• Farfallos

Vad stör du dig på som flertalet av oss andra inte har förstått vidden av?

Jag stör mig till exempel på människor som klagar över våra skatter men aldrig nämner de stora bankerna som gör en vinst varje månad som motsvarar 1000 kr per svensk medborgare.

...och så stör jag mig på dem som tar en sak i en affär, ångrar sig och lägger tillbaka den på en annan plats bara för att de inte orkar gå tillbaka och lägga den på dess rätta plats.

• Svar på tråden Vad stör du dig på som flertalet av oss andra inte har förstått vidden av?
  • Anonym (pp)
    Anonym (Blå) skrev 2017-02-21 16:52:11 följande:
    Eller, skaffa en bra utbildning, starta eget, jobba 90 timmar i veckan. Inga problem att leva på en lön. Fast det har jag gjort, nu är jag anställd jobbar 40 timmar i veckan och har mer pengar än jag behöver. 
    Hamnar i man i sitsen att man måste göra 90 timmars veckor för att få det att gå ihop så har man valt fel bransch eller kört i diket med sin affärsplan (jo, det är helt ok att jobba 90 timmar i veckan, men då med motsvarande ersättning).
    Ja, förutsatt att det inte rör sig om säsongsarbete där halva året är dött.
  • Anonym (Blå)
    Anonym (pp) skrev 2017-02-21 17:01:40 följande:
    Hamnar i man i sitsen att man måste göra 90 timmars veckor för att få det att gå ihop så har man valt fel bransch eller kört i diket med sin affärsplan (jo, det är helt ok att jobba 90 timmar i veckan, men då med motsvarande ersättning).
    Ja, förutsatt att det inte rör sig om säsongsarbete där halva året är dött.
    Tyckte det var ok då, skulle inte orka nu. Men är ekonomiskt oberoende och har som sagt alla pengar jag behöver, det var inget fel på verken branch eller affärsplan, det var ett medvetet val. 15 år av hårt arbete, sen inte behöva bry sig.
  • Anonym (dem)
    Anonym (Tvi vale) skrev 2017-02-21 16:16:08 följande:
    Och sett/sätt. Folk om skriver endå.  "Det ända jag ville..." BLÄ!
    Tihi, min man brukar vilja ha min ända, ibland är det det enda han vill :D
  • Anonym (Tvi vale)
    Anonym (Blå) skrev 2017-02-21 16:20:41 följande:
    Såklart man har betalt massor av skatt om man kan åka på 100 000:- semester, och jag håller delvis med, men om inte samhället gör sitt kan jag tycka att då är det upp till var och en att hjälpa sina nära och kära. Det gör jag. Och visst vll du snacka fördelningspolitik gärna för mig, nNär min Pappa var 75 fick han inte komma till smärtkliniken eftersom han inte gick att rehablitera, han skulle inte ut i arbetslivet igen. Däremot för invandrare gratis tandvård. Jävligt snett enlog mig.
    Håller med, det är rent åt helvete för att uttrycka sig milt.
    Invandringen har gått helt åt pipsvängen om du frågar mig och det som håller på att hända här i Sverige är bara början. Tyvärr.
  • Anonym (Tvi vale)
    Anonym (dem) skrev 2017-02-21 18:21:27 följande:
    Tihi, min man brukar vilja ha min ända, ibland är det det enda han vill :D
    Hehe, märker du det på hans sätt när han sett på dig?
  • Anonym (Less)

De som inte fattar att livet är skit ibland utan att det nödvändigtvis innebär att de är sjuka, har nedsatt arbetsförmåga och rätt till sjukpenning tills dess att de känner sig redo att gå tillbaka till jobbet

De som går långsamt i rad på smala trottoarer

De som står på fel ställe i rulltrappan

De som klagar på att de måste betala skatt samtidigt som de gnäller över att de inte får alla bidrag och ersättningar som finns

• ostpaj

Folk som tar selfies! Vuxna människor sitter på fullaste allvar hemma och sminkar sig, klär upp sig osv för att ta bilder på sig själv och lägger ut på någon sida. Va?! Inte konstigt du inte får ngt vettigt gjort!

• ostpaj

Duckface och detta "mode" med falukorvsläppar. Förlåt men jag har svårt att ta dig på allvar...

• Queennr1
    Anonym (Blå) skrev 2017-02-21 16:01:07 följande:

Det skulle Mormor tänkt på när hon gick genom livet utan att jobba. Har man inte bidragit ska man inget ha, och ingen pensionär lever under existensminimum i Sverige och det går att leva på.

På mormors tid fanns inte samma möjlighet till jobb och barnomsorg för kvinnor som förväntades ta hand om barnen som även män ville skaffa och om ala fattiga gamla tanter gett fan i att skaffa barn hade Sveriges tillväxt gått åt helvete. Så de har allt dragit sitt strå till stacken.
  • Queennr1

Och nolltaxeraren hittar vi antingen bland klientelet på soc eller hos de rika.. Så en 100.000 kronors resenären behöver inte nödvändigtvis ha betalt massa skatt..

Svar på tråden Vad stör du dig på som flertalet av oss andra inte har förstått vidden av?