• Svar på tråden 35+ och ivf nov 2016??
  • Jenny E

Jag är så glad! De ringde från klinken idag och alla 5 ägg är befruktade så de vill odla i 5 dagar istället så vi kommer att ha insättningen på tisdag istället :)

Jag är så glag att jag studsar här hemma :) Men sen kommer den pessimistiska sidan av mig fram, ok om det nu inte verkar som befruktningen är några problem varför har vi inte blivit spontan gravida... Är det när det ska fästa som det uppstår problem.... Men jag försöker hålla alla negativa tankar i schack och bara fokusera på att allt än så länge ser väldigt bra ut :)

• smurfen 11
    jasmin79 skrev 2016-11-10 19:11:53 följande:

Läkaren ringde idag och 7 är befruktade. Vi långtidsodlar alla och hoppas på några överlever så att vi kan sätta in en på må och få ngn till frysen också. Hoppas hoppas!

Får du besked imorn Jenny?

Hoppas du mår bättre nu efter ägguttaget. Att det ska vara så olika hur man känner av det. Och hoppas dessa ägg tar sig!
    Jenny E skrev 2016-11-11 09:18:19 följande:

Jag är så glad! De ringde från klinken idag och alla 5 ägg är befruktade så de vill odla i 5 dagar istället så vi kommer att ha insättningen på tisdag istället :)

Jag är så glag att jag studsar här hemma :) Men sen kommer den pessimistiska sidan av mig fram, ok om det nu inte verkar som befruktningen är några problem varför har vi inte blivit spontan gravida... Är det när det ska fästa som det uppstår problem.... Men jag försöker hålla alla negativa tankar i schack och bara fokusera på att allt än så länge ser väldigt bra ut :)

Grattis till dig med! Bara hoppas på det bästa. Vad menas med 5 dagar odling? Blir det bättre då?

Då får vi se hur det går för er nästa vecka. Härligt att det ser positivt ut för er.

Chili, du ska väl börja idag?

Själv är väl ägglossning på g, om den behagar komma. Så ett sista försök innan ivf startar om två veckor.
  • Chili81

Härligt Jenny E!

Smurfen11, ja jag började med nässprayen idag! Ska nu spraya i 17 dagar och sen börja med sprutorna. Känner mig otålig! Förstår varför det kallas låånga protokollet

• Tintin31

Härligt Jenny! Nu håller vi tummar och tår!

Chili, du ska se att dessa dagar springer lika snabbt som tiden i vardagen. Har själv tagit sprutor i 5 dagar nu, det har gått skitfort!

• Jenny E
    smurfen 11 skrev 2016-11-11 17:20:02 följande:

Hoppas du mår bättre nu efter ägguttaget. Att det ska vara så olika hur man känner av det. Och hoppas dessa ägg tar sig!Grattis till dig med! Bara hoppas på det bästa. Vad menas med 5 dagar odling? Blir det bättre då?

Då får vi se hur det går för er nästa vecka. Härligt att det ser positivt ut för er.

Chili, du ska väl börja idag?

Själv är väl ägglossning på g, om den behagar komma. Så ett sista försök innan ivf startar om två veckor.

Som jag har förstått det, om de kan odla längre så har de lättare att välja utt det embryot som de tror har störst chans. Men det är risk att embryonarna dör under tiden. Så det gör det bara om man har flera embryon. Har man få så vill de plantera in för den bästa miljön är livmodern.
  • Jenny E
    Tintin31 skrev 2016-11-11 21:46:55 följande:

Härligt Jenny! Nu håller vi tummar och tår!

Chili, du ska se att dessa dagar springer lika snabbt som tiden i vardagen. Har själv tagit sprutor i 5 dagar nu, det har gått skitfort!

Tintin 31- är det snart dags för det första ultraljudet?

Chili -vad kul att du får börja. Jag hoppas tiden går fort.
  • Tintin31

Första ultraljudet visade att jag svarat "minimalt, men bra" (märklig formulering) och läkaren vågade öka dosen från 125 till 150 enheter i 3 dagar. Nytt ul på onsdag. Han sa att det kan med ökad dos explodera i reaktionen och i så fall läggs allt i frysen och kroppen får återhämta sig över jul och nyår. "Det hoppas jag på faktiskt", sa han. "Det hoppas INTE jag", sa jag. I efterhand förstår jag inte riktigt, menar han att det blir extra många ägg då?
    Vänta och tålamod är inte min starka sida. Förstod det som att det blir äggplock fredag eller måndag, och på onsdag vet vi om det blir som jag eller läkaren hoppas..

• Jenny E
    Tintin31 skrev 2016-11-13 18:17:01 följande:

Första ultraljudet visade att jag svarat "minimalt, men bra" (märklig formulering) och läkaren vågade öka dosen från 125 till 150 enheter i 3 dagar. Nytt ul på onsdag. Han sa att det kan med ökad dos explodera i reaktionen och i så fall läggs allt i frysen och kroppen får återhämta sig över jul och nyår. "Det hoppas jag på faktiskt", sa han. "Det hoppas INTE jag", sa jag. I efterhand förstår jag inte riktigt, menar han att det blir extra många ägg då?

Vänta och tålamod är inte min starka sida. Förstod det som att det blir äggplock fredag eller måndag, och på onsdag vet vi om det blir som jag eller läkaren hoppas..

Om du får många ägg så finns det risk för överstimulering, som jag har förstått det så visar sig oftast inte överstimulering förrän efter en insättning. Så tror läkarna att det finns risk för överstimulering så fryser de in och låter kroppen vila för att sedan sätta in senare när det inte längre finns risk för överstimulering. Tar du menopur? Jag tog 150 enheter och som jag förstod minl äkare var det en normal dos. Men samtidigt reagerar alla olika.

Jag hade inte hellre reagerat nämn värt på mitt första ul. Man såg på ultraljudet att äggblåserna hade blivit lite större (men inget mot hur de såg ut vid äggplocket) och läkaren sa att hon kunde se att slemhinnan hade börjat växa till sig. Jag tror inte du behöver oroa dig (inte lätta jag vet) mina äggblåser växtevrätt kycket till ul 2 och sedan ännu mer till äggplocket.
Svar på tråden 35+ och ivf nov 2016??