BF JULI 2017
Någon mer som plussat med BF i juli? :D
Någon mer som plussat med BF i juli? :D
Men ni som mår illa vad äter ni egentligen? Mitt barn nummer 4 och tidigare graviditeter var jag känslig för sura produkter som juice och spydde av det .
Diabetesen kräver nu att jag äter typ lchf så gott som möjligt och jag mår relativt bra. Dofter emellanåt kan trigga lite illamående även om dom luktar gott.
Tänkte om ni kunde lista ut vad som triggar mest illamående om det är nån mat ????
Är det någon som fått minskade symptom i v. 9 ? Är i 8+2 idag och tycker symptomen minskat väldigt, brösten känns enbart av litegrann, har känts som dom brunnit tidigare. Knappt något illamående alls, även om jag varit förskonad från det till stor del innan.. inga hugg eller stramande i tjejmagen alls.. Dock smärta i "vanliga" magen vilket oroar mig, är rätt trög i magen så försöker tänka att det är pga det..
Har tid hos bm för o få se på det lilla livet den 22/12 men tiden dit känns sååå lång :(
Någon som också blivit av med symptomen men som det ändå gått väl för ? :/ är så orolig !
Håller tummarna för att allt ser bra ut i morgon!
Jag har alltid fått göra vanligt ultraljud på magen efter vecka 8+0, men det kanske är olika.
Mina symptom har varierat lite, men för tillfället ömma och svullna bröst, humörsvängningar, lite illamående och känslig för lukter. Är i vecka 9.
Molvärk har jag haft till och från, men inte just nu.
Vad mysigt Marie är glad för er skull .... längtar jag med för mitt vul om 6 dagar
Vad mysigt Marie är glad för er skull .... längtar jag med för mitt vul om 6 dagar
Hej alla blivande julimammor, nu har jag mått illa varje morgon sen jag gick in i vecka 7 ungefär. I fredags spydde jag första gången och även igår. I helgen klarade jag mig, förmodligen tack vare sovmorgon och frukost på sängen av min snälla sambo :)
Sjukskrev mig igår pga kräkningarna, kräktes t.o.m på eftermiddagen. Sambon fick köpa Postafen åt mig (åksjuketabletter) min BM rekommenderade dem så testade en idag. Mår fortfarande illa men behöver inte spy iaf. Så jobbigt att jobba mornar jämt nu för tiden haha!
Är i vecka 9 nu (8+2) :) Hur mår ni andra? Någon annan som testat Postafen?
Det gick bra idag! Det blev vanligt ultraljud och man såg den lille tydligt. Man såg till och med hur den sprattlade till. Helt otroligt hur häftig människokroppen är! Är i vecka 8+6.
Det är ju mycket bättre tycker jag!!
Någon av er som tycker eran man/kille luktar äckligt? Här får han inte ens sova i samma rum längre...han förpestar rummet...stackarn..
Märker dock att många killar luktar som honom... Jäkla konstigt. Fruktansvärt äcklig lukt...
Hej alla blivande julimammor, nu har jag mått illa varje morgon sen jag gick in i vecka 7 ungefär. I fredags spydde jag första gången och även igår. I helgen klarade jag mig, förmodligen tack vare sovmorgon och frukost på sängen av min snälla sambo :)
Sjukskrev mig igår pga kräkningarna, kräktes t.o.m på eftermiddagen. Sambon fick köpa Postafen åt mig (åksjuketabletter) min BM rekommenderade dem så testade en idag. Mår fortfarande illa men behöver inte spy iaf. Så jobbigt att jobba mornar jämt nu för tiden haha!
Är i vecka 9 nu (8+2) :) Hur mår ni andra? Någon annan som testat Postafen?
Ja men fy, det är ju så hemskt. Men några pussar blir det inte. Jag är så extremt känslig för dofter och klagar på honom hela tiden att han luktar ditt och datt. Det måste ju gå över? Tror det var såhär förra graviditeten med..