• Skrutt 83

BIM Mars 2017

Hej!

Startar en tråd för oss som har Bim nu i mars. Hoppas fler vill hänga på och att vi får se många fina plus!

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-02-28 15:32
    BIM-Lista

[quote=77455467][quote-nick]Ulrika34 skrev 2017-02-28 14:57:49 följande:[/quote-nick]
    Morphet, 26 år, Helsingborg, 1:a försöket 2:a barnet, ÄL ca 14/2, BIM ca 1/3 

Percafluviatilis, 27 år, Göteborg, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 20/3 BIM ca 4/3

Novanex, 34 år, Sundsvall 3:e försöket 3:e barnet ÄL 17-18/2 BIM 4-6/3

Mncp, 32, Göteborg, 1:a försöket 1:a barnet, ÄL 22-23/2, BIM 6-7/3 

Becca90 26 år, sundsvall , 3e försöket första barnet. ÄL 16-17/2 BIM 7/3 

Firago, 25 år, Borås, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 24/2 BIM 9/3 

Vonblois, 33 år, Halland, 1 år försök, 1:a barnet. Äl 22-24/2 BIM 10/3 

Milou3, 40 år, Sthlm, 6:e försöket 3:e barnet, ÄL 23/2, BIM 11/3 

FrökenE1985, 31år, Sthlm, 10:e försöket, 1:a barnet, ÄL 26/2 och BIM 12/3.

Livethänder 32 år, Sthlm, 10:e försöket 1:a barnet, ÄL 26/2 och bim 12/3 

Starlights, 27 år, Norrland, 5:e försöket, 1:a barnet. ÄL 5/3, BIM 17/3. 

royce, 30 år, Norrland, 2 års försök, 1:a barnet. ÄL 1-5/3, BIM 17/3 

Typ89, 28 år, Småland, 2:a försöket 2:a barnet. ÄL ca 3/1 BIM ca 17/3 

Skrutt 83, 34 år, Sthlm, 2:a försöket 3:e barnet, ÄL 8/3 BIM 21/3 

Jsv17, 34 år, Sthlm, 3:e försöket 1:a barnet, ÄL 8/3 Bim 22/3 

Sajo0106, 29, Skellefteå, 13:e försöket 2:a barnet, ÄL 9-11/3 och bim 22/3 

Madss 20 år, Perstorp, 2:a försöket första barnet. ÄL 9/3 BIM 23/3 

jhk88, 29 år, Ljungaverk, 3:e försöket tredje barnet. ÄL 6-8/3 BIM 23/3. 

oONinniOo, 28 år, Kumla, 2:a försöket, 2:a barnet. ÄL 10/3 BIM 25/3.

Ulrika34, 34 år, Stockholm, 3:e försöket med 5:e barnet. ÄL 12/3 BIM 26/3

Estor, 29, Karlstad, 5 försöket efter MA. 1a barnet. ÄL 14/3 bim 27/3
  • Svar på tråden BIM Mars 2017
  • becca90
    becca90 skrev 2017-03-04 10:34:09 följande:

Har ju bim 6-7/3 och testade ju negativt tidigare i veckan.. hade var jag tror vad en nidblödning ca 6 dagar efter ÄL. Jag har sjukt ont i bröstvårtorna och ena bröstet. Nu imorse när jag vaknade högg det till som satan i vänstra nedre delen av tjejmagen. Kunde inte stå upprätt och mådde illa, gick sen över efter nån minut! Någon som haft så?

Väntar nog på mensen sen testar jah om den inte kommer!

Just ja, för att tilllägga har jag haft positivt äl test i 5 dagar nu..
  • Milou3
    Starlights skrev 2017-03-04 10:23:59 följande:

På vilken cykeldag brukar ni ha äl? Och hur lång menscykel har ni?

Har en cykel på 28 dagar och äl runt dag 12! Kan diffa lite vissa cykler. Senaste halvåret har jag haft positivt äl-test på dag 9,10,11 så utgår från att ägglossningen sker dagen efter positivt utslag.
  • Jsv17
    becca90 skrev 2017-03-04 10:34:55 följande:

Just ja, för att tilllägga har jag haft positivt äl test i 5 dagar nu..

Vid min graviditet (som slutade i MA v.11) så var det det första tecknet jag hade som jag reagerade på, även jag hade en liten nidblödning ca 7 dagar efter ÄL men visste inte ens vad en nidblödning var då jag inte planerade graviditeten så tyckte bara dessa rosa flytningar som kom en eftermiddag var väldigt mysko men när det försvann så tänkte jag inte mer på det (kopplade ihop det först sen) Men det som ledde till (förutom utebliven mens) att jag tog ett gravtest var just att jag satt i soffan och så högg det till nere på vänstersida och drog ut som en kramp ner i vänster ljumske, jag flög och försökte typ sträcka ut det, det höll i sig i en minut ungefär och sen var det borta men då började jag ana att något inte stod rätt till, jag tror det var några dagar innan BIM
  • becca90
    Jsv17 skrev 2017-03-04 10:54:21 följande:

Vid min graviditet (som slutade i MA v.11) så var det det första tecknet jag hade som jag reagerade på, även jag hade en liten nidblödning ca 7 dagar efter ÄL men visste inte ens vad en nidblödning var då jag inte planerade graviditeten så tyckte bara dessa rosa flytningar som kom en eftermiddag var väldigt mysko men när det försvann så tänkte jag inte mer på det (kopplade ihop det först sen) Men det som ledde till (förutom utebliven mens) att jag tog ett gravtest var just att jag satt i soffan och så högg det till nere på vänstersida och drog ut som en kramp ner i vänster ljumske, jag flög och försökte typ sträcka ut det, det höll i sig i en minut ungefär och sen var det borta men då började jag ana att något inte stod rätt till, jag tror det var några dagar innan BIM

Spännande!! Alltså det gjorde verkligen sååå ont. Började tänka i banorna att åka till sjukhuset om det inte skulle försvinna!

