• Farfallos

Vad stör du dig på som flertalet av oss andra inte har förstått vidden av?

Jag stör mig till exempel på människor som klagar över våra skatter men aldrig nämner de stora bankerna som gör en vinst varje månad som motsvarar 1000 kr per svensk medborgare.

...och så stör jag mig på dem som tar en sak i en affär, ångrar sig och lägger tillbaka den på en annan plats bara för att de inte orkar gå tillbaka och lägga den på dess rätta plats.

• Svar på tråden Vad stör du dig på som flertalet av oss andra inte har förstått vidden av?
  • Anonym (Maurice)

Stör mig på våra pkidoter  tidnigar och TV , poltiker, självutnämnda besserwissar som anser stenar mot blåljuspersonal och uppbrända bilar , gruppvåldtäckter m.m  enbart är "pojkstreck" , "utmaningar" och lite "stök" 
    När fan blev verkningseld lite stök i detta land?

• Anonym (hallå i bubblan)

Denna pinne man ska lägga EFTER sina varor på bandet förstår inte folk vad den är till för. Ja, de får väl betala för mina varar också för att jag markerar var mina varor är slut.

Och när man cyklar finns det många småsaker som de gående inte förstår, som nu i vintertid har det ju grusat gång- och cykelbanorna, det är för de gående gruset är, men nä, jag ska gå där det är plant och fin asfalt och ingen grus, det är ju behagligare.

åh va schyst (vid övergångsställen för både cykel och gående) har de sänkt ner en bit av trottoaren, ja, det måste ju vara till för mig som gående, inte för barnvagnar eller cyklar som har hjul. som kommer up lika lätt som det är att lyfta lite på foten. så kan det ju absolut inte vara.

Och bästa av allt, de har en extra bred och fin trottoar här var jag och min kompis kan gå och bredda ut oss så att vi tar hela gång- och cykelbanan. och när någon plingar på oss så hoppar vi ut till cykelbanan. Jajamän!!

• Pripps Vichy
    Anonym (4barnsmamma) skrev 2017-02-21 19:33:12 följande:

Jag stör mig på folk som köper billiga märkeskopior för att det är så billigt.

Folk som inte unnar sig att gå till frisören.
    Jag stör mig väldigt på snåla och giriga människor helt enkelt.

Så om man vill spara pengar genom att undvika det dyraste är man en dålig människa enligt dig? Typiskt västerländskt tänkesätt.

• Anonym (Fan)

Folk som inte kan skilja på nåt och nått

• Anonym (Oj...)
    Anonym (Fan) skrev 2017-02-22 06:12:08 följande:

Folk som inte kan skilja på nåt och nått

:)
  • Anonym (Nej)

Folk som inte delar på föräldraledigheten för att dom "inte har råd" eller "han kan inte vara ledig för han är egen företagare". Nä då har ni inte råd att skaffa barn heller! Och det är för helvete alltid bara pappan som måste jobba. I nästan alla dessa fall jag sett så handlar det om en kvinna som tjatar sig till en unge av en man som helst vill vänta några år.

Skaffa inte barn med män som är ointresserade av att vara med sitt barn.

Skaffa inte barn ni inte har råd med.

Förstå att era usla val kommer påverka hela er relation och ert barns uppväxt. Dessa barn kommer lära sig att mammor är hemma med barn och pappor jobbar och fortsätta på samma spår som vuxna.

• Farfallos
    Anonym (Blå) skrev 2017-02-21 16:24:44 följande:
    Om de glider omkring i Italienska kostymer förmodar jag att det också betalar skatt. Det gör jag på mina icke produktiva affärer, och det gagnar samhället. Och vill du inte låta dessa fondförvaltare ta han om dina pengar, så slipper du. Bra med egna val,
    Nu hade du nog mer otur än vanligt...

För frågan var ju huruvida den gamla fattigpensionären hade gjort någon nytta eller ej. Mot det ställde jag fondförvaltare som till 85% (sett över längre tid) gör ett sämre jobb än slumpen. Flertalet mormödrar har nog bidragit i högre grad än så (kanske 5000%, men det är svårt att mäta) jämfört med slumpen när det kommer till barnuppfostran och markservice.

Mot detta anför du sedan att du och dina gelikar betalar en massa skatt, och att det gagnar samhället. Det är svårt att i ord beskriva med vilken träffsäkerhet du bevisade din tillhörighet i det uttalandet, för med det fondförvaltarintellektet så är det ju lätt att i efterhand göra mormor till en fantastiskt nyttig medborgare - Vi gör bara med mormor som vi gör med fondförvaltarna, och ger henne snuskigt mycket pengar även om hon inte gör någon reell nytta. Hon blir ju ändå nyttig om hon får betala mer skatt.

Är du möjligen medlem i TFF?

• Farfallos
    Anonym (Less) skrev 2017-02-21 19:04:00 följande:
    De som inte fattar att livet är skit ibland utan att det nödvändigtvis innebär att de är sjuka, har nedsatt arbetsförmåga och rätt till sjukpenning tills dess att de känner sig redo att gå tillbaka till jobbet

De som går långsamt i rad på smala trottoarer

De som står på fel ställe i rulltrappan

De som klagar på att de måste betala skatt samtidigt som de gnäller över att de inte får alla bidrag och ersättningar som finns
    Tänk, jag stör mig mer på dem som går i bredd på trottoaren
  • Mascaraklumpar

Jag stör mig på människorna som kliver på bussen jag åker med några hållplatser innan mig och envisas med att ställa sig och trängas i den främre halvan trots att det finns lediga sittplatser längst bak. Att någon från första början (oftast samma kille) ställer sig i mitten av bussen och blockerar vägen för alla andra är jag okej med, denna person har antagligen lite låg intelligens men det är ju inga fel med det, svagbegåvade måste givetvis också få åka buss. Men varför inte folk som kliver på efter det ber personen flytta på sig eller tränger sig förbi utan står kvar som en flock lobotomerade får och fyller upp bussen så att alla inte kan åka med, övergår verkligen mitt förstånd. Det kan ju inte vara så att varenda människa som går på mellan hans hållplats och min hållplats har ett förståndshandikapp? Sjukt irriterande, jag är hes varje morgon när jag kommer till jobbet efter att ha skrikit på folk.

• Mandel
    Anonym (pp) skrev 2017-02-21 16:53:24 följande:

Jag stör mig så inih*vete på personer som lever på bidrag eller sjukpension som lägger hela sin bittra tid på att sitta på sociala medier eller forum och klaga på flyktingar eller tiggare.

Jag håller med dig helt!

För många år sedan hade jag en väninna som var sjukskriven många år och hon satt hela dagarna och spydde galla över andra som plockade ut någon form av bidrag. Hon var arg på arbetslösa, sjukpensionärer, folk på socialbidrag osv.
    Jag fick bita mig i tungan för att inte vråla

Vi umgås inte längre.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Vad stör du dig på som flertalet av oss andra inte har förstått vidden av?