• Skrutt 83

BIM Mars 2017

Hej!

Startar en tråd för oss som har Bim nu i mars. Hoppas fler vill hänga på och att vi får se många fina plus!

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-02-28 15:32
    BIM-Lista

[quote=77455467][quote-nick]Ulrika34 skrev 2017-02-28 14:57:49 följande:[/quote-nick]
    Morphet, 26 år, Helsingborg, 1:a försöket 2:a barnet, ÄL ca 14/2, BIM ca 1/3 

Percafluviatilis, 27 år, Göteborg, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 20/3 BIM ca 4/3

Novanex, 34 år, Sundsvall 3:e försöket 3:e barnet ÄL 17-18/2 BIM 4-6/3

Mncp, 32, Göteborg, 1:a försöket 1:a barnet, ÄL 22-23/2, BIM 6-7/3 

Becca90 26 år, sundsvall , 3e försöket första barnet. ÄL 16-17/2 BIM 7/3 

Firago, 25 år, Borås, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 24/2 BIM 9/3 

Vonblois, 33 år, Halland, 1 år försök, 1:a barnet. Äl 22-24/2 BIM 10/3 

Milou3, 40 år, Sthlm, 6:e försöket 3:e barnet, ÄL 23/2, BIM 11/3 

FrökenE1985, 31år, Sthlm, 10:e försöket, 1:a barnet, ÄL 26/2 och BIM 12/3.

Livethänder 32 år, Sthlm, 10:e försöket 1:a barnet, ÄL 26/2 och bim 12/3 

Starlights, 27 år, Norrland, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 5/3, BIM 17/3. 

royce, 30 år, Norrland, 2 års försök, 1:a barnet. ÄL 1-5/3, BIM 17/3 

Typ89, 28 år, Småland, 2:a försöket 2:a barnet. ÄL ca 3/1 BIM ca 17/3 

Skrutt 83, 34 år, Sthlm, 2:a försöket 3:e barnet, ÄL 8/3 BIM 21/3 

Jsv17, 34 år, Sthlm, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 8/3 Bim 22/3 

Sajo0106, 29, Skellefteå, 13:e försöket 2:a barnet, ÄL 9-11/3 och bim 22/3 

Madss 20 år, Perstorp, 2:a försöket första barnet. ÄL 9/3 BIM 23/3 

jhk88, 29 år, Ljungaverk, 3:e försöket tredje barnet. ÄL 6-8/3 BIM 23/3. 

oONinniOo, 28 år, Kumla, 2:a försöket, 2:a barnet. ÄL 10/3 BIM 25/3.

Ulrika34, 34 år, Stockholm, 3:e försöket med 5:e barnet. ÄL 12/3 BIM 26/3

Estor, 29, Karlstad, 5 försöket efter MA. 1a barnet. ÄL 14/3 bim 27/3
  • Svar på tråden BIM Mars 2017
  • Pmc85
    Mncp skrev 2017-03-03 21:33:01 följande:

Det har jag med egentligen, hade jag haft test hemma hade jag nog redan testat=P

Har du några symptom? Lycka till själv=)!Ja man gör ju det, man blir ju lite knäpp. Läser på tjugo olika sidor och analyserar ännu mer=P!

Jag har med appar 2 st, de säger samma men jag fick för mig vid ägglossningen att det va någon dag senare enligt min kropp så därför har jag skrivit två datum.

Ja men det är ju den eviga väntan=P!

Har du några symptom?

Ja man läser allt man hittar haha :)

Lite sug och märklig känsla i höger sida av magen nertill, inte som mens utan mer lustig liksom... och lite ömmande bröst. Så nja, skulle kunna va inbillning och att veckan är på intågande. Men kan inte låta bli att hoppas. Har två gravtest hemma såna från CB man kan göra upp till 5 dagar innan. Så skulle ju kunna testa imorgon ;)

Annars får man väl se sig besegrad o kämpa vidare nästa månad...
  • Cheerful
    Mncp skrev 2017-03-03 21:33:01 följande:

Det har jag med egentligen, hade jag haft test hemma hade jag nog redan testat=P

Har du några symptom? Lycka till själv=)!Ja man gör ju det, man blir ju lite knäpp. Läser på tjugo olika sidor och analyserar ännu mer=P!

Jag har med appar 2 st, de säger samma men jag fick för mig vid ägglossningen att det va någon dag senare enligt min kropp så därför har jag skrivit två datum.

Ja men det är ju den eviga väntan=P!

Har du några symptom?

Jag har haft som ett kvälls - illamående i en vecka ungefär, runt klockan 17 har det smygit sig på, och också lite yrsel in i mellan och så sjukt trött! Man hoppas ju lite att det kanske har något med det att göra, men skulle ju lika gärna kunna vara något annat.. Jag fick beställt några test-early med garanterad leverans innan klockan 7 om morgonen dagen efter. Både en fördel och en nackdel med dagens samhälle - då kan man ju inte låta bli ;)
  • typ89
    Ulrika34 skrev 2017-03-03 20:38:26 följande:

Detta med äl tester är helt nytt för mig också, har köpt cb digital och prövar första gången här i dagarna

Ja. Hade nog låtit bli att testa om det inte vore för att min cykel blivit oregelbunden. Stressar upp mej i onödan, rädd att jag inte har äl längre pga pco. Men det är ju normalt att den uteblir ibland för alla...