Kunde inte gå ens...

Antingen så var det så som du säger eller så kanske äl har vart två gånger och det jag kände va ägget fästa eller lossna? Men samtidigt så är jag snustorr där nere och inga äl flytningar alls..?

Tack sååå mycket för svar!!
  • Snultan
    Starlights skrev 2017-03-04 10:23:59 följande:

På vilken cykeldag brukar ni ha äl? Och hur lång menscykel har ni?

Oregelbundet och inte mätt äl så länge men de senaste två cyklarna har varit 25 dagar och äl inträffade dag 16 förra cykeln. Sj då?
    Matheus 131002!
  • Charlizee
    Skrutt 83 skrev 2017-03-04 10:16:06 följande:

Vad roligt att vi ligger så lika! Jag har bim 21/3 :) Ja pröva, gillar appen skarpt. Nej den ligger lite upp och ner innan äl, men på den lägre skalan, brukar vara låg på själva äl och sen stiga 0.3-0,5 eller mer direkt efter äl. Så det röda strecket är när appen satt ut att äl är, sen efter det är tempen högre än övrig mån, sjunker om mensen kommer men håller sig konstant hög om man är gravid. Ska försöka hålla mig från att testa så länge som möjlighet denna månad, alltid testat äl +9 med säkert resultat så ska iallafall inte testa innan dess. Men beror nog helt på magkänsla och symtom. Vill så gärna få plus denna månad, hoppas vi båda får våra borago-bebisar :)

Tog tempen nu 36,6 men det säger mig inget:/ Är det någon speciell tid på dygnet man ska ta tempen? Jag har två olika ÄL appar ena säger ÄL 8/3 och BIM 23/3 och den andra ÄL 11 och BIM 25/3... får se vilken som har rätt;) Har haft lite "värk" i tjejmagen, kanske ÄL på G?

Ja nu är det vår tur att plussa <3
  • Starlights
    Snultan skrev 2017-03-04 11:00:10 följande:
    Oregelbundet och inte mätt äl så länge men de senaste två cyklarna har varit 25 dagar och äl inträffade dag 16 förra cykeln. Sj då?
    Jag brukar ha 28 dagars cykler, och nu är jag inne på dag 16 och fortfarande inte positivt ältest. Så är därför jag undrar.. Tänker att om äl sker så mycket senare så får man ganska kort lutealfas.. Men du har ju kortare cykel än mig, så hur tänker du kring det?
  • Jsv17
    becca90 skrev 2017-03-04 10:57:58 följande:

Spännande!! Alltså det gjorde verkligen sååå ont. Började tänka i banorna att åka till sjukhuset om det inte skulle försvinna!

Kunde inte gå ens...

Antingen så var det så som du säger eller så kanske äl har vart två gånger och det jag kände va ägget fästa eller lossna? Men samtidigt så är jag snustorr där nere och inga äl flytningar alls..?

Tack sååå mycket för svar!!

Gjorde jätteont! Det är därför jag minns det så tydligt även då det var några år sedan. Jag har gått och väntat på just den där "krampen" mellan ÄL och BIM nu när vi försöker, för det är den enda tecknet jag minns exakt hur det kändes, och som jag aldrig haft varken innan eller efter. Men det är ju inte säkert det blir lika nu, men skulle kännas så skönt med det där tydliga tecknet men kommer väl inte få det den här gången bara för det :)

Hoppas verkligen det är ett tecken för dig med! :)
  • becca90
    Jsv17 skrev 2017-03-04 11:46:17 följande:

Gjorde jätteont! Det är därför jag minns det så tydligt även då det var några år sedan. Jag har gått och väntat på just den där "krampen" mellan ÄL och BIM nu när vi försöker, för det är den enda tecknet jag minns exakt hur det kändes, och som jag aldrig haft varken innan eller efter. Men det är ju inte säkert det blir lika nu, men skulle kännas så skönt med det där tydliga tecknet men kommer väl inte få det den här gången bara för det :)

Hoppas verkligen det är ett tecken för dig med! :)

Tack så mycket! Hoppas du har rätt. Känner dock inte så mycket annat förutom bröstvårtorna och ena bröstet kände du mycket??
  • Pasgetti
    Livethänder skrev 2017-03-04 08:50:31 följande:

Samma här, har i princip noll symptom.

8 dagar till bim och hoppas verkligen på ett pluss :)

Då håller jag tummarna för oss båda då att vi får plussa Snart! :D

Någon fler än mig som känner fruktansvärd muntorrhet? Måste dricka hela tiden annars blir det väldigt jobbigt. Inte konstigt att jag blir kissnödig hela tiden då heller xP
Svar på tråden BIM Mars 2017