• Nykär15

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

Här samlas vi som försökt under en lång tid att få till barn nr 3 (försökt minst ett år eller mer)...vi peppar och stöttar varandra i kampen om att lyckas nå fram till målet vi alla vill till, ett litet Hjärta

Kände att den gamla tråden innehöll för många nykomlingar som inte vet hur det känns när de plussar efter ett par försök bara...så behövde ett nytt andningshål där vi gamlingar som försökt länge kan samlas. 

2017 ska bli året då vi når målet, eller hur tjejer? 

• Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...
  • LeiaBus2010
    brennaV skrev 2017-04-12 10:16:44 följande:

Helt klart ett plus. Grattis. Håller tummarna att det går vägen <3

Tack. Jag kan inte hålla mig så jag tar mitt sista cb när jag kommer hem.

Är förkyld och mår inte alls bra faktiskt så jag ska sjukskriva mig sista 4 h från jobbet.
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • LeiaBus2010
    brennaV skrev 2017-04-12 10:14:17 följande:

Vi ska träffa läkare 21/4. Had ju två friska barn födda 2012 och 2013 som kommit till utan missfall på vägen. Hoppas få lite klarhet i varför det går snett. Tänk om det nu bara går utför för jag har fyllt 35....

Jag är 32. Och redan på väg in i förklimakteriet. Men det kommer att gå ska du se. Det tar bara längre tid när man är över 30 vad jag förstått. För oss tog det ju över 1 år. (Om nu mitt plus stannar kvar)
  • Elliex
    LeiaBus2010 skrev 2017-04-12 12:37:32 följande:
    Ni kanske har för lite sex? Har ni påbörjat utredning? Annars kanske det är dags. Är ju hemskt att inte få hjälp.

Styrkekramar
    Vi har rätt bra med sex. Vi har påbörjat utredning som inte visade några problem hos varken mig eller sambo förutom att jag hade några äggblåsor. Har fått massa medicin utskrivet som ska göra underverk enligt läkaren så hoppas det gör det också.
  • LeiaBus2010
    Elliex skrev 2017-04-12 19:37:05 följande:

Vi har rätt bra med sex. Vi har påbörjat utredning som inte visade några problem hos varken mig eller sambo förutom att jag hade några äggblåsor. Har fått massa medicin utskrivet som ska göra underverk enligt läkaren så hoppas det gör det också.

Åh.. fy va jobbigt. Håller tummarna stenhårt att läkaren har rätt <3

Jag var tvungen att kolla i eftermiddags pm mitt svaga verkligen var ett plus. Och det var det!

Gravid 1-2

Så nu kom nästa orosmoment. .. kommer det STANNA? Kommer det vara friskt? Med mera

.. men ska försöka tänka att vi väntar barn. Inte missfall. ..
  • FrökenNypon

Grattis leiabus!

Va roligt att det kommer lite plus i gruppen!

Hoppas det kan smitta av sig på oss oxå :)

Jag är så låg idag. Får svårt med blodtryck och huvvevärk före ägglossning. Jag har väldiga tydliga tecken på äl så det är ju bra men så svårt o orka sex när man mår piss.

Vad är tecken på förklimakteriet och hur vet man att man har det?

• Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-04-12 20:26:03 följande:

Jag var tvungen att kolla i eftermiddags pm mitt svaga verkligen var ett plus. Och det var det!

Gravid 1-2

Så nu kom nästa orosmoment. .. kommer det STANNA? Kommer det vara friskt? Med mera

Grattis!! Det SKA stanna! Jag är med jättenojig, men man får ta en dag i taget <3

Har börjat må illa ikväll, så känner mig lite lugnare av det.
  • LeiaBus2010
    Nykär15 skrev 2017-04-12 20:41:40 följande:

Grattis!! Det SKA stanna! Jag är med jättenojig, men man får ta en dag i taget <3

Har börjat må illa ikväll, så känner mig lite lugnare av det.

Häftigt! Jag med! ja det SKA DET!
  • Elliex

Gravid 1-2

Tack! <3

Åh Gud vad kul!! Så himla mycket grattis! <3
    Försök att inte tänka så mycket. Som sagt, tänk att ni väntar barn o inte MF

Hade du några tydliga symptom eller testa du bara för att?
  • LeiaBus2010
    FrökenNypon skrev 2017-04-12 20:34:53 följande:

Grattis leiabus!

Va roligt att det kommer lite plus i gruppen!

Hoppas det kan smitta av sig på oss oxå :)

Jag är så låg idag. Får svårt med blodtryck och huvvevärk före ägglossning. Jag har väldiga tydliga tecken på äl så det är ju bra men så svårt o orka sex när man mår piss.

Vad är tecken på förklimakteriet och hur vet man att man har det?

Förlåt. Jag missade din kommentar förut.

Usch det låter hemskt. Jag har också haft huvudvärk och rejäla känningar vid äl så att man knappt orkat eller ens velat...

Tecken öl förklimakteriet är just rusningar i bröstet typ, svettas och frysa om vartannat utan att vara sjuk... vallningar typ. :-/ och minskad mens. Jag har inte haft en ordentlig mens på 3 år... Inte så himla kul när man ska baka bebis :-P förra månaden hade jag bara lite blodflytningar i 2 månader. I januari bara en dag, även i december... och i november ingen mens alls och så har det hållt på sen jag slutade med preventivmedel... Tack o lov gick det nu! Men det kan också ha varit sista chansen .. så jag önskar av hela mitt hjärta att det går vägen..
    Elliex skrev 2017-04-12 21:01:37 följande:

Tack! <3

Åh Gud vad kul!! Så himla mycket grattis! <3

Försök att inte tänka så mycket. Som sagt, tänk att ni väntar barn o inte MF

Hade du några tydliga symptom eller testa du bara för att?

De enda tydliga symtomen var en annorlunda molvärk när jag tänker efter.. huvudvärk och trötthet samt att jag kände mig SÅ SJUK... kände dock samma sjukdomskänsla förra månaden.

Men den här månaden kissade jag även mer och jag frös mer än vanligt nu är brösten ömma med.. är på bim -4 Men misstänker att jag är längre efter äl än +9.

Fick plus på cb digitala äl 4 dagar tidigare än vad min temp på fertilityfriend satte ut... pluset på ältest kom på cd 15.

Men enligt min temp skedde äl på cd 19. Hur som helst så lyckades vi pricka in alla eventuella äldagar
  • Orkide

Gravid 1-2

Men guuud så kul!!!! Jättegrattis!! Woho!
    Sprid nu lite gravidbaciller.

Tyvärr är mensen på ingång. Hoppas den gör det snarast så jag kan påbörja dubbelkur letrozol.
Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...