Inlägg från: PetiteCherie |Visa alla inlägg
  • PetiteCherie

Ivf mars 2017

Frökenankare skrev 2017-03-23 12:33:43 följande:

Ingen förändring i dosen än, får veta mer efter UL imorgon. Usch så nervöst! Tack!

Vad skönt att få komma igång! Har du pratat med kliniken?

Vad spännande. Ska hålla tummarna för dig imorgon. Jo jag pratade med dem nyss. Börjar sprutor imorgon. Så skönt att få va igång!
  • PetiteCherie
    HarmoniMalin87 skrev 2017-03-24 13:05:58 följande:

sjätte dagen med sprutor idag och första UL. Han såg 10st äggblåser och "massa smått". Så det är kanske bra ?! :)

Hejja!! Vet inte alls men det låter ju toppen i mina öron iaf. Lät som många! När gör du nästa UL? Måndag? Sprutstart för mig ikväll!
  • PetiteCherie
    HarmoniMalin87 skrev 2017-03-24 15:18:40 följande:

Yes, nästa UL måndag. Plock bekräknat ca onsdag eller torsdag nästa v.

Läkaren var nöjd och tyckte allt såg bra ut. jag har hög risk för överstimulering så jag fortsätter med 100 gonol och 0,25 citro.. så trodde han det skulle bli lagom dos! Hade även fått en cysta som var några cm som trycker på lite känner jag nu.. men det tyckte han bara var bra så att den kämpar emot att alla "småttingar" blir för stora... så det inte blir för mkt :) 

Härligt att du drar igång ikväll! gott med helg så du kan koppla av lite kanske :) men de kommer gå j'ttebra! jag har egentligen inte känt NÅGOT av