• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2016-12-09 22:26:23 följande:

Jag går snart in i vecka 11 med mina tvillingar och det är först nu som jag känner mig lite extra svullen. Men absolut ingen bebis mage. Jag känner livmodern när jag ligger ner, men inte så att den buktar ut än.

Nu har jag delade magmuskler sen innan och en rätt rejäl putmage redan innan, så är ingen större skillnad som sagt.

Jag är smal, liten o tunn för övrigt, men just magen är inte platt nånsin.

Jag tycker det är ganska skönt om magen dröjer lite, för jag är rädd för att bli gigantisk.

Ok! Men vad otroligt roligt med tvillingar, stort grattis! Det har jag alltid önskat mig. Har dock bara blivit en och en här. Nu är det här min tredje graviditet och jag hoppades lite extra eftersom jag är 35. Men jag är såklart hjärteglad för min bebbe ändå. Men vad roligt för dig, häftigt med två!
  • Delilah2001
    babydreams skrev 2016-12-08 20:44:52 följande:

Är det några fler här som måste vänta till vecka 18-20 med det första ultraljudet? Känns som en evighet dit :(

Här där jag bor är det ultraljud vecka 18-20 som gäller, om man inte vill göra KUB, men det är åldersgräns på det, tror det är 30 eller 35?

Jag gjorde ett tidigt vul i vecka 8, men det fick jag betala för. Ska göra ett ultraljud i vecka 15 också som jag betalar för. Och KUB, det vet jag inte riktigt vilken vecka det görs? Har inte gjort KUB tidigare, men nu är jag snart 37, och känner att jag vill tacka ja till det.
  • marretiin
    LillaJag06 skrev 2016-12-10 17:01:08 följande:

Hur ser era magar ut? :)

Hör är jag i V8.

O här e jag i v.7. Haft så svårt o äta pga att jag mår dåligt precis hela tiden så magen e inte lika svullen nu.

• Johanna_Nr3
    Leeandra skrev 2016-12-10 09:43:03 följande:
    Det är förmodligen inte nu jag ska skriva att jag hade ett midjemått på 120 cm ( fördubblade mitt midjemått ) i 9:e månaden med mina tvillingar . I v.30 är man ju lika stor som de som väntar enlingar är i v. 40. Ändå är det helt otroligt att de får plats därinne.
    Måste då inflika att mitt midjemått var 130 cm när jag väntade dottern. Hon vägde 4535g när hon föddes, 16 dagar för tidigt;)
  • Leeandra
    Johanna_Nr3 skrev 2016-12-10 20:24:52 följande:

Måste då inflika att mitt midjemått var 130 cm när jag väntade dottern. Hon vägde 4535g när hon föddes, 16 dagar för tidigt;)

Oj hjälp! Ja, du vinner .
  • Haiduchi

Magen v 10+6 nu på morgonen. Väldigt svullen och kvällen är ännu värre!

Knappt några symptom nu, men inget blod. Stramar i magen ibland och fogarna gör sig påminda liiite ibland. Men jag njuter.

Berättade för blivande stora syster igår, 6 år i mars blir hon. Hon blev sååå lycklig!!! Ögonen tårades på henne och sen har hon pratat nonstop typ om allt möjligt som har att göra om lillasyster/lillebror. Hon betar av alla detaljer, hur de ska dela rum, hämtning på fsk, skola. Blöjbyten, dop. Hur hon och pappa köpet kläder medan mamma är hos läkaren och föder bebis. Hur det ser ut där inne hos bebisen. Det är underbart :) men kommer bli långa 200 dagar.

Bäst var hennes kommentar precis innan vi sa det till henne.

"I sommar kommer vi att bli fyra i familjen", började vi

"Åh kommer vi skaffa hund, jag som inte ens gillar hundar..." sa hon då, Hahaha

• LillaJag06

Vad fina ni är :)

Ska på ul imorgon (V8) trots att jag känner mig gravid så blir jag ändå lite nervös. Får för mig att jag kanske inbillat mig eller något haha.

Vi har en son på lite mer en 2 år så vi kommer börja lite försiktogt med att säga att han ska får TT syskon.

Många jämnåriga på dagis kommer också få sitt första syskon till 2017 så de pratas en del om det.

Känns så overkligt att min lilla grabb "plötsligt" ska bli storebror.

Svar på tråden BF JULI 2017