• Anonym (Klara)

Fånigaste anledningen till att ni dumpade partner/dejt?

Jag kan börja:
    1. Killen visste inte när man sa min/mitt, så han gissade hejvilt, han var dessutom helsvensk så det fanns inget att skylla det på. Det var enormt störande och jag dumpade innan vår tredje dejt.
    2. En annan kille jag var med gjorde det klart för mig, några månader in i relationen, att om vi fick en son så måste denne heta Lars, för det var tradition i hans familj. Det var helt otänkbart för mig och olusten jag kände för det fick mig att tappa suget totalt, dumpade.

• Svar på tråden Fånigaste anledningen till att ni dumpade partner/dejt?
  • Anonym (Gevalia)

Jag dumpade en dejt när han blev förfärad över att jag bara köpte Gevalia. Han var van att dricka Löfbergs lila.

En annan dejt slutade jag att träffa när han deklarerade att han höll på Leksand och var miljöpartist.

En annan kille fick nobben då han betedde sig så märkligt. Vi träffades hemma hos honom första gången. Vi drack vin och spelade tv-spel. Avslappnat och kul. Tills han hämtar en analplugg och lägger den på bordet framför oss och säger "jag gillar verkligen dig, men hur skulle du ställa dig till att använda den här på mig i framtiden?" Tack och hej!

När jag var yngre chattade jag mycket med en kille och vi pratade i flera månader innan vi bestämde oss för att ses. Han hade skickat flera bilder och filmer där han hälsade till världens finaste tjej osv. Jag skulle möta honom vid tågstationen och där stod jag och väntade. Siste man som klev av var en kille i permobil som fick hjälp av konduktören att komma av. Det var ju inte killen på bilderna eller filmerna så jag väne mig om och gick med tanken att jag blivit dumpad. Då börjar killen i permobilen vråla mitt namn och körde efter mig. Han hade använt bilder och filmer på sin bror då han var rädd att hans CP-skada skulle skrämma bort mig. No shit! Hade inte hjärta att lämna honom ensam där även om han hade gjort bort sig. Blev världens sjukaste dejt där jag fick mata honom med pizza och sedan frågade han om jag kunde hjälpa honom på toaletten genom att hålla en plastmugg åt honom.

Avslutade dejten efter att vi åkt färdtjänst till tågstationen och jag förklarade att jag inte var intresserad av att ses mer eller prata igen. Ändå dykte han upp på mitt jobb flera gånger och frågade efter mot samt presenterade sig för kollegor och receptionist som min pojkvän.

Inte okej!

• Anonym (Fåntratt)

Jag dumpade ett ex för jag hade blivit så vansinnigt förälskad i en annan. Ingen fysisk otrohet var inblandad. Med facit i hand var det något av de fånigaste beslut jag tagit. Den andra killen visade sig vara ett riktigt ashole. Inte för att det någonsin skulle ha funkat med exet heller, men ändå...

• Anonym (Dick-shaped neon sign)
    Anonym (Gevalia) skrev 2017-02-22 10:11:44 följande:

När jag var yngre chattade jag mycket med en kille och vi pratade i flera månader innan vi bestämde oss för att ses. Han hade skickat flera bilder och filmer där han hälsade till världens finaste tjej osv. Jag skulle möta honom vid tågstationen och där stod jag och väntade. Siste man som klev av var en kille i permobil som fick hjälp av konduktören att komma av. Det var ju inte killen på bilderna eller filmerna så jag väne mig om och gick med tanken att jag blivit dumpad. Då börjar killen i permobilen vråla mitt namn och körde efter mig. Han hade använt bilder och filmer på sin bror då han var rädd att hans CP-skada skulle skrämma bort mig. No shit! Hade inte hjärta att lämna honom ensam där även om han hade gjort bort sig. Blev världens sjukaste dejt där jag fick mata honom med pizza och sedan frågade han om jag kunde hjälpa honom på toaletten genom att hålla en plastmugg åt honom.

