• jagkan

BF vår/sommar 2017 efter IVF

får man komma med här? Jag är idag bara v. 4+5 och första ultraljudet är den 8e december.

• jagkan
    shrigley skrev 2016-11-14 11:51:55 följande:

Grattis, var glad för det! Jag är i 5+6 och trodde CB skulle ha slagit om till 3+ imorse, men det hade den inte, fortf 2-3 v.... Symptomen verkar också ganska bortblåsta nu sedan ett par dagar. Har mest bara buksmärtor nu, spänd mage, gör ont precis vid blygdbenet, lite förstoppningsaktig känsla, ingen blödning ännu men kanske på väg (?). Känns väldigt jobbigt med den här ovissheten. Har inte UL förrän 24/11 och kliniken säger att vi snällt får vänta till dess..
    hur går det för dig?
  • jagkan
    hope88 skrev 2016-11-15 10:17:12 följande:
    Det är olika beroende på om det är färskförsök eller frysförsök. Och verkar variera en hel del olika från klinik till klinik också. Jag gjorde färskförsök och skulle sluta på testdag men valde att fortsätta och det var ingen fara enligt kliniken.
    då förstår jag. dem sade att jag kunde sluta, men kan ta en om dagen om det fick mig att känna mig lite bättre till mods. Så jag fortsätter ta en om dagen tills sista asken är slut.
  • jagkan
    shrigley skrev 2016-11-15 12:02:05 följande:
    Tackar som frågar, inget nytt på min front mer än fortsatt "2-3 v", går idag in i v 7.. dvs fyra veckor idag sedan äggplock o befruktning. Bådar inte särskilt gott. Har därtill NOLL symptom, inte ens ont i Lutinus-brösten.. Läkaren säger att jag måste vänta till UL om 9 dagar, att testen är opålitliga och inte säger vidare mkt om hur en graviditet fortskrider (och så är det säkert), och att UL är enda sättet att avgöra. Men just nu känner jag mig ganska uppgiven. Det är samma NOLL symptom som jag hade i flera dagar innan mitt MF i v 11 sist..
    förhoppningsvis är det inte så, jag hoppas verkligen att det går bra. Du får berätta när du skall in till UL och kolla. Mitt första är inte förrän den 8e december, tiden går sakta... just nu vill jag bara veta om allt står rätt till där inne.
  • jagkan
    chbw skrev 2016-11-15 12:22:35 följande:
    Det har slutat blöda nu för ett tag sen. Var aldrig mycket men mycket ovälkommet.. usch. Pratade med ivfkliniken och de trodde också på vanlig blödning eventuellt pga lutinuspinnen :) känns bättre nu iallafall. Molvärken har varit som vanligt växlar mellan lätt och rejäl värk. Nu får tiden gärna gå fort till ultraljudet nöata vecka! Tack och kram tillbaks! ?
    det är ju skönt att det slutat blöda i alla fall! jag hoppas att det går bra på ultraljudet, även fast väntan dit känns som en evighet!
  • jagkan
    mjmj skrev 2016-11-15 16:31:04 följande:
    Vi måste vara på exakt samma dag. Jag är också 5 ( 4+5) och har ultraljud den 8 december! ;P 
    Vad kul!! Vart går du någonstans?
  • jagkan
    chbw skrev 2016-11-15 17:01:23 följande:
    Ja känns jätteskönt! Tack! Ja som tur är har jag rätt fullt upp tills dess :)
    ÅH vad skönt! Hjälper att hålla tankarna igång på annat så man inte blir tokig! Väntan är det värsta
  • jagkan
    mjmj skrev 2016-11-16 05:59:08 följande:
    Huddinge karolinska.. du då?
    Jag med!!!!!!
  • jagkan
    synthetical skrev 2016-11-16 06:18:48 följande:

Hej.

Idag är det min officiella testdag :)

Kan knappt tro att det är santagligen :)

Grattis!!!!
Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF