• Sara88E

Tyda test, PLZ HJÄLP! :)

Hej, så osäker, snälla hjälp! :)

Är på BIM+7 idag och kunde inte hålla mig...

Lägger upp bilder här... Första är 3 min efter, andra 5, sen 7...

Ser inte ni också ett svagt sträck?

(Tillägg det ska tas på morgonen och om man tar det på kvällen ska man hålla sig 3-4 timmar innan, jag kissade 1 timme innan)

• Svar på tråden Tyda test, PLZ HJÄLP! :)
  • Sara88E
    LinneaM93 skrev 2016-11-23 12:05:31 följande:

Det är inget att oroa sig för, jag är i v.10 och mår oförskämt bra. För vissa veckor försvinner symptomen helt, och kommer tillbaka igen. desto mer man tänker också så känns det som om de försvunnit :D Preggo makes you crazy
    Åh, vad härligt! :D 

Har så mycket konstiga symptom jämt dock såå det är sååå svårt.. Sambon brukar skämta om att jag är konstant skenis ^^ haha 
  • Sara88E
    LinneaM93 skrev 2016-11-23 12:46:27 följande:

haha jaa! Då tror jag du är preggo, hoppas :)!

Haha, jag hoppas också det, ska försöka jobba järnet nu så jag kan dra tidigare och sticka förbi BM :) 

Håll ALLA tummar för mig <3
  • Anonym (Emma)
    Sara88E skrev 2016-11-23 12:48:05 följande:
    Haha, jag hoppas också det, ska försöka jobba järnet nu så jag kan dra tidigare och sticka förbi BM :) 

Håll ALLA tummar för mig <3
    Absolut, lycka till nu! Glad
  • LinneaM93
    Anonym (Emma) skrev 2016-11-23 10:06:17 följande:

Fast man kan ju inte jämföra olika graviditeter på det sättet. Det beror ju helt på när ägget fäster och hur mycket hcg bebisen producerar.. 

Sara88E - du kanske har räknat fel med senaste mensen som sagt, ta nya test på morgonen nu framöver och se så att strecket blir tydligare bara! Glad Förra gången jag var gravid så plussade jag på BIM-4 och den här gången var det rätt svagt streck på BIM, så kan som sagt vara väldigt olika. 

Och nej det kan man inte, men talade nu om min egna "erfarenhet". Men självklart är det 100% indivuduellt. Och nu när jag kollade närmare så tycker jag ena testet är ganska tydligt pos :)
  • Sara88E
    LinneaM93 skrev 2016-11-23 12:51:27 följande:
    Och nej det kan man inte, men talade nu om min egna "erfarenhet". Men självklart är det 100% indivuduellt. Och nu när jag kollade närmare så tycker jag ena testet är ganska tydligt pos :)
    Tack, Linnea M93 :) 

Men menar du dem ifrån igår eller idag?

Dessa är idag :)

Direkt efter 3 min alltså... 

Här är en timme senare:

• LinneaM93

ja alltså den sista ser ju jätte positiv ut, DOCK så blev mina test sånna fast dom var neg. efter några timmar Men som sagt går inte att jämföra, men då var jag inte gravid. Konstig vet inte varför. Man skall ju inte titta på gamla test. Men jaa tiden får visa! :)

• LinneaM93

Men har också hört om såna som först sett på kvällen att testen blivit positiva, och de har varit gravida. Så det kan mycket väl vara. Hoppas!! :)

• LinneaM93

åh gud glömde igen (är på jobb så glömmer hälften): men jaa nog ser man ju en skugga på de andra två också!! Glad

• Muffins2017

Du är gravid. Bleknar det bort har du fått superyidigt missfall. Väldigt vanligt såhär tidigt. Men hittills ser det ju ut att öka!

• Sara88E
    Muffins2017 skrev 2016-11-23 13:47:38 följande:

Du är gravid. Bleknar det bort har du fått superyidigt missfall. Väldigt vanligt såhär tidigt. Men hittills ser det ju ut att öka!

Jag hoppas du har rätt! Jag har dock börjat få mensvärk nu.. inte haft det på några dagar.. Men kan ju vara molvärk :)
  • Sara88E
    Muffins2017 skrev 2016-11-23 13:47:38 följande:

Får jag bara fråga varför du är så säker på att jag är gravid, det är ju ändå väldigt svagt? 
    (Blev dock väldigt glad över ditt svar :D)
  • Muffins2017

Därför att sträcket visar närvaro av hcg. Det bildas bara i kroppen om det finns ett befruktat embryo som fäst och producerar hcg. Sen om det är svagt eller starkt visar bara om embryot producerar lite eller mycket hcg.

Det är dock supervanligt att ett embryo fäster som hastigast och blir bortstött pga att ngt är fel. Då blir det svaga utslag på testet men sen kanske mensen kommer som vanligt. Så kallad kemisk graviditet.

• LillaJag06

Du hade bog äl senare än du tror. Men hade tolkat testet som positivt om det är i färg och inte grått.

• Sara88E
    LillaJag06 skrev 2016-11-23 17:10:49 följande:

Du hade bog äl senare än du tror. Men hade tolkat testet som positivt om det är i färg och inte grått.

Fått bekräftat av 4 olika barnmorskor att det är positivt! :D Men är troligtvis bara vecka 4, så nu får jag hålla tummarna <3
  • Sara88E
    Muffins2017 skrev 2016-11-23 16:28:48 följande:

Därför att sträcket visar närvaro av hcg. Det bildas bara i kroppen om det finns ett befruktat embryo som fäst och producerar hcg. Sen om det är svagt eller starkt visar bara om embryot producerar lite eller mycket hcg.

Det är dock supervanligt att ett embryo fäster som hastigast och blir bortstött pga att ngt är fel. Då blir det svaga utslag på testet men sen kanske mensen kommer som vanligt. Så kallad kemisk graviditet.

Pratat med min syster nu, som är barnmorska, har beställt 10 st tester, som jag ska göra nu dagligen men antagligen är jag i vecka 4, så nu hoppas vi bara att den vill stanna därinne <3 
  • LinneaM93
    Sara88E skrev 2016-11-24 13:48:34 följande:
    Fått bekräftat av 4 olika barnmorskor att det är positivt! :D Men är troligtvis bara vecka 4, så nu får jag hålla tummarna <3
    Ååh grattis <3 så glad för din skull!
  • Anonym (Emma)
    Sara88E skrev 2016-11-24 12:48:34 följande:
    Grattis vad kul! Glad Håller tummar och tår att allt går bra. <3
  • Sara88E
    LinneaM93 skrev 2016-11-24 12:50:00 följande:
    Ååh grattis <3 så glad för din skull!
    Åh, tack så jätte mycket :D <3 
  • Sara88E
    Anonym (Emma) skrev 2016-11-24 12:57:03 följande:
    Grattis vad kul! Glad Håller tummar och tår att allt går bra. <3
    Ja, jag är så glad, tack så mycket! :D <3 
Svar på tråden Tyda test, PLZ HJÄLP! :)