• jagkan

BF vår/sommar 2017 efter IVF

hope88 skrev 2016-12-13 09:02:52 följande:
    Skönt med en titt igen om en vecka! Ja väntan är så jobbig :( Går och väntar på rul nu. Blir nästa torsdag. Känns som en hel evighet.
    åh vad spännande! Det är ju evigheter dit för mig, inte förrän i februari! 
  • jagkan
    chbw skrev 2016-12-13 09:07:40 följande:
    Tack <3 sitter och väntar nu. Hoppas läkaren kommer snart..
    lycka till!
  • jagkan
    typjag skrev 2016-12-13 13:49:45 följande:

Jag gick in i v 10 igår. Känns skönt att vara i tvåsiffrigt, men jag mår illa på kvällarna än. vet inte om det beror på hormoner eller på trög mage. Ska till apoteket idag och prova nåt som folk säger ska hjälpa. Magen står ju rakt ut och är hård. suck.
    Har bokat ett privat ultraljud på måndag för att få se lilla nöten en gång till å se att allt ser OK ut  innan vi berättar för familjen på jul.
    är v 12 den 26 dec så den 24e berättar vi. Kommer bli fantastiskt efter all denna tid å alla försök ... 

magen är jättejobbig! jag går in i vecka 10 imorgon, jag försöker äta mycket frukt och grönt, och mycket vatten, men funkar inte riktigt. Det känns som om att man skulle vara på förlossning varje gång man försöker gå. vi tänker inte berätta ännu, ville vänta till efter kub för att vara på säkra sidan, men som du säger, magen står rakt ut pga tarmarna, vet inte hur jag skall förklara det på för sätt.
  • jagkan
    chbw skrev 2016-12-13 18:21:58 följande:

Där fanns en 25mm lång bubbla i magen, med ett pickande hjärta. I enhet med veckan jag är i (9+1) Äggstockarna var fina så inget fel på dem. Växtvärk, och möjligen endometriosen som gör att jag får så ont, men inget farligt för bubblan. Urinprovet visade på att där eventuellt finns en uvi så det ska odlas på för isåfall blir det behandling. Men känner mig så lättad nu! <3

åh vad skönt!!! sade dem något om graviditetstestet du gjorde där det blev svagare?
  • jagkan

bara bra här, trött, ont och bränner i brösten, illamående, kryper i benen, växtvärk... toppen helt enkelt! Bättre än att inte ha några känningar alls.
    Idag är vi 9+6 så går snart in i vecka 11.

• jagkan
    chbw skrev 2016-12-20 11:42:36 följande:
    Skönt det känns bra ändå :) då ligger vi väldigt nära i tiden! :)
    ja det gör vi definitivt!
  • jagkan
    hope88 skrev 2016-12-20 11:56:16 följande:
    Ja hellre symtom än inget :) Härligt att ha kommit en bit nu :)

Jag känner fosterrörelser varje dag nu men längtar till rul på torsdag!
    mysigt! och vad kul att det är dags för rul så snart! runt två veckor kvar nu tills vi skall in för kub. Lite skrämmande pga av ålder och övervikt, men vi hoppas på det bästa! det bästa med det är ju att man får se den lilla igen
  • jagkan
    hope88 skrev 2016-12-20 12:51:27 följande:
    Ja det ska bli mysigt men är lite orolig, hoppas allt ser bra ut.

Härligt snart dags! Det kommer gå bra <3 Ja men precis det är verkligen underbart att se den lilla!
    det går säkert jättebra!
  • jagkan
    Veronicasnart30 skrev 2016-12-21 19:45:17 följande:

Jag är idag i vecka 14 + 2 och har/haft riktigt jobbiga veckor sedan kuben..... Kuben skrämmer upp oss oroliga mammor i onödan och blir det fler barn blir det prover direkt istället för kub. Gjorde kub för ca två veckor sedan och allt var bra tills bm säger att vi har risk för downs syndrom, 1 på 51... Trodde jag skulle sjunka genom jorden, efter allt vi har gått igenom och illamående och kräkningar (som jag fortfarande har, till och med sjukskriven för det), måste vi ta bort barnet och börja om. Känns som om jag har gråtit i två veckor, fruktansvärt. Fick remiss till KS för moderkaksprov (100 procent säkert) som vi fick vänta en vecka på att göra (ej humant). Fick tack och lov svar snabbt, efter två dagar på första proverna att det inte är trisomi 13, 18 eller 21 och att vi väntar en pojke. Grät av lycka och kände åter igen att vi kanske får ett till barn i sommar. De andra proverna på andra kromosomavvikelser får vi förhoppningsvis denna vecka. Risken är liten att det är något men man vet aldrig. Kan inte njuta av graviditeten först allt är klart och jag bryter ihop varje kväll pga detta och illamåendet, hur mycket ska man orka. Tänk om man kunde gå igenom hela graviditeten utan oro. Va ju lite lättad först att man passerat vecka tolv och att barnet levde på ultraljudet och så kom det här. Skönt att skriva av sig lite...

åh vilken pärs! men vad skönt att allting gick bra i slutändan! det är härligt att veta att allt är ok nu, så kanske ni kan njuta mer av graviditeten och slappna av lite från och med nu.
Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF