• yezzo

BF September 2017 Göteborg

Hej! Jag bor i Göteborg, är snart 29 år och väntar mitt andra barn i september 2017. Tänkte några i Göteborg skulle vilja följas åt, gjorde det med mitt förra barn och hittat flera nya vänner genom detta forum. Vore kul och lära känna några nya! Enligt appen ska jag ha barn 19 september.

• Svar på tråden BF September 2017 Göteborg
  • Sandrahey

Hej! Är ifrån göteborg, 26 år, är gravid med första barnet (efter mååååååånga försök)

Bf 18 september! Är sjukt nervös, kan nästan ej tro det är sant, mina känslor är all over the place! Hade gärna fått en ny vän eller vänner!

Ska på tidigt ultraljud den 6/2! Känns som det är flera veckor kvar! Känner inga tecken på grav så det oroar ju en oxå :/ lycka till alla<3

• Sandrahey
    Sandrahey skrev 2017-01-25 13:48:08 följande:

Hej! Är ifrån göteborg, 26 år, är gravid med första barnet (efter mååååååånga försök)

Bf 18 september! Är sjukt nervös, kan nästan ej tro det är sant, mina känslor är all over the place! Hade gärna fått en ny vän eller vänner!

Ska på tidigt ultraljud den 6/2! Känns som det är flera veckor kvar! Känner inga tecken på grav så det oroar ju en oxå :/ lycka till alla<3

Haha jag är faktiskt 27 år, är väldigt snurrig :p
  • MrsJon

Hej hej!

Jag väntar mitt sjätte barn i slutet av sept.

Enligt SM 24 men jag tror det blir närmare oktober och sen går jag ju alltid över tiden med.

Men just nu är det sept!

Bor i Fräntorp!

• popi
    yezzo skrev 2017-01-25 06:56:13 följande:

Vad kul med fler som hakar på! Klart oktoberbebisar får vara med i tråden! ???? Någon som bokat in ett tidigt ul än? Vilken mvc ska ni gå på?

Åh tack! :) Jag har bokat in första besöket den 20 feb hos Närhälsan Linnéstaden barnmorskemottagning. Den ligger vid Masthuggstorget ungefär och jag valde den eftersom jag är listad där, trots att jag bor på andra sidan stan. Funderar på att byta, för att ha närmre, men jag har verkligen ingen koll på vilka ställen som är bra och har inte berättat för vänner än, så inte riktigt läge att fråga heller. Var går ni? 
  • LillahjärtatärJag

Jag går på Kroksslätts barnsmorskemottagning! Verkar bra änsålänge :) ligger 200 m från trä vi bor med så skönt med gångavstånd!

Vart bor du? 

• popi
    harryeskil skrev 2017-01-26 18:49:30 följande:

Vi ska också ha barn! Bor vid Järntorget och har BF 18 sep.

Roligt! Då går du också till Linné-mottagningen kanske?
  • yezzo

Jag kommer gå på närhälsan i Kärra denna gången då vi bor här. Sist gick jag på barnmorskemottagningen (men blir bökigt och ta sig in till stan denna gången). Vad kul med så många som ville hänga med i tråden. Jag hoppas självklart det går vägen för allihop! Själv fick jag missfall i augusti 2016 och hoppas denna bebisen mår bättre och vill stanna. Jag har bokat in tidigt ultraljud 10/2 (som jag tänkte betala för) sen får man ju ett via närhälsan som är den 24/2. Men jag kan inte vänta så betalar gärna en gång för mycket ) Har blivit superförkyld med och det är inte roligaste kombinationen med att vara gravid!

• Sandrahey
    yezzo skrev 2017-01-27 06:54:58 följande:

Jag kommer gå på närhälsan i Kärra denna gången då vi bor här. Sist gick jag på barnmorskemottagningen (men blir bökigt och ta sig in till stan denna gången). Vad kul med så många som ville hänga med i tråden. Jag hoppas självklart det går vägen för allihop! Själv fick jag missfall i augusti 2016 och hoppas denna bebisen mår bättre och vill stanna. Jag har bokat in tidigt ultraljud 10/2 (som jag tänkte betala för) sen får man ju ett via närhälsan som är den 24/2. Men jag kan inte vänta så betalar gärna en gång för mycket ) Har blivit superförkyld med och det är inte roligaste kombinationen med att vara gravid!

Jag går också i Kärra :) har du Christina?
  • Novacaine

Gud, jag har inte kontaktat någon mvc än. Tänkte att jag ska ringa på måndag :) men blir förmodligen Gamlestan eller Munkebäck för mig :)

Svar på tråden BF September 2017 Göteborg