Vilken dag börjar du testa?
  • Ulrika34
    typ89 skrev 2017-03-03 22:03:27 följande:

Ja. Hade nog låtit bli att testa om det inte vore för att min cykel blivit oregelbunden. Stressar upp mej i onödan, rädd att jag inte har äl längre pga pco. Men det är ju normalt att den uteblir ibland för alla...

Vilken dag börjar du testa?

Jag börjar testa den 6, nu på måndag, jag har 10 stickor och beräknad äl enligt min app inträffar på söndagen, ska bli intressant om appen stämmer samt om jag kan koppla vissa symptom till ägglossning. Efter mitt sista barn nu så känner jag minsta lilla förändring i systemet.
  • Callisia
    littlepixiegrl skrev 2017-03-03 06:23:16 följande:
    Jag har själv haft en lutealsfas på 9-10 dagar vid mina två tidigare graviditeter och det har gått bra. Fast det är jubinte säkert att bim är när du tänker dig det, om äl nu var förskjuten. Det kan väl vara så att du har din vanliga lf och så är bim senare bara :)
    Ja så kan det absolut vara. Jag har varit lite stressad på jobbet senaste veckorna så kanske har ägglossningen blivit försenad öga det. Förra månaden kom mensen två dagar för TIDIGT, det brukar aldrig hända. Hoppas det inte kommer alls denna månaden :) Hoppas hoppas hoppas!

Men om jag nu skulle ha kort lf så innebär inte det att det är omöjligt med bebis ändå...skönt att höra andra som berättar. Tack!
  • Callisia
    Milou3 skrev 2017-03-03 08:30:51 följande:
    Jag skulle rekommendera dig att köpa progesterall! En kräm med naturligt progesteron som förlänger lutealfasen. 8 dagar lutealfas låter väl kort.

Jag fick upp min från 10-11 till 14-15 på bara 1 cykel! Man börjar smörja 2-3 dagar efter äl. Googla! Viktigt att du är säker på att du haft äl så du inte stör ägglossningen men nu har du inte så lång tid på dig.

Viktigt att du även fortsätter ett par dagar efter bim om inte mensen kommit, eftersom du vill förlänga lutealfasen. Blir du gravid bör du fortsätta smörja till V 14 tror jag. Men som sagt, låter det intressant så finns det en hel del att läsa på nätet om progesterall! :)
    Tack så mycket. Det låter intressant, jag ska kolla upp och läsa om den. Det svåra är bara att veta när ägglossning inträffar. Ska testa med ägglossningstest en månad till så jag vet på ett bättre.

Tack snälla du för tips!!!
  • Starlights
    Ulrika34 skrev 2017-03-03 20:35:37 följande:

Har du några andra symptom vid ägglossning? Värk? Jag ska själv börja använda cb digitala on några dagar,

Njää, känner inte äl annars. Har en väldigt "snäll kropp", aldrig mensvärk eller pms eller liknande. Känner ikt Eva så mycket förändringar då det inte finns sp mycket "symtom" att reagera på. Så känner att jag måste lita på äl-testen.. men om det inte visar positivt i morgon så antar jag att jag har äl senare än vanligt. Men då är nåt fel för så pass lång cykel brukar jag inte ha. Även om jag skulle ha äl på söndag så skulle den vara nån dag länge än vanligt. :/
  • Starlights

känner INTE AV*

Skulle det stå

• typ89
    Ulrika34 skrev 2017-03-03 22:57:37 följande:

Jag börjar testa den 6, nu på måndag, jag har 10 stickor och beräknad äl enligt min app inträffar på söndagen, ska bli intressant om appen stämmer samt om jag kan koppla vissa symptom till ägglossning. Efter mitt sista barn nu så känner jag minsta lilla förändring i systemet.

jag tänkte vilken cykel dag du börjar på, men en vecka innan äl ungefär då. Det är ju bra att känna sin kropp. Hoppas du hittar nåt tydligt tecken, då blir det smidigare :)
  • Snultan

Cd 11 idag. Dagarna går ju av bara farten.. förra månaden började jag testa äl betydligt tidigare, känner mig mycket lugnare nu. Jag tänkte börja testa på måndag cd 13 men kanske smart att börja testa imorgon. Om nu äl inträffar på cd 14. De va cd 16 förra cykeln nämligen så därför jag drar ut lite på det, men man vet ju inte.. kanske inte skulle chansa.. jag vet inte, hur skulle ni gjort? Jag har 5 test.

Igår fick jag föresten som mensvärk det var ganska tydligt. Höll i sig nån minut bara. Knäppt.

Matheus 131002!
Svar på tråden BIM Mars 2017