Inlägg från: PetiteCherie |Visa alla inlägg
  • PetiteCherie

Ivf mars 2017

Sådär ja. Då var all medicin hämtad. Tjitt vad mycket! Bara invänta mensen nu då. Nervöst!

• PetiteCherie
    HarmoniMalin87 skrev 2017-03-20 23:25:28 följande:

Jag tog första sprutan igår! 112,5 gonol. UL på fredag! Undra om det UL är på magen eller vag..:/

Okej. Men skönt att vara igång nu då! UL görs vaginalt.. kommer gå finfint!
  • PetiteCherie
    HarmoniMalin87 skrev 2017-03-20 23:28:31 följande:

Så spännande!! Helt plötsligt är det bara dags! Så tar man första sprutan så händer.... ingenting :D allt är ungefär som vanligt. Man har ju lixom väntat på detta med skräckblandad förtjusning :)

Haha. Nä kan tänka mig det inte händer så mycket. Känns skönare så också. Vill kunna jobba osv! :) får se hur de känns vid plocket och så. Kanske känns det av lite mer då.

Jag har också GonalF. Men tror det stod 150 på ordinationen, olika doser har vi säkert såklart.
  • PetiteCherie

Hörni. Är det någon som har koll på vilka dagar man gör ul innan äggplock? På vårt schema står det dag 6.. men det brukar vara ytterligare en gång va?

Är så orolig att det ska råka bli en helgdag så jag ej kan åka in :(

• PetiteCherie
    Meno87 skrev 2017-03-21 21:01:00 följande:

Vi gjorde första UL på dag sju, tror vanligast dag 6-8. på det ultraljudet ser dom om dom behöver göra ytterligare ett och i så fall när detta skal bli :) 

Tack! Så det är bara ibland det blir två UL innan äggplock? Vore ju väldigt skönt om det var så. Eller att det andra ultraljudet går att göra utanför helgen. Återstår att se då..
  • PetiteCherie
    Frökenankare skrev 2017-03-21 21:03:53 följande:

Hej! Ultraljud görs oftast på dag 6 och dag 9. Min dag 9 är på lördag så därför får jag göra imorgon, dag 6 och på fredag dag 8. Oroa dig inte! Dom är så duktiga och bra på att informera på kliniken.

Men vad bra. Då kanske det är så att dem styr ULtraljuden så det inte blir på helgen.. hoppas det går:) Nää jag ska försöka att inte tänka på det.. tack för pepp!
  • PetiteCherie
    PetiteCherie skrev 2017-03-21 22:22:11 följande:

Men vad bra. Då kanske det är så att dem styr ULtraljuden så det inte blir på helgen.. hoppas det går:) Nää jag ska försöka att inte tänka på det.. tack för pepp!

Förresten - hoppas UL går bra för dig imorron!
  • PetiteCherie
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-22 08:04:36 följande:

Tack så mycket<3

Vågar inte ringa idag så hoppas även att dom inte ringer mig..

Kram

Håller tummarna ! Hårt !
  • PetiteCherie
    Frökenankare skrev 2017-03-22 13:52:42 följande:

Ultraljud 1 är avklarat. Jag vet inte om jag blev så mycket klokare.. 4 stycken runt 10mm och jättemånga små. Bara hålla tummarna att de har växt på sig till på fredag då det är nästa UL. Denna väntan alltså! Hur går det för er?

Tycker det spontant låter bra med 4 stora men vad det jag. Skall ni göra någon Dosändring för er med sprutorna?

Lycka till!

Själv fick jag mens ikväll, men sådär lite smått. Så det blir nog första mensdag imorgon. Ringer kliniken då. :) känns skönt att få börja snart!
  • PetiteCherie
    HarmoniMalin87 skrev 2017-03-22 17:25:50 följande:

Jag är på sprutdag 4, VUL på fredag, undra om det har hänt något. Har tagit 112,5 gonol hittills varje dag. 1v och 2-3 dagar kvar till plock ...

All lycka till på fredag. :) skriv gärna sen hur det gick!!
Svar på tråden Ivf mars 2017