• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Delilah2001
    Sosozo skrev 2016-12-13 21:01:02 följande:

15 och 7, vad häftigt! Spännande med bebis då! Jag inbillar mig att jag kommer vars lite lugnare den här gången. Och tröttare. Man är ju ganska bekväm nu. Inga vakna nätter, utdragna läggningar och vällingflaskor. Känns som det var så länge sedan. Känns som det här är första barnet igen.

Ja, tröttare kommer jag också absolut att vara!

Känns också lite som första barnet. Har ju dessutom en ny karl nu, han har inga barn sedan tidigare, blir spännande att se hur detta ska gå!
  • Delilah2001
    Treansresa skrev 2016-12-13 21:06:03 följande:

Våra är mellan 7 och 12. Mina två är 9 och 7.

Jag tror definitivt det kommer bli annat nu. Dels är jag med en ny gubbe och vi har olika grundvärderingar när de är små så vi kommer få mötas halvvägs.

Jo, det är sant... Jag har också ny pappa till denna bebisen, så lite nervöst är det. Men spännande också.

Han har ingen erfarenhet av barn och barnuppfostran.
  • Delilah2001
    Vårivfresa skrev 2016-12-13 21:09:19 följande:

Hej alla!

Jag och min man väntar vårt först barn till den 18e juli efter ivf i Umeå ????

Förra veckan var vi och kikade på det lilla livet och fick höra hjärtslagen!

Vågat knappt skriva om det hela för jag är så rädd att jinxa det hela...

Hej!

Grattis!

Vet hur det är, det tog flera veckor innan jag vågade hoppa på en bf-tråd...

Mysigt att se att det finns något därinne och se hjärtslag! Jag tyckte det kändes helt overkligt, först då började jag känna mig gravid på riktigt
  • Treansresa
    Delilah2001 skrev 2016-12-13 23:36:23 följande:

Jo, det är sant... Jag har också ny pappa till denna bebisen, så lite nervöst är det. Men spännande också.

Han har ingen erfarenhet av barn och barnuppfostran.

Håller verkligen med om känslan att det är nervöst och spännande. Längtar så kopiöst till i juli
  • Summerchild

Jag längtar till sommaren å att jag fortfarande har en bebis i min mage och att i juli få ha min bebis på min mage

• LillaJag06
    Vårivfresa skrev 2016-12-13 21:09:19 följande:

Hej alla!

Jag och min man väntar vårt först barn till den 18e juli efter ivf i Umeå ????

Förra veckan var vi och kikade på det lilla livet och fick höra hjärtslagen!

Vågat knappt skriva om det hela för jag är så rädd att jinxa det hela...

Grattis :) jag förstår precis vad du menar. Har ni försökt länge?
  • LillaJag06
    narie24 skrev 2016-12-13 21:15:35 följande:
    Kommer nog dröja innan jag vågar. Vi har knappt några bebissaker kvar så det kommer bli till att shoppa.

Idag, efter ul, unnade jag mig dock ett par mamma-jeans. Så skönt för mig gasfyllda mage!
    Jag rensade garderoben förra veckan. Har bara en massa mammakläder.
    Tänkte hela tiden att det kanske är för tidigt att packa undan kläderna men nu har jag lugnat ner mig lite.
    Vill också köpa något litet :)
  • LillaJag06
    Summerchild skrev 2016-12-14 00:09:33 följande:

Jag längtar till sommaren å att jag fortfarande har en bebis i min mage och att i juli få ha min bebis på min mage

Är det ditt första barn?
    Det känns som en evighet tills dess.
    Längtar också sååå mycket.
  • basio

Vad kul att läsa att vi är några stycken som ska få en sladdis. Och att ni också "oroar" er lite för att börja om med vaknätter, blöjor osv. Men jag inbillar mig att det kommer vara stor skillnad på att ha en bebis nu mot vad det var när jag var 21. En annan ekonomisk grund och en annan stabilitet i tillvaron. Och att syskonen är stora! våra kids kommer vara 13, 13, 12 och 9 när bebisen anländer.

• Leeandra
    GrönaDruvan skrev 2016-12-13 20:13:36 följande:

Köpte också första kläderna till tvillingarna idag...men det är bara för att mina söner kvällen innan julafton ska få reda på att de ska bli storebröder! De ska få öppna varsitt paket med en söt Pyamas/sparkdräkt på i stl.44! Ska bli kul att se deras miner när vi berättar!

Annars har vi sparat det mesta från våra killar, så vi har mycket bebis saker. Dock kommer det ju behövas dubbelt nu.. Och blir det flickor vill jag ju gärna köpa lite flick kläder såklart!!

Blir lite full i skratt över en så liten storlek, mina tvillingar drog stl 56 med en gång . Jag vet att de var ganska stora, men det känns alltid som att utmana ödet lite när man förväntar sig saker, tex att tvillingar ska komma tidigare och vara små .
Svar på tråden BF JULI 2017