• Farfallos

Vad stör du dig på som flertalet av oss andra inte har förstått vidden av?

Jag stör mig till exempel på människor som klagar över våra skatter men aldrig nämner de stora bankerna som gör en vinst varje månad som motsvarar 1000 kr per svensk medborgare.

...och så stör jag mig på dem som tar en sak i en affär, ångrar sig och lägger tillbaka den på en annan plats bara för att de inte orkar gå tillbaka och lägga den på dess rätta plats.

• Svar på tråden Vad stör du dig på som flertalet av oss andra inte har förstått vidden av?
  • Unaangelita
    Anonym (Blå) skrev 2017-02-22 13:55:04 följande:
    Men alltså är där en barnvagn på skylten parkerar jag absolut inte där. Där jag handlar finns skyltar med bara text, jag fick t.o.m. skäll av en idiot när jag ställde min HD där. Och om du kollar lite så är det rätt många "Familjer" utan barnvagn som står på dessa platser, vad gör du med de, jagar med kniv?
    Haha ja det hade varit skönt att jaga dem med kniv! Nej men jag brukar "vänligt" informera dem om att detta är en barnvagnsparkering och att det finns masor av andra platser för alla utan barn och barnvagn, att det är lätt hänt att missa en skylt men att de vet till nästa gång.
  • nyser

usch vad jag stor mig pa nar folk nyser flera ganger i rad, far ga ifran tills dom slutat. 1 eller 2 ggr inga problem!

• Anonym (nope)
    Anders 386 skrev 2017-02-22 13:30:02 följande:
    För några hundra år sedan var det "bevisat" att jorden var platt.  Skrattande

Att jorden är rund har vetenskapsmän vetat i typ 2000 år...
  • Unaangelita
    Anonym (Mumin) skrev 2017-02-22 14:20:54 följande:
    Det lite roliga med dessa "familjeparkeringar" är att attraktionen uppenbarligen ligger i om de är placerade vid ingången så man inte behöver gå mer än några meter. Vid ICA Maxi där vi bor var de ofta använda, tills att de flyttade lite längre bort från  entrén. Fortfarande intill en gångväg så man slapp gå bland bilarna, men tydligen för jobbigt att gå för barnfamiljerna max 100 meter. För övrigt lär man sig inte den skylten när man tar körkort eftersom den inte är trafikverkets och inte juridiskt bindande. Det är enbart en rekommendation och butiken kan inte göra ett skit om man inte följer den. 
    Tycker mer att det handlar om sunt förnuft.. Har jag inget barn och barnvagn med mig ställer jag mig inte på barnvagnsplatserna, har jag inget handikapp eller handikappstillstånd ställer jag mig inte på handikappsplatserna.
  • Anders 386
    Anonym (Mumin) skrev 2017-02-22 14:20:54 följande:
    Det lite roliga med dessa "familjeparkeringar" är att attraktionen uppenbarligen ligger i om de är placerade vid ingången så man inte behöver gå mer än några meter. Vid ICA Maxi där vi bor var de ofta använda, tills att de flyttade lite längre bort från  entrén. Fortfarande intill en gångväg så man slapp gå bland bilarna, men tydligen för jobbigt att gå för barnfamiljerna max 100 meter. För övrigt lär man sig inte den skylten när man tar körkort eftersom den inte är trafikverkets och inte juridiskt bindande. Det är enbart en rekommendation och butiken kan inte göra ett skit om man inte följer den. 
    Ja, och just därför är det här man skiljer agnarna från vetet...
    Dom människor som lämnar platserna åt behövande av hänsyn...
    Eller dom som bara tänker på sig själv och skiter fullständigt i andra.
    Det är en bra värdemätare på vilka som har låg moral..  Solig

• Anders 386
    Anonym (nope) skrev 2017-02-22 14:54:12 följande:
    Att jorden är rund har vetenskapsmän vetat i typ 2000 år...
    Ja, ok då, 20 hundra år..  Glad
  • AnooYoo
    Anonym (kräkbarn) skrev 2017-02-22 13:15:41 följande:

Jag stör mig på folk som inte vet att det finns skillnader mellan magsjukespya och varje annan sorst spya, som sätta-i-halsen-spya, hostspya, feberspya, rapspya etc., som föräldrar till barn som kräks lätt känner...

Alltså om jag fick ett barn som spydde för att det rapade eller hostade skulle jag lämna tillbaka det
  • Anghammarad
    Anders 386 skrev 2017-02-22 13:30:02 följande:
    Jag stör mig på människor som tror att myndigheter och högt utbildade personer sitter inne med facit på vad som är rätt. Det som är vetenskapligt bevisat idag kommer imorgon att vara felaktigt. Gruppen vetenskapsmän omfattar väldigt mycket olika åsikter om vad som är bevisat och vad som är falskt. Den åsikt som "vinner" är den som får störst genomslag, mycket beroende på var och vem åsikten kommer ifrån.

För några hundra år sedan var det "bevisat" att jorden var platt.  Skrattande

Folk är inte korkade utan kan tänka själva, ibland tror jag inte att myndigheterna inte fattar det. Politiker försöker ofta "mörka" stora problem och istället tjafsa om småsaker..

Vi borde låta känslorna styra istället för att okritiskt följa "experterna"..  Solig

Fast man får ju tänka lite sannolikheter här. Det är större chans att en samlad vetenskapskår har rätt i ett ämne än, tex Alex Jones.
  • Anonym (Blå)
    Anders 386 skrev 2017-02-22 15:04:20 följande:
    Ja, och just därför är det här man skiljer agnarna från vetet...
    Dom människor som lämnar platserna åt behövande av hänsyn...
    Eller dom som bara tänker på sig själv och skiter fullständigt i andra.
    Det är en bra värdemätare på vilka som har låg moral..  Solig
    Men helt allvarligt, hur behövande är man för att man har barnvagn, man ska gå 500 meter inne i affären men klarar inte 25 meter extra utanför. Trött på sånt här jävla daltande, speciellt med dagens generation av småbarnsföräldrar, uppväxta med facebook och mobilen i handen 24/7, synd om deras barn, de måste bli helt dumma i huvudet.  
  • Fnollet
    Unaangelita skrev 2017-02-22 14:54:50 följande:

Tycker mer att det handlar om sunt förnuft.. Har jag inget barn och barnvagn med mig ställer jag mig inte på barnvagnsplatserna, har jag inget handikapp eller handikappstillstånd ställer jag mig inte på handikappsplatserna.

Men om det finns 6 st familjeparkeringar, och ingen av dem är använda och det endast finns ett fåtal andra parkeringar lååångt bort från ingången, är det då lika illa att använda sig av dessa trots att man inte har barnvagn? Alltså låt oss säga att man har småbarn eller kanske sin gamla mormor som måste använda rullator? Alltså jag undrar mer rent hypotetiskt hur hårt man ska hålla på dessa rekommendationer enligt dig, innan man blir jagad med kniv ;)
Svar på tråden Vad stör du dig på som flertalet av oss andra inte har förstått vidden av?