Rökare, varför slänger ni eran cigg på marken?
Ärligt talat, varför gör ni det? Det är helt otroligt äckligt och respektlöst.
Ärligt talat, varför gör ni det? Det är helt otroligt äckligt och respektlöst.
Då kommer vi till det problemet igen vissa tycker att det luktar skit när man har en fimp i fickan dessutom är det ju faktiskt mycket lättare för mig att röka klart och sedan bara kasta på marken istället för att hålla på o släcka lägga i fickan o leta reda på en ask o lägga fimpen i har man rökt länge så fattar man att det börjar bli lite irriterande o hålla på så med varje ca halvpaket per dag, med tanke på att en rökare som har rökt i några år brukar ta slut på en halvpaket är absolut inte bara ur mina egna erfarenheter :)
Du har 200% fel. Tyvärr har mina fördomar om rökare blivit värre av den här tråden, det finns ingen gräns för hur okunniga ni är uppenbarligen.
www.tobaksfakta.se/rokning-fortsatter-orsaka-dodsbrander/
nyadagbladet.se/miljo/manniskan-storsta-orsaken-till-skogsbrander/
"I nationalparker är 60 procent av medvetet orsakade bränder eller vid olyckor med brinnande byggnader orsakade av människan, rökning eller lägereldar. Men totalt är siffran ännu högre, 84 procent."
Så för att några gör en dålig sak så är det rätt för dig att göra något ännu värre?
Vanligt skräp innehåller inte nervgift. Barn och djur kan inte dö eller bli sjuka lika lätt av att tugga på godispåse som de kan bli av en fimp.
Du är en hänsynslös miljöförstörare som dessutom försvarar ditt beteende så jag hoppas din dåliga vana får det resultat den förtjänar.
Här kan du läsa om vad din lilla ovana gör med fattiga barn Malawi, känns det bra att de kräks blod och inte kan andas för att du ska få din lilla fix?
www.theguardian.com/world/2009/aug/24/malawi-child-tobacco-pickers-poisoned
Att vara rökare är att skita i miljön, skita i sina barn, skita i sina djur, skita i sina medmänniskor och bidra till att människor som tycker det är okej att förgifta barn tjänar pengar. Det är det du betalar för. Känns det bra för dig?
Köp en liten plåttask med skruvlock som du alltid har med dig.
Dessutom luktar du skit ändå eftersom du är rökare. Det är bara det att du inte känner det själv eftersom du är van. Vi andra märker det, jag lovar.
Varför ska jag betala för städning av offentlig miljö för att du är lat? Det finns betydligt roligare och viktigare saker att lägga offentliga medel på än att anställa folk som ska plocka upp dina fimpar.
Vassego! Tips på fina små plåtaskar att ha i fickor och väskor. Rymmer nog ett par, tre fimpar. Bara att ta med till närmaste askkopp eller papperskorg.
Återigen mycket lättare för mig o kasta den än att lägga den i en ask:)
Att vara egoist brukar bita en i rumpan, förr eller senare.
Jag kan ta det med mig själv utan din hjälp om det någonsin händer att jag tänker på dom som drabbas av det jag gör. Kalla mig vad du vill bryr mig faktiskt inte
Jag vet. Det är en del av ditt problem.
Jag tänker helt enkelt inte på dom som får plocka upp efter mig :) du har nog kastat nån godispåse på marken Vrf anser du att det ska vara lättare för dig än dom som ska plocka upp efter dig? Dessutom är det nog inga människor som går runt och plockar på fimpar det är väll någon traktor eller nått vettefan