• Skrutt 83

BIM Mars 2017

Hej!

Startar en tråd för oss som har Bim nu i mars. Hoppas fler vill hänga på och att vi får se många fina plus!

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-02-28 15:32
    BIM-Lista

[quote=77455467][quote-nick]Ulrika34 skrev 2017-02-28 14:57:49 följande:[/quote-nick]
    Morphet, 26 år, Helsingborg, 1:a försöket 2:a barnet, ÄL ca 14/2, BIM ca 1/3 

Percafluviatilis, 27 år, Göteborg, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 20/3 BIM ca 4/3

Novanex, 34 år, Sundsvall 3:e försöket 3:e barnet ÄL 17-18/2 BIM 4-6/3

Mncp, 32, Göteborg, 1:a försöket 1:a barnet, ÄL 22-23/2, BIM 6-7/3 

Becca90 26 år, sundsvall , 3e försöket första barnet. ÄL 16-17/2 BIM 7/3 

Firago, 25 år, Borås, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 24/2 BIM 9/3 

Vonblois, 33 år, Halland, 1 år försök, 1:a barnet. Äl 22-24/2 BIM 10/3 

Milou3, 40 år, Sthlm, 6:e försöket 3:e barnet, ÄL 23/2, BIM 11/3 

FrökenE1985, 31år, Sthlm, 10:e försöket, 1:a barnet, ÄL 26/2 och BIM 12/3.

Livethänder 32 år, Sthlm, 10:e försöket 1:a barnet, ÄL 26/2 och bim 12/3 

Starlights, 27 år, Norrland, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 5/3, BIM 17/3. 

royce, 30 år, Norrland, 2 års försök, 1:a barnet. ÄL 1-5/3, BIM 17/3 

Typ89, 28 år, Småland, 2:a försöket 2:a barnet. ÄL ca 3/1 BIM ca 17/3 

Skrutt 83, 34 år, Sthlm, 2:a försöket 3:e barnet, ÄL 8/3 BIM 21/3 

Jsv17, 34 år, Sthlm, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 8/3 Bim 22/3 

Sajo0106, 29, Skellefteå, 13:e försöket 2:a barnet, ÄL 9-11/3 och bim 22/3 

Madss 20 år, Perstorp, 2:a försöket första barnet. ÄL 9/3 BIM 23/3 

jhk88, 29 år, Ljungaverk, 3:e försöket tredje barnet. ÄL 6-8/3 BIM 23/3. 

oONinniOo, 28 år, Kumla, 2:a försöket, 2:a barnet. ÄL 10/3 BIM 25/3.

Ulrika34, 34 år, Stockholm, 3:e försöket med 5:e barnet. ÄL 12/3 BIM 26/3

Estor, 29, Karlstad, 5 försöket efter MA. 1a barnet. ÄL 14/3 bim 27/3
  • Svar på tråden BIM Mars 2017
  • Snultan

Nä jag börjar testa imorgon, då testar jag cd12 till 16. Så hoppas jag att jag hittar stegringen.

Matheus 131002!
  • Pasgetti

Ah, vad spännande att så många av er ser brist på flytningar som symptom! :D Är verkligen helt torr, så det nästan sticker till i underlivet emellanåt. Har även känt som molande värk emellanåt vilket jag inte heller brukar, åtminstone inte såhär tidigt innan BIM ^^

• Livethänder
    Pasgetti skrev 2017-03-04 08:42:58 följande:

Ah, vad spännande att så många av er ser brist på flytningar som symptom! :D Är verkligen helt torr, så det nästan sticker till i underlivet emellanåt. Har även känt som molande värk emellanåt vilket jag inte heller brukar, åtminstone inte såhär tidigt innan BIM ^^

Samma här, har i princip noll symptom.

8 dagar till bim och hoppas verkligen på ett pluss :)
  • Skrutt 83
    Charlizee skrev 2017-03-03 13:57:38 följande:

Jag har inte gett mig in i "temp-världen" än, kör på ÄL test men tycker det ibland kan vara svårt att avgöra utslaget på de. Jag är en av de som aldrig får blanka test...

Kanske ska testa att tempa? Hur länge behöver man tempa för att få en "normalkurva" att jämföra med? Mitt tålamod är noll, vill bara plussa nu;)

Vet inte om det har med boragon att göra men har fått tre finnar i ansiktet (vilket jag aldrig har mer än innan BIM)? Hur känner du av tabletterna?

Ja de kan vara knepiga att läsa av ibland.. får heller aldrig helt blanka och nu har det varit starka (nästintill lika som kontrollstrecket) i ett par dagar nu. Inte positiva men nästintill. beräknad äl är på onsdag så räknar med positivt test mån eller tisdag. Det som är så skönt med att tempa är att det verkligen blir en tydlig ökning efter äl inträffat. Ofta går det då att se ett tydligt mönster, kan sätta in en bild på min kurva från förra månaden där ser man att positiva äl-testet och tempökningen stämde. Fertility friend appen är suverän och man kan fylla i alla symptom och tecken. Så häftigt att se kroppens mönster. Skönt att få tydlig bekräftelse på att äl varit.

Nej än så länge känner jag inget annorlunda av boragon, hoppas på att känna av ägglossningen extra tydligt. Har börjat få äl-flytningarna så den fertila perioden har börjat, spännande och nervöst, hoppas så på denna månad!!

