• Svar på tråden 35+ och ivf nov 2016??
  • Jenny E

Idag var det dags för ultraljud 2 :) Det ser bra ut på vänster sida där hade jag 6st äggblåsor men tyvärr inga på höger sida. Jag har gått om små äggblåsor men ingen av dom har vuxit :( Men jag är ändå positiv hon sa att det ser bra ut på vänster. Dock vill hon att de växer lite till så jag ska ta hormonerna 1 dag till. Så vi kommer att göra vårt äggplock på torsdag och preliminär dag för insättning är på lördag. 

Tintin31 - Jag skulle från början haft ultraljud dag 6 och 8. Men jag har haft det sprutdag 6 och dag 10. Men det är för helgen kom emellan och de har bara jour på helgerna (t ex om man behöver göra en insättning). Jag kommer att göra äggplock på dag 13. Som gammelpysen sa det beror nog helt på hur du reagerar på behandlingen och hur snabbt äggblåsorna växer. Lycka till!!

• smurfen 11
    gammelpysen skrev 2016-11-05 08:52:09 följande:

När vi började försöka få barn och jag trodde det skulle gå på en gång (eftersom min mor och syster blev gravida på beställning alla gånger) var jag noga med mat, tog vitaminer, slutade med kaffe, var måttlig med alkohol osv.

Till sist blir även det för mycket. Man inser att allt bara handlar om barn och att man låter livet gå förbi.

Den psykiska stressen är klart värst. Nu har jag kommit i läget då man är inställd på att det inte blir något.

Så känner jag med. Är inställd på att det inte blir något den naturliga vägen i alla fall, kanske inte andra vägen heller Gråter Man ska ju inte var negativ, men att vara positiv ger ju inga barn i sig, kroppen bestämmer. Jag har börjat snegla på äd, men visst egna gener vill jag helst ha, men annars får det bli så.
    Jenny E skrev 2016-11-07 12:02:30 följande:

Idag var det dags för ultraljud 2 :) Det ser bra ut på vänster sida där hade jag 6st äggblåsor men tyvärr inga på höger sida. Jag har gått om små äggblåsor men ingen av dom har vuxit :( Men jag är ändå positiv hon sa att det ser bra ut på vänster. Dock vill hon att de växer lite till så jag ska ta hormonerna 1 dag till. Så vi kommer att göra vårt äggplock på torsdag och preliminär dag för insättning är på lördag. 

Tintin31 - Jag skulle från början haft ultraljud dag 6 och 8. Men jag har haft det sprutdag 6 och dag 10. Men det är för helgen kom emellan och de har bara jour på helgerna (t ex om man behöver göra en insättning). Jag kommer att göra äggplock på dag 13. Som gammelpysen sa det beror nog helt på hur du reagerar på behandlingen och hur snabbt äggblåsorna växer. Lycka till!!

Men vad bra Jenny, att läkaren är positiv med de sex blåsorna. Då tar du någon mer spruta nu eller? För mig det var så, så de mognar mer.
    Tintin, lycka till med din ivf också! Jag ska börja om ca två veckor med korta också.

• Chili81

Lycka till Jenny och Tintin 31!

Idag körde jag 10 mil extra för att hämta ut mina mediciner, hade förbeställt dem på mitt lokala apotek men fick reda på idag att det var problem med leveransen av nässprayen. Jag vågade inte riskera att stå utan dem på fredag när jag ska starta så det fick bli en tur in till storstan. Ja vad gör man inte. Har berättat för chefen idag och det gick jättebra. Känns som en stor lättnad.

• Tintin31

Spännande, håller tummarna för alla! Tagit första sprutan ikväll, lätt som en plätt och kändes inte alls. Nu är jag inte det minsta spruträdd, men om någon här är det eller nån som ansluter och som inte har börjat än, så kan det vara skönt att veta att det inte gör ont i alla fall.

• Jenny E
    Chili81 skrev 2016-11-07 20:53:43 följande:

Lycka till Jenny och Tintin 31!

Idag körde jag 10 mil extra för att hämta ut mina mediciner, hade förbeställt dem på mitt lokala apotek men fick reda på idag att det var problem med leveransen av nässprayen. Jag vågade inte riskera att stå utan dem på fredag när jag ska starta så det fick bli en tur in till storstan. Ja vad gör man inte. Har berättat för chefen idag och det gick jättebra. Känns som en stor lättnad.

Vad bra att du samtalet med chefen gick bra!

Förstår att du åkte och hämtade, jag är likadan och tänker att all stress/oro jag kan ta bort är bra.
  • jasmin79

Jag hade mitt andra ultraljud i lördags och imorgon blir det äpplock. Mitt 5:e så nu jävlar hoppas jag att går vägen. Många som går igenom äggplock tycker att det är superlätt men jag tycker att det gör så fruktansvärt ont så jag bävar verkligen inför morgondagen. May the force be with oss alla Skrattande

• smurfen 11
    Tintin31 skrev 2016-11-07 21:22:06 följande:

Spännande, håller tummarna för alla! Tagit första sprutan ikväll, lätt som en plätt och kändes inte alls. Nu är jag inte det minsta spruträdd, men om någon här är det eller nån som ansluter och som inte har börjat än, så kan det vara skönt att veta att det inte gör ont i alla fall.

Nä, de första sprutorna känns inte så värst ( säger jag som inte börjat än), men fick provsticka mig och det gick förvånansvärt bra. Det var innan bara, då blev jag kallsvettig. Hoppas alla sprutor e ok att ta. Hört lite olika om älsprutan t.ex
    Jenny och Jasmin, åh hoppas allt går bra med äggplocket, att ni får ut många ägg, som dessutom är fina Glad, håller tummarna för er!
  • jasmin79
    smurfen 11 skrev 2016-11-08 14:27:59 följande:
    Nä, de första sprutorna känns inte så värst ( säger jag som inte börjat än), men fick provsticka mig och det gick förvånansvärt bra. Det var innan bara, då blev jag kallsvettig. Hoppas alla sprutor e ok att ta. Hört lite olika om älsprutan t.ex
    Jenny och Jasmin, åh hoppas allt går bra med äggplocket, att ni får ut många ägg, som dessutom är fina Glad, håller tummarna för er!
    Tack!
  • Chili81
    jasmin79 skrev 2016-11-08 13:31:21 följande:

Jag hade mitt andra ultraljud i lördags och imorgon blir det äpplock. Mitt 5:e så nu jävlar hoppas jag att går vägen. Många som går igenom äggplock tycker att det är superlätt men jag tycker att det gör så fruktansvärt ont så jag bävar verkligen inför morgondagen. May the force be with oss alla 

Håller tummarna imorgon!
  • Jenny E
    jasmin79 skrev 2016-11-08 13:31:21 följande:

Jag hade mitt andra ultraljud i lördags och imorgon blir det äpplock. Mitt 5:e så nu jävlar hoppas jag att går vägen. Många som går igenom äggplock tycker att det är superlätt men jag tycker att det gör så fruktansvärt ont så jag bävar verkligen inför morgondagen. May the force be with oss alla 

Usch stackaren! Jag hoppas det inte blir alltför jobbigt för dig imorgon. Skickar strykekramar att allt går bra imorgon.
Svar på tråden 35+ och ivf nov 2016??