• jagkan

BF vår/sommar 2017 efter IVF

hope88 skrev 2016-12-08 09:46:23 följande:

Börjar bli mysigt med magen nu :) Vecka 17 (16+1) idag

HjärtaHjärtaHjärta
    har du börjat känna något ännu??
  • jagkan

jag satt och tittade runt på dessa graviditetsförsäkringar, men jag blir inte riktigt klok på dem. Funderar på folksam, men vilken är bäst egentligen?

• jagkan
    hope88 skrev 2016-12-08 11:39:23 följande:
    Känner små buffar nere vid naveln då och då men är fortfarande osäker på om det är bebis eller mina tarmar. Men det är en känsla som jag inte känt förut i alla fall :) Längtar till riktiga sparkar dock
    jagkan skrev 2016-12-08 11:22:03 följande:

jag satt och tittade runt på dessa graviditetsförsäkringar, men jag blir inte riktigt klok på dem. Funderar på folksam, men vilken är bäst egentligen?

Rekommenderar denna sida www.konsumenternas.se/forsakring/olika-forsakringar/om-gravidforsakringar/jamfor-gravidforsakringar
    tack! skall kolla på den sidan
  • jagkan
    chbw skrev 2016-12-12 06:12:53 följande:

Dagen började ju sådär. Någon med erfarenhet för jag har noll. Tog ett test idag, som blev två. De har blivit svagare. Försöker att inte få panik... senast jag testade var 7/12. Då var strecken exakt lika starka. Som innan... o då testade jag efter att ha hållt mig 1-2timmar, nu har jag hållt mig hela natten.. betyder det här något eller oroar jag mig i onödan? :(

Ska vara i 9+0 idag...

jag tror inte man skall testa egentligen nu när man kommit så långt... jag tror jag läste någonstans att hcg nivåerna skall börja minska runt vecka 9-10. Men om du är orolig tycker jag du skall ringa och be om att få ett ultraljud. Det är inte bra att gå och oroa sig
  • jagkan
    chbw skrev 2016-12-12 13:06:20 följande:
    Nej jag vet. Skulle egentligen låtit bli men har känts så betryggande att få strecket ungefär 1 gång/vecka. Har också hört någonstans att det ska sjunka, men runt v12. Dock är ju teststickor ingen exakt vetenskap. Väntar på att en sköterska på gynmottagningen på sjukhuset jag jobbar på ska ringa upp om ca 30-40min.
    åh vad skönt, då kanske du kan få lite special treatment!
  • jagkan
    chbw skrev 2016-12-12 16:40:46 följande:
    Ska förbi gynakuten imorgon innan jobbet :) då får de kolla bubblan, och även hur min onda äggstock ser ut + kan få rådgivning angående smärtstillande som är okej vid graviditet. Har ju ruggigt ont i äggstockarba (speciellt högra) var och varannan dag ;o

Hur är det med dig?? :)
    det låter jättebra att du får det kollat. Lycka till!

Det är ok här, gick på ett till privat ultraljud idag. Bönan har växt till sig, dubblat på en vecka. Men dem kunde den här gången se att det finns mer blod som kommer komma ut, vilket är lite oroväckande för mig. Det är inte där den lilla är, utan alldeles utanför. Jag hoppas att det inte är något att oroa sig över, men lite blir det ju så, särskilt när läkaren inte såg något förra veckan, och nu så syns det klart och tydligt. Det positiva var ju faktiskt att jag fick höra hjärtat idag, och verkar som ett starkt ett! 167 slag i minuten, vilket jag inte hade förväntat mig! men en helt fantastisk känsla av att höra det!
  • jagkan
    Humla85a skrev 2016-12-12 23:27:58 följande:

Ultraljud idag, den lilla växer som den ska Fick tom se hur den låg och viftade på armarna <3

Och imorgon har jag inskrivning på mvc. Känns som en dröm. En underbar dröm

åh vad roligt! vilken vecka är du i nu?
  • jagkan
    chbw skrev 2016-12-13 06:23:30 följande:
    Sa de vad det kan bero på? Mysigt med hjärtslag! Det fick vi höra på första vul också <3 så härligt att det slog på bra! Och skönt att bönan vuxit som hen ska! :)
    nej, antagligen kan det vara rester från lutinus, men ingen aning. Det var ju i och för sig ingen läkare utan en barnmorska som tittade, så jag vet inte om jag borde rådfråga läkare eller inte. Jag blöder ju inte just nu, det jag får lite ibland är som ljusbruna flytningar, men det är allt. och inga kramper förutom växtvärk och den förbenade ryggvärken.
  • jagkan
    chbw skrev 2016-12-12 16:40:46 följande:
    Ska förbi gynakuten imorgon innan jobbet :) då får de kolla bubblan, och även hur min onda äggstock ser ut + kan få rådgivning angående smärtstillande som är okej vid graviditet. Har ju ruggigt ont i äggstockarba (speciellt högra) var och varannan dag ;o

Hur är det med dig?? :)
    har du varit hos gynakuten nu? hur gick det??
  • jagkan
    hope88 skrev 2016-12-13 08:43:20 följande:
    Vad skönt att hjärtat slog på fint! Visst är det en magisk känsla att höra :) Hoppas att blodet bara är någon gammal ansamling som ska ut nu. Ska du på något återbesök?
    nästa vecka. Sedan blir nästa på kub. Blir 3 långa veckor!!!
Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF