• Anonym (!)

Avslöjade min bästa kompis otrohet

Hej.

Min bästa kompis har varit otrogen mot sin sambo i ett par månader och jag har vetat om det hela tiden. Har inte berättat för honom för att jag inte har velat förstöra min och hennes vänskap, men jag har hela tiden velat berätta pga kommer ALDRIG stå bakom otrohet. Det är så jävla fel, oavsett vem som är otrogen. Så till slut valde jag att berätta för honom för fick väldigt dåligt samvete av att hålla käften. Vet hur förkrossad jag skulle bli om min partner skulle vara otrogen mot mig, men självklart hade jag velat veta om det så jag hade uppskattat det enormt om någon berättade för mig.

Så jag berättade för honom för ca 1 vecka sedan.

Han blev såklart helt förstörd men var mycket tacksam för att jag berättade. Jag stöttade honom och tröstade honom, sa att han förtjänar bättre. Sen fick såklart min "bästa kompis" reda på det och hon blev så jävla arg på mig. Hon kallade mig diverse saker och blev nästan våldsam. Sen stack hon iväg och innan hon stack sa hon att hon kommer ge igen för det här (det sa hon på ett väldigt hotfullt sätt). Nu har varken jag eller hennes ex då, hört av henne eller sett henne för den delen.

Bör jag vara på min vakt? Polisanmäla henne? Hon hotade ju mig och sa kränkande saker.

• Svar på tråden Avslöjade min bästa kompis otrohet
  • Anonym (Lydia)
    Guden Tor skrev 2017-01-28 12:03:43 följande:
    Då förstår jag ditt resonemang.

Inget jag skulle gå efter.
    Det behöver du inte göra heller.

Skulle du ringt butiken om din kompis stoppat ett äpple i fickan?
  • Kuddebarn
    Plupp73 skrev 2017-01-28 10:14:21 följande:

Hade också reagerat likadant. Dessutom när den (forna) "bästa vännen" sitter och tröstar med att "du är värd någonting bättre" (än min partner/hennes bästa vän).... 

Om den otrogna parten i det här fallet efter lite diskussion hade fallit till föga och berättat själv, så kanske dessutom relationen för paret hade varit reparerbar. Hon kanske inte är en i grunden ond person, men som av olika skäl hamnat totalt ute i terrängen, och glömt vad rätt och fel i en nära relation är. De kanske hade kunnat fixa sitt förhållande.

Det enda jag kan tolka historien som är helt enkelt att TS och "vännen" inte var särskilt nära vänner när allt kom omkring. 

Så du hade hellre inte velat veta nånting? För om man läser ts inlägg så förstår man att hon och pojkvännen var vänner och att kompisen inte tänkte berätta. Kompisen är förmodligen en billig tjej som knullade runt och inte tänkte säga nånting.
  • Kuddebarn
    Anonym (Anna) skrev 2017-01-28 09:27:07 följande:

Kompisen har varit otrogen i 2 månader och vissa här kallar det för ett misstag.

Men jag förmodar att alla ni som tycker att TS gjorde fel, tycker det är OK att om ni blir bedragna, så ska ingen berätta för er. Ni tycker med andra ord att era bästa vänner inte ska berätta om era partners otrohet för er.

Värre än ett misstag är det.
  • Guden Tor
    Anonym (Lydia) skrev 2017-01-28 12:06:36 följande:

Ja, det skulle jag absolut ha gjort. Ett äpple är ett äpple. Jag antar att du inte tycker att det är värt nånting eller att det gör nånting, men att folk går runt och snattar förstör för oss alla och eftersom att jag vet att det är fel så skulle jag ha sagt till personalen. Affärer förlorar massvis med pengar varje år bara för att vissa är för fattiga eller tattiga för att kunna betala för sig.
  • Anonym (Lina)
    Anonym (Lydia) skrev 2017-01-28 10:08:24 följande:

Klassar ut?

Det ger mer tyngd åt er åsikt men det förändrar inte min.

Så någon utklassning är det inte.

Har inte sagt att det förändrar din heller. ;)
  • Anonym (Lina)
    Anonym (Lydia) skrev 2017-01-28 12:06:36 följande:

Varför ska man låta folk gå runt och snatta bara för att man är vänner? Det låter ju helt galet.

En snattare tar sällan aldrig bara ett äpple och sen slutar helt. Det fortsätter och fortsätter. Nån gång måste det stoppas.
  • Anonym (Oj...)
    Guden Tor skrev 2017-01-28 12:00:35 följande:

Det beror ju också på hur man tolkar texten. Ja, det står att ts pratade med pojkvännen och hennes vän blev jättearg. Än sen? Det står ingenstans att hon INTE hade bett sin vän förklara för sin partner förut. Det är jag ganska säker på att hon hade försökt övertala henne till.

Fortfarande, du vet inte bättre än mig om hon hade pratat med vännen innan eller ej. Det tror jag absolut att hon hade. Tror du seriöst inte att man säger som vän att otroheten bör berättas? Jag är helt säker på att ts hade försökt prata med henne om det. Det kanske är ganska självklart så därför skrev hon inte det. Tror dessutom inte att hon hade berättat om hon inte var vän med pojkvännen också, vilket gör det hela ännu mer förståeligt.

Men vaddå 'tror' och 'helt säkert'... Vi kan ju inte vara förutsätta massa saker som inte står. Då kan jag ju säga 'jag är ganska säker på att vännen blev så arg för att det var ts som varit otrogen med hennes pojkvän. Det tror jag absolut. Helt säkert faktiskt.' Vi får ju utgå från det ts säger.
  • Guden Tor
    Anonym (Oj...) skrev 2017-01-28 12:19:07 följande:

Men vaddå 'tror' och 'helt säkert'... Vi kan ju inte vara förutsätta massa saker som inte står. Då kan jag ju säga 'jag är ganska säker på att vännen blev så arg för att det var ts som varit otrogen med hennes pojkvän. Det tror jag absolut. Helt säkert faktiskt.' Vi får ju utgå från det ts säger.

Jag går efter det som verkar realistiskt. Det framgår ju ganska tydligt i texten att ts kände pojkvännen bra. Visst kan man berätta även fast man inte skulle ha känt honom bra (vilket jag skulle ha gjort), men eftersom hon stöttades honom bra och fanns hos honom så låter det absolut som att de är bra vänner. Kanske kände de till och med varandra innan kompisen och han blev ett par.

Haha.

Nu gör du dig bara löjlig för att du vägrar inse att det jag skriver förmodligen är sant.
  • Anonym (Lydia)
    Guden Tor skrev 2017-01-28 12:15:18 följande:
    Ja, det skulle jag absolut ha gjort. Ett äpple är ett äpple. Jag antar att du inte tycker att det är värt nånting eller att det gör nånting, men att folk går runt och snattar förstör för oss alla och eftersom att jag vet att det är fel så skulle jag ha sagt till personalen. Affärer förlorar massvis med pengar varje år bara för att vissa är för fattiga eller tattiga för att kunna betala för sig.
    Ja, ett äpple är ett äpple och jag försvarar inte snatteri.
    Däremot skulle jag inte ange en vän pga ett äpple.
    Sagt till personen hade jag också gjort, möjligtvis avslutat vänskapen om kompisen inte slutade snatta. Men att ange är inte ett alternativ. Inte för ett äpple.

• Anonym (Oj...)
    Guden Tor skrev 2017-01-28 12:05:44 följande:

Så, om du hade en otrogen vän så hade du försökt få hen att berätta eller avslutat vänskapen? Du hade inte berättat för den stackars bedragna partnen själv? Du vill medvetet såra och göra människor illa?

:)

Varför läser du inte vad jag skriver? Jag skriver ju att om min vän inte hade berättat själv så hade jag berättat själv. Kanske. Beroende på situationen såklart.

Givetvis vill jag inte medvetet såra och höra människor illa. Och ingenstans i det jag skrivit så skulle JAG göra någon annan illa...
Svar på tråden Avslöjade min bästa kompis otrohet