• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Leeandra

Mina barn kommer vara 14, 12, 10, 7 & 7 år när den här lilla kommer. Jag har också en ny man som inte har barn sen innan, men är inte orolig för att börja om eller att inte få sova, jag vet att jag fixar det. Och med så stora barn och en väldigt engagerad pappa tror jag att lillen kommer vara väl omhändertagen .

• Leeandra

Nyfiken tjejer, har ni något arbetsnamn på bebisen? Jag kan känna att det är lika skrockfullt att kalla något vid namn ( jag har ju inte sett att det finns en liten levande bebis som de flesta andra har ) som att köpa saker till den men vår lilla blev ganska fort kallad Chili eftersom den blivande pappan älskar chili och vi funderar på rent tempramentsmässigt om det kommer bli en mild eller en het sort .

• GrönaDruvan
    Leeandra skrev 2016-12-14 08:10:57 följande:
    Blir lite full i skratt över en så liten storlek, mina tvillingar drog stl 56 med en gång . Jag vet att de var ganska stora, men det känns alltid som att utmana ödet lite när man förväntar sig saker, tex att tvillingar ska komma tidigare och vara små .
    Haha...ja, jag tror verkligen att mina tvillingar kommer födas för tidigt och vara super små..jag hoppas ju inte det förståss, men känslan säger så...
    Min första son föddes 37+3 och vägde 2930 och andra föddes i 38+3 och vägde 3530.. Ettan drog stl.50 i 2 månader och den andra hade väl 50 ett tag..
    Hur som helst så är mest dessa kläder jag köpte nu en rolig grej
    Vilken vecka kom dina tvillingar?
  • FrökenMp

Imorgon ska jag på mitt andra ultraljud. Jag har ju varit så orolig för MA på senaste tiden, mycket pga minskade symptom, så jag hoppas jag får se ett litet liv imorgon. Går in i vecka 11+0 på fredag isåfall:)

• marretiin
    Leeandra skrev 2016-12-14 08:18:49 följande:

Nyfiken tjejer, har ni något arbetsnamn på bebisen? Jag kan känna att det är lika skrockfullt att kalla något vid namn ( jag har ju inte sett att det finns en liten levande bebis som de flesta andra har ) som att köpa saker till den men vår lilla blev ganska fort kallad Chili eftersom den blivande pappan älskar chili och vi funderar på rent tempramentsmässigt om det kommer bli en mild eller en het sort .

Hehe våran heter Knorren Skrattande
    Känns ju så himla overkligt fortfarande. Kan liksom inte ta in riktigt att jag kommer ha en till liten plutt att vara mamma åt.
    Min son fyller 12 nästa år så det blir en sladdis det här. Kanske får mersmak o skaffar en hel drös till sen haha. Vi tar en i taget
    Helt klart annorlunda denna graviditet iaf. Är med en man som är otroligt stöttande och så mår jag så fruktansvärt mkt sämre. Kan inte komma ihåg att jag hade just nåt illamående förra gången. Däremot var jag skräckslagen inför förlossningen förra gången men inte nu men d kanske kommer när d närmar sig.
    Helt andra förutsättningar nu mot förra gången, då var jag 20år och arbetslös o blev ensamstående efter 6mån. Nu är man över 30 och har fast jobb och bor fint och så
  • Wooden

Nej, det har vi inte. Jag har inte heller sett en levande bebis än så det känns så långt borta fortfarande. Men ska på ultraljud den 22/12! Så har varken arbetsnamn eller köpt nånting än. Får se vad som händer om allt ser bra ut :P
  • Treansresa

Jag säger bara bebisen. Vill ha ett gulligt men har inte hittat något som passar. Innan jag vart gravid var det ett tjejnamn det gick under. Men vågade ej fortsätta ifall det blir en kille haha :)
  • basio

Vår heter Pralin. Det var min mans favoritglass när han var liten, medan jag mer tänker på en liten chokladpralin.
  • Leeandra
    GrönaDruvan skrev 2016-12-14 08:50:43 följande:

Haha...ja, jag tror verkligen att mina tvillingar kommer födas för tidigt och vara super små..jag hoppas ju inte det förståss, men känslan säger så...

Min första son föddes 37+3 och vägde 2930 och andra föddes i 38+3 och vägde 3530.. Ettan drog stl.50 i 2 månader och den andra hade väl 50 ett tag..

Hur som helst så är mest dessa kläder jag köpte nu en rolig grej

Vilken vecka kom dina tvillingar?

Ja, då förstår jag att du tänker så . Men det var ändå bra vikt på dina barn för att ha kommit tidigare så dina tvillingar kan ju också ha bra tillväxt. Mina kom i v. 38+1 och vägde 3540 g resp 3545 g ( jämn tillväxt ) och var 53 resp 51 cm långa och växte ganska snabbt sen. De låg + 13% vid alla TUL.
  • Leeandra
    basio skrev 2016-12-14 10:31:33 följande:

Vår heter Pralin. Det var min mans favoritglass när han var liten, medan jag mer tänker på en liten chokladpralin.

Ha, ha vad gulligt! Tänker också på en liten chokladpraliner .
Svar på tråden BF JULI 2017