• IngenSomGillarMig

Varför svarar dem inte??

Hej!

Har under senaste halvåret sökt efter en tjej (jag är 18 år), men när jag skriver till en tjej så får jag inget svar, vad gör jag för fel?!!?

Jag frågar oftast bara vad dem ska göra i veckan, eller gjort i vecka eller liknande, bara för att öppna en konversation. Jag har läst på nätet och liknande där det står att man ska skriva lagom långt, men enligt mig och alla jag känner och alla jag frågat så är det bättre med kort så att det blir snabba svar och en enkel konversation. Men har någon ett knep på hur man får tjejerna att svara??!

Jag skriver via instagram eller Facebook och där går det ju att se när någon öppnat meddelandet, men ingen verkar öppna det, är det så att man måste följa personen för att det ska gå att skicka?? Eller är det då att ingen, INGEN, vill öppna meddelandet?!?!!

Hjälp mig!! Hur ska jag göra??!!?

• Svar på tråden Varför svarar dem inte??
  • Anonym (Pella)
    IngenSomGillarMig skrev 2017-01-03 18:19:40 följande:

Just det att det inte finns någon i skolan, går i en liten gymnasieskola (200 elever) och fritidsintressen är sånt som oftast bara blir själv eller med kompisar. Jag jobbar på ett gym och ser vissa tjejer där, men då blir det att gå fram till en främmande, men det är så att jag har sökt ganska länge nu och har nu på sista tiden börjat skriva till tjejer, istället för att vänta på att dem kommer in genom "dörren" till mig

DE kommer, inte dem!!! Om du ska skriva, lär dig rätt!

Men använd någon dejtingsite! Att få meddelanden från okända på fb och insta är creepy, hur många ska behöva säga det innan du fattar?
  • IngenSomGillarMig
    flygrl skrev 2017-01-03 17:45:14 följande:

Kan nog stämma det e va du kallar "svenne" problem det med svårt ta kontakt ute. Svenskar e blyga av sig helt klart. :) Jag e tjej & andra generations invandrare & har erfarenheten svenska ( = etniskt svenska) killar inte riktigt vågar och dessutom fegar ur även när man fått kontakt. Vet inte om det kanske blir så pga jag e "blatte" och det gör killar osäkra. :/

Våga lite mera så ökar chansen iaf om det e mig man vill ha kontakt med. Sen kan jag också bli blyg mot killar/män så jag vet det inte e så enkelt alla gånger. ;)

Skriva till random tjejer på Facebook tror jag e bortkastad tid. Jag svarar visserligen så länge attityden känns vettig MEN förklarar jag inte e intresserad för blir bara konstigt med alla "gör du då?" mess man får. Den typen meddelanden från främmande känns bara obekväma. Det e sånt man frågar kompisar möjligen. ;)

Men en idé på Facebook kan va engagera dig i nån aktiv grupp kring nåt intressant och så kanske sakta lära känna nån tjej som också skriver där. Men ge det tid & va uppriktigt intresserad av gruppens ämne annars failar det big time. :)

Skulle kunna funka på mig för det blir lite som lära känna nån via ett irl sammanhang. Men allt det här kräver känsla och det e inte lätt nej. Men man kan nog träna upp förmågan vet du.

Det du säger om etniska killar är att vi är blyga, vi anser det att det kan bli obehagligt för en tjej att någon random snubbe kommer fram till en, med tanke på att sexuella trakasserier och att män kan tafsa på en random tjej.

Att killar blir blyga för dig är detsamma. Svenska killar har nog alltid, iaf idag, känt att det är lättare för både dem och tjejen att man skriver till varandra. Killen slipper blir nervös att göra/säga något fel och killen tror att tjejen inte känner att killen bara vill dig något sexuellt. Det blir en helt bakvänd psykologi där.

Sen det med om en tjej tagit kontakt med mig och jag inte känt mig intresserad så är jag en av dem som ganska snabbt bara är ärlig och säger att jag inte har något intresse för ett förhållande, men ny vänskap tackar jag för.

Sen är det så att jag aldrig skulle söka upp någons nummer för att få tag i en person. Dock så har jag alltid Älskar datorer och teknik och vet inte om man ska se det som något bra eller dåligt, men att hitta folk eller saker på nätet, no problems for me
  • IngenSomGillarMig
    Anonym (Pella) skrev 2017-01-03 18:24:21 följande:

DE kommer, inte dem!!! Om du ska skriva, lär dig rätt!

Men använd någon dejtingsite! Att få meddelanden från okända på fb och insta är creepy, hur många ska behöva säga det innan du fattar?

Sorry för felstavningen, jag kan gärna gå med en dejtingsajt, om dem ändrar så att jag kan välja bara 18 och 19 åringar, jag är inte intresserad av någon över 20, men ändå så måste man välja 18-25 och tyvärr så är det för många över 20 och för få under 20
  • Anonym (Pella)
    IngenSomGillarMig skrev 2017-01-03 18:31:00 följande:

Sorry för felstavningen, jag kan gärna gå med en dejtingsajt, om dem ändrar så att jag kan välja bara 18 och 19 åringar, jag är inte intresserad av någon över 20, men ändå så måste man välja 18-25 och tyvärr så är det för många över 20 och för få under 20

DE ändrar, inte dem...

Så pga dejtingsajternas regler är du tvingad att bete dig creepy? Du verkar lite oflexibel.
  • Guldlåck
    IngenSomGillarMig skrev 2017-01-03 18:27:25 följande:

Det du säger om etniska killar är att vi är blyga, vi anser det att det kan bli obehagligt för en tjej att någon random snubbe kommer fram till en, med tanke på att sexuella trakasserier och att män kan tafsa på en random tjej.