Avslutade dejten efter att vi åkt färdtjänst till tågstationen och jag förklarade att jag inte var intresserad av att ses mer eller prata igen. Ändå dykte han upp på mitt jobb flera gånger och frågade efter mot samt presenterade sig för kollegor och receptionist som min pojkvän.

Inte okej!

Haha! Nej, verkligen inte ok. Och sedan kan jag inte låta bli att spekulera över om den här mannen var från Linköping. Det finns en kille i permobil som har en historia av att stalka tjejer och bete sig allmänt illa. Har stått i tidningen typ. Alla vet.
  • Anonym (Inte jag, men...)

Inte min dejt, men när min dotters pojkvän som jag dittills hade tyckt verkade vara en helt okej kille, berättade att han var helt såld på Fast and Furiousfilmerna och gick och längtade efter nästa så blev jag alldeles kall och började hoppas att han snart ska bli dumpad.

• Anonym (?)
    Anonym (....) skrev 2017-02-22 08:08:14 följande:

Jag var på andra dejt med en på alla sätt trevlig man, på restaurang. Han reste sig för att gå på toaletten och..förde inte in stolen efter sig. Jag tappade helt sugen, inte bara är det osexigt med bristande manér men dessutom upplevde jag det som arrogant mot servisen som behövt klämma sig förbi hans utdragna stol om de skullat på det hållet.

Ja DET var verkligen det fånigare jag hört! Det måste väl varit något mer som fick dig så ointresserad, för annars måste du ju störa dig på folk mest hela tiden?
  • Anonym (?)
    Anonym (tyiop) skrev 2017-02-22 10:07:31 följande:

Jag och min dejt, som hade berättat att hans stora intresse var historia, gick på stan och hittade en liten informationsskylt på ett hus: " Här låg på medeltiden ett kloster som tillhörde franciskanerna eller gråbröderna". Min dejt utbrast: "Vadå, vet de inte vilken klosterorden den tillhörde?" Dumpa.

Haha sound like my kind of guy. Det borde net vara så svårt att ta reda på vilken orden som huserade där så jag förstår honom faktiskt. 
    Du är bara outbildad :)
  • Anonym (?)
    Anonym (Inte jag, men...) skrev 2017-02-22 10:40:05 följande:

Inte min dejt, men när min dotters pojkvän som jag dittills hade tyckt verkade vara en helt okej kille, berättade att han var helt såld på Fast and Furiousfilmerna och gick och längtade efter nästa så blev jag alldeles kall och började hoppas att han snart ska bli dumpad.

Fast det kanske hade med ung ålder att göra? Du kanske också hade gillat såna filmer om du varit yngre?
  • Stårschan
    Anonym (?) skrev 2017-02-22 10:44:22 följande:
    Haha sound like my kind of guy. Det borde net vara så svårt att ta reda på vilken orden som huserade där så jag förstår honom faktiskt. 
    Du är bara outbildad :)
    Fransiskaner och gråbröder är ju olika namn på samma orden, så jag antog att det var den okunskapen som var avtändande...
  • Anonym (....)
    Anonym (?) skrev 2017-02-22 10:42:49 följande:

Ja DET var verkligen det fånigare jag hört! Det måste väl varit något mer som fick dig så ointresserad, för annars måste du ju störa dig på folk mest hela tiden?

Njae...jag stör mig inte så ofta på människor i det stora hela. Hade jag sett någon i ett annat sällskap missa att skjuta in stolen hade jag noterat men inte retat upp mig på det. Däremot i någon jag dejtar är jag smått (överdrivet måhända) allergisk mot bristande hyfs.
  • Anonym (Idioten)

Jag dumpade en kille för att han hade utstående öron. Han var väldigt snäll, trevlig, smart och snygg annars så det var dumt.

En annan kille dumpade jag för han var så dum, osmart, hade dålig koll på saker. Samma kille var också väldigt tystlåten, vilket säkert hörde ihop med hans okunskap om allt. Snygg var han dock, men osmarta människor är oattraktiva för mig.

Svar på tråden Fånigaste anledningen till att ni dumpade partner/dejt?