• Skrutt 83
    Skrutt 83 skrev 2017-03-04 09:19:19 följande:

Ja de kan vara knepiga att läsa av ibland.. får heller aldrig helt blanka och nu har det varit starka (nästintill lika som kontrollstrecket) i ett par dagar nu. Inte positiva men nästintill. beräknad äl är på onsdag så räknar med positivt test mån eller tisdag. Det som är så skönt med att tempa är att det verkligen blir en tydlig ökning efter äl inträffat. Ofta går det då att se ett tydligt mönster, kan sätta in en bild på min kurva från förra månaden där ser man att positiva äl-testet och tempökningen stämde. Fertility friend appen är suverän och man kan fylla i alla symptom och tecken. Så häftigt att se kroppens mönster. Skönt att få tydlig bekräftelse på att äl varit.

Nej än så länge känner jag inget annorlunda av boragon, hoppas på att känna av ägglossningen extra tydligt. Har börjat få äl-flytningarna så den fertila perioden har börjat, spännande och nervöst, hoppas så på denna månad!!

Såg nu att jag råkat klippa bort informationen om när testet var positivt men det var den 15:e
  • Charlizee
    Skrutt 83 skrev 2017-03-04 09:21:27 följande:

Såg nu att jag råkat klippa bort informationen om när testet var positivt men det var den 15:e

Enligt min app har jag också ÄL på onsdag :) När har du beräknad BIM? Kanske ska testa den metoden också då;) Brukar tempen stiga innan ÄL och sen sjunka vid själva ÄL?
  • Skrutt 83
    Charlizee skrev 2017-03-04 09:42:24 följande:

Enligt min app har jag också ÄL på onsdag :) När har du beräknad BIM? Kanske ska testa den metoden också då;) Brukar tempen stiga innan ÄL och sen sjunka vid själva ÄL?

Vad roligt att vi ligger så lika! Jag har bim 21/3 :) Ja pröva, gillar appen skarpt. Nej den ligger lite upp och ner innan äl, men på den lägre skalan, brukar vara låg på själva äl och sen stiga 0.3-0,5 eller mer direkt efter äl. Så det röda strecket är när appen satt ut att äl är, sen efter det är tempen högre än övrig mån, sjunker om mensen kommer men håller sig konstant hög om man är gravid. Ska försöka hålla mig från att testa så länge som möjlighet denna månad, alltid testat äl +9 med säkert resultat så ska iallafall inte testa innan dess. Men beror nog helt på magkänsla och symtom. Vill så gärna få plus denna månad, hoppas vi båda får våra borago-bebisar :)
  • Starlights

På vilken cykeldag brukar ni ha äl? Och hur lång menscykel har ni?

• Mncp
    Pmc85 skrev 2017-03-03 21:50:22 följande:
    Ja man läser allt man hittar haha :)

Lite sug och märklig känsla i höger sida av magen nertill, inte som mens utan mer lustig liksom... och lite ömmande bröst. Så nja, skulle kunna va inbillning och att veckan är på intågande. Men kan inte låta bli att hoppas. Har två gravtest hemma såna från CB man kan göra upp till 5 dagar innan. Så skulle ju kunna testa imorgon ;)

Annars får man väl se sig besegrad o kämpa vidare nästa månad...
    ja verkligen, för konstiga symptom kan man ju läsa mkt om så man får ju upp hoppet lite..=P!
    okey, ja då skulle du kunna testa. Jag tog ett test nu på morgonen, helt blankt.
    Men skulle ju kunna vara för tidigt förstås.
    Men blir det inte något så är det bara att ta tag i nästa månad, vi är ju bara på försök 1 så det är ju lugnt. inte många som tar det på första försöket.
    Hoppas du får ett plus på ditt test=)!
    Cheerful skrev 2017-03-03 22:00:48 följande:
    Jag har haft som ett kvälls - illamående i en vecka ungefär, runt klockan 17 har det smygit sig på, och också lite yrsel in i mellan och så sjukt trött! Man hoppas ju lite att det kanske har något med det att göra, men skulle ju lika gärna kunna vara något annat.. Jag fick beställt några test-early med garanterad leverans innan klockan 7 om morgonen dagen efter. Både en fördel och en nackdel med dagens samhälle - då kan man ju inte låta bli ;)
    Ja det är ju så, allt är alldeles för lätt att få tag i=P!
    Jag tog ett test imorse men det var helt blankt, var inget early test så kan ju va för tidigt med. men annars så tar vi nästa månad. Vi är ju bara på försök ett så hade inte så stora förhoppningar, är ju som sagt vanligt att det tar upp till 7 månader för de flesta. Hoppas du får ett plus på dina test =)
  • becca90

Har ju bim 6-7/3 och testade ju negativt tidigare i veckan.. hade var jag tror vad en nidblödning ca 6 dagar efter ÄL. Jag har sjukt ont i bröstvårtorna och ena bröstet. Nu imorse när jag vaknade högg det till som satan i vänstra nedre delen av tjejmagen. Kunde inte stå upprätt och mådde illa, gick sen över efter nån minut! Någon som haft så?

Väntar nog på mensen sen testar jah om den inte kommer!

Svar på tråden BIM Mars 2017