BF JULI 2017
Någon mer som plussat med BF i juli? :D
Någon mer som plussat med BF i juli? :D
Hej alla blivande julimammor, nu har jag mått illa varje morgon sen jag gick in i vecka 7 ungefär. I fredags spydde jag första gången och även igår. I helgen klarade jag mig, förmodligen tack vare sovmorgon och frukost på sängen av min snälla sambo :)
Sjukskrev mig igår pga kräkningarna, kräktes t.o.m på eftermiddagen. Sambon fick köpa Postafen åt mig (åksjuketabletter) min BM rekommenderade dem så testade en idag. Mår fortfarande illa men behöver inte spy iaf. Så jobbigt att jobba mornar jämt nu för tiden haha!
Är i vecka 9 nu (8+2) :) Hur mår ni andra? Någon annan som testat Postafen?
O jag som brukar tycka att killen lutkar sååå gott annars.
Nu tycker jag han har hemsk andedräkt och att det luktar sunkigt i sovrummet när han sover där.
Näsan lever sitt eget lilla liv nu d märks ju.
Han är hemma i sin lgh med sina barn den här veckan.
Ja vi har inte flyttat ihop än men det blir i februari. Blev ju liksom bebis tidigare än vi hade tänkt och glädjen blandas med att det känns lite läskigt oxå.
Men med den kärleken så kommer allt gå så bra
.
Illamående som vanligt men är på jobbet nu iaf. Tur man är tjurskallig!
Hej alla blivande julimammor, nu har jag mått illa varje morgon sen jag gick in i vecka 7 ungefär. I fredags spydde jag första gången och även igår. I helgen klarade jag mig, förmodligen tack vare sovmorgon och frukost på sängen av min snälla sambo :)
Sjukskrev mig igår pga kräkningarna, kräktes t.o.m på eftermiddagen. Sambon fick köpa Postafen åt mig (åksjuketabletter) min BM rekommenderade dem så testade en idag. Mår fortfarande illa men behöver inte spy iaf. Så jobbigt att jobba mornar jämt nu för tiden haha!
Jag gjorde ultraljud igår för att tidsbestämma min graviditet då jag blev gravid direkt efter MF. Jag var i v. 8+3 igår om man räknar MF som sista mens men de gjorde VUL på mig. Jag blev tillbakaflyttad några dagar dock. Jag tror också det har att göra med hur "moderna" maskiner man har i sin kommun. Jag tyckte knappt man såg nåt av bebis trots VUL så hade nog inte sett mycket alls om man gjort vanligt UL.
Man såg dock en liten blixtrande puls så har nog aldrig blivit så glad!
Ja man får tyvärr sitta i den där roliga gynställningen... Jag tar alltid på mig en lång tröja när jag ska göra det, känner mig inte lika utelämnad när man ska gå fram till gynstolen då iaf! ;)
Men ni som mår illa vad äter ni egentligen? Mitt barn nummer 4 och tidigare graviditeter var jag känslig för sura produkter som juice och spydde av det .
Diabetesen kräver nu att jag äter typ lchf så gott som möjligt och jag mår relativt bra. Dofter emellanåt kan trigga lite illamående även om dom luktar gott.
Tänkte om ni kunde lista ut vad som triggar mest illamående om det är nån mat ????
Men ni som mår illa vad äter ni egentligen? Mitt barn nummer 4 och tidigare graviditeter var jag känslig för sura produkter som juice och spydde av det .
Diabetesen kräver nu att jag äter typ lchf så gott som möjligt och jag mår relativt bra. Dofter emellanåt kan trigga lite illamående även om dom luktar gott.
Tänkte om ni kunde lista ut vad som triggar mest illamående om det är nån mat ????
Har inte provat postafen nu men det kan funka beroende på hur illa du mår. Jag äter maxdos av lergigan comp nu och 2 vanliga lergigan till natten. Har mått illa varje dag 24/7 i 4 veckor. Förhoppngsvis blir det bättre snart.
Har börjat äta lite smått. Annars dricker jag mycket.