• Svar på tråden BF JULI 2017
  • AM78

Hej

Hoppar gärna in här. Bf 14 juli 3 mf i bagaget 1 innan vi fick vår dotter 2012 och två i år. Äter trombyl tar lutinus och hoppas verkligen på att det ska gå vägen nu. Jag är 38 år

• GrönTröja

Hallå!
    Hoppar gärna in här med. Håller med om att det är mysigare med en grupp där man inte är så många. Jag plussade den 26 oktober. Har inte berättat för sambon ännu. Tänkte göra det på farsdag :D
    Vi har en son som blir 1,5 i December :)

Hur mår ni?
    Själv så får jag illamående som kommer i vågor. Mest på kvällen. Och magen blir väldigt svullen mot kvällen. Ser ut som att jag gått längre. Men är iofs osäker på vilken vecka jag är i. Får se vad BM säger på Tisdag :) Hoppas på att vi får göra ett tidig UL.

• Haiduchi
    AM78 skrev 2016-11-04 19:23:50 följande:

Hej

Hoppar gärna in här. Bf 14 juli 3 mf i bagaget 1 innan vi fick vår dotter 2012 och två i år. Äter trombyl tar lutinus och hoppas verkligen på att det ska gå vägen nu. Jag är 38 år

Hej!

Hoppas det går bra!

Är det för att öka chansen att det ska stanna kvar eller vad gör de medicinerna?
  • AM78
    Haiduchi skrev 2016-11-04 19:36:08 följande:

Hej!

Hoppas det går bra!

Är det för att öka chansen att det ska stanna kvar eller vad gör de medicinerna?

Hej

Tack!Ja lutinus är gulkroppshormon för att stödja graviditeten och trombyl är blodförtunnande för att undvika blodproppar.
  • Haiduchi
    GrönTröja skrev 2016-11-04 19:34:30 följande:

Hallå!

Hoppar gärna in här med. Håller med om att det är mysigare med en grupp där man inte är så många. Jag plussade den 26 oktober. Har inte berättat för sambon ännu. Tänkte göra det på farsdag :D

Hur mår ni?

Själv så får jag illamående som kommer i vågor. Mest på kvällen. Och magen blir väldigt svullen mot kvällen. Ser ut som att jag gått längre. Men är iofs osäker på vilken vecka jag är i. Får se vad BM säger på Tisdag :) Hoppas på att vi får göra ett tidig UL.

Hej!

Åh vilken härlig farsdag present! Ser också mega gravid ut redan, Hahaha! Men är bara för jag ätit massa kolhydrater de senaste dagarna :)

Lite illamående har jag men det är som ditt, kommer och går.

Min fogar känner jag av mer eller mindre. Hade jobbig foglossning förra graviditeten. Men kämpar på :)

Jag ska inte träffa bm fören i slutet av november.

Vill också göra ett tidigt vul, ul
  • GrönaDruvan
    Haiduchi skrev 2016-11-04 19:03:53 följande:
    Wow vad härligt!

Hoppas verkligen att det går vägen, man väntar barn, inte missfall.

Men jag upplever mig extremt nojig över missfall denna graviditeten. Men ingen historik av MF.

Vi har en flicka född -11 och både hon och förhoppningsvis syskonet blev till på första försöket.

Är otroligt tacksam över att vi verkar ha lätt att bli gravida.

Är så imponerad över er som kämpat med MF och många försök innan det blir barn.

Jag hade nog inte haft psyke för det....

Hur tänker ni med att berätta för syskonen och familj och vänner?
    Det tär verkligen på en att få missfall och förhållandet tar lite stryk emellanåt, men längtan efter ett till barn är för stor för att ge upp!

Tanken är att vi berättar för syskonen efter rutin ul...OM det går att dölja. Vi får se...ni då?
  • GrönaDruvan
    AM78 skrev 2016-11-04 19:23:50 följande:

Hej

Då är vi lika gamla
    Eller nästan..blir 38 i december!
  • GrönaDruvan
    GrönTröja skrev 2016-11-04 19:34:30 följande:

Hallå!

Hur mår ni?

Mysigt att berätta på fars dag! Har du tänkt ut hur du ska berätta det?

Jag har himla mycket molvärk..gör riktigt ont. Bröstvårtorna är ömma och känner ett lätt illamående då och då. Inget illamående som stör än och mår inte illa av lukter eller mat, hoppas det håller sig så!
  • AM78
    GrönaDruvan skrev 2016-11-04 22:46:10 följande:

Då är vi lika gamla

Eller nästan..blir 38 i december!

Haha jag med faktiskt.Den 22/12

försöker bara vänja mig vid tanken på 38
  • GrönaDruvan
    AM78 skrev 2016-11-04 23:05:36 följande:
    Haha jag med faktiskt.Den 22/12

försöker bara vänja mig vid tanken på 38
    Haha..jag 28/12
    Jag är absolut inte 38 än!!! Haha