nu på sistone, men kan nog bero på att jag äter väldigt ensidigt -rostemacka med smör och ibland ost...
Har börjar få rätt mkt molvärk nu också, är det typ växtvärk? Någon mer som kännt så? Är i v.8+0 enligt VUL men 9+nånting enligt bm:s beräkning. Var på första bm besöket idag och skrev in mig, ska lämna blodprover om 1,5 v inför KUB. Hoppas att allt ser bra ut då med fostret, är lite nojjig...
Plussade igår med 3e
Var inte planerat då sonen (min andra) föddes för 3 månader sedan, haha
Väntar nu på att få tid för vul. Tog det sig när jag tror med tanke på när illamåendet började så är bf ca 9e juli.
Nu sitter jag med smått molvärk lite då och då tillsammans med en mage som inte längre vill fungera, haha. Just det kanske jag inte saknade så mycket
Helt ny här, plussade i lördags så allt är ganska nytt och lite svårt att ta in fortfarande. Det var planerat så vi båda är såklart lyckliga men vi trodde det skulle ta längre tid än tre månader.
Jag har inga känningar som illamående eller något men det kanske är normalt?
Jag skall på inskrivning i december. Har försökt räkna ut lite när tänkt BF skulle kunna vara, senaste mensen tror jag startade runt 17:e oktober. När jag testade med ägglossningssticka Clearblue så hade fick jag en smiley 6 november och vi hade sex 6:e och 7:e november. Så jag misstänker att det måste varit då jag blev gravid, dock gjorde jag ett test 11:e november som visade negativt, mensen utebliv och jag testade på nytt nu i lördags och det visade positivt.
När beräknas ägglossning vara om man testat positivt med ägglossningssticka?
Grattis till er alla andra som plussat 
Hej på er, jag hoppar gärna in här :) Bf 25/7 med andra barnet.
Jag har haft en del förstoppning nu ända sen jag plussade i princip. Det går väldigt trögt i tarmarna och jag är väldigt gasig. Sen ibland plötsligt så "lossar" det för en dag och sedan återgår det till ett långsamt tempo.
Hej!
Ny här ???? plussade den 11 november och är i v 7 om vi nu räknat rätt. Första barnet, så allt är lite förvirrande om än välkommet.
Trötthet och illamående har redan kickat in och var hos barnmorskan för hälsosamtal i torsdags. Ska bli en spännande resa detta ??
Grattis till er andra här i tråden ????
Helt ny här, plussade i lördags så allt är ganska nytt och lite svårt att ta in fortfarande. Det var planerat så vi båda är såklart lyckliga men vi trodde det skulle ta längre tid än tre månader.
Jag har inga känningar som illamående eller något men det kanske är normalt?
Jag skall på inskrivning i december. Har försökt räkna ut lite när tänkt BF skulle kunna vara, senaste mensen tror jag startade runt 17:e oktober. När jag testade med ägglossningssticka Clearblue så hade fick jag en smiley 6 november och vi hade sex 6:e och 7:e november. Så jag misstänker att det måste varit då jag blev gravid, dock gjorde jag ett test 11:e november som visade negativt, mensen utebliv och jag testade på nytt nu i lördags och det visade positivt.
När beräknas ägglossning vara om man testat positivt med ägglossningssticka?
Grattis till er alla andra som plussat
Tråkigt att höra att fler har problem med magen så här tidigt, men skönt att jag inte är ensam. :) Några bra tips på hur ni "löser" det? :D Jag försöker äta mer frukt och grönsaker i första hand och dricka mycket vatten såklart.