Att killar blir blyga för dig är detsamma. Svenska killar har nog alltid, iaf idag, känt att det är lättare för både dem och tjejen att man skriver till varandra. Killen slipper blir nervös att göra/säga något fel och killen tror att tjejen inte känner att killen bara vill dig något sexuellt. Det blir en helt bakvänd psykologi där.

Sen det med om en tjej tagit kontakt med mig och jag inte känt mig intresserad så är jag en av dem som ganska snabbt bara är ärlig och säger att jag inte har något intresse för ett förhållande, men ny vänskap tackar jag för.

Sen är det så att jag aldrig skulle söka upp någons nummer för att få tag i en person. Dock så har jag alltid Älskar datorer och teknik och vet inte om man ska se det som något bra eller dåligt, men att hitta folk eller saker på nätet, no problems for me

Fast, om det vore no problems for you att hitta folk på nätet hade du aldrig startar den här tråden. Ge dig ut och träffa folk utanför dörren så tror jag att dina chanser är större. Var träffar du nytt folk? Gå dit!
  • flygrl
    IngenSomGillarMig skrev 2017-01-03 18:27:25 följande:

Jag vill förtydliga jag tycker svenska killar & män över lag har en fin och respektfull kvinnosyn som många andra skulle kunna lära sig nåt av. :) Men baksidan e kanske ni blir lite för defensiva i vissa lägen. Fast jag vill ju inte ni börjar gapa sex inviter efter oss eller fysiskt ofreda och sånt. Och jag kan förstå det e svårt veta hur man ska göra så det blir rätt.

Och som jag skrev gör jag väl som du & besvarar faktiskt dom mess jag får på ungefär samma sätt du gör. Men ibland kan det också ramla in väl många såna mess och då blir det ganska tidsödande hantera. Tror inte killar e riktigt medvetna om det.
    Men jag håller med om man faktiskt kan svara kort med ett "tack men nej tack". Som både du & jag gör. ;)

Inget dåligt i du e bra på datorer & teknik. Du e ju smart & det kan du göra bra saker med. Och det uppskattas av iaf mig att en kille e intelligent. Bara i "raggsammanhang" bör du nog hålla tillbaka dina skills på det området. ;)
  • IngenSomGillarMig
    Anonym (Pella) skrev 2017-01-03 18:35:47 följande:

DE ändrar, inte dem...

Så pga dejtingsajternas regler är du tvingad att bete dig creepy? Du verkar lite oflexibel.

Nej men ändå ja. Jag kan bara inte finna det creepy att få ett meddelande på Facebook av en främling. Eller jo, om det är en äldre person för då skulle jag inte våga svara. Men av någon i samma ålder, visst så kan hela Facebook sidan vara falsk, men jag menar, hur ofta händer det!?! Sen att det kan vara tidskrävande om de tjejer jag skriver till redan får många meddelanden av andra killar, men kan inte se svårigheten med att skriva, inte intresserad. Visst ett taskigt svar, men hellre det än inget svar alls
  • MEE83
    Anonym (Mm) skrev 2017-01-03 17:40:13 följande:

Du skriver iNTE till folk på Facebook som du inte känner! Det är inte en ok kanal för det. Det är inte som en datingsite precis. Man har sina vänner där och om ni har någon gemensam vän kan den föreslå dig till nån av tjejerna så kan hon lägga till dig men att bara skriva helt utan någon som helst förvarning eller att man har setts ute eller nåt, nej det gör man inte. Det är en sån där social regel som man får lära sig 

Facebook har ju förändrats en del, när Facebook lanserades 2006, eller när det nu var, jag har för mig att jag reggade mig i slutet av 2006(hela min dåvarande umgängeskrets gjorde det, word by mouth kan vara oroligt effektivt!), så var det inte något problem som jag kommer ihåg det, inte för att jag satt och skrev till okända tjejer speciellt mycket, jag var inte singel, men där och då så var ju en funktionerna med FB att komma i kontakt med andra människor.

Det var väl egentligen först i slutet av 2007 som Facebook exploderade i Sverige, innan dess var antalet användare ganska så begränsat, jag använde det mest för att spela poker med polarna, haha... men när jag blev singel så hookade jag upp med flera via FB runt 2007-2008. Det var väl fortfarande relativt okonventionellt med att initiera kontakt via internet då, jag kommer ihåg att jag själv tyckte att det var lite "töntigt".

Jag har otroligt dålig koll på e-dating nu skall väl nämnas, känner mig fan riktigt uråldrig då jag har så usel koll på sidor och appar, och jag har precis fyllt 33, skämskudde, men jag har inte haft anledning att intressera mig, men ja, Facebook är inte rätt kanal för det.

• MEE83

Det fanns även ett kul schackspel där man kunde gå rundor mot polare, en eller flera samtidigt, ah, nostalgi! Solig

• Anonym (Pella)
    IngenSomGillarMig skrev 2017-01-03 18:50:48 följande:

Nej men ändå ja. Jag kan bara inte finna det creepy att få ett meddelande på Facebook av en främling. Eller jo, om det är en äldre person för då skulle jag inte våga svara. Men av någon i samma ålder, visst så kan hela Facebook sidan vara falsk, men jag menar, hur ofta händer det!?! Sen att det kan vara tidskrävande om de tjejer jag skriver till redan får många meddelanden av andra killar, men kan inte se svårigheten med att skriva, inte intresserad. Visst ett taskigt svar, men hellre det än inget svar alls

Men om nu flera tjejer här har sagt att det är creepy, är det så svårt att fatta? Meddelanden från killar man känner är en sak, men meddelanden från någon man inte känner besvaras sällan, acceptera det.
Svar på tråden Varför svarar dem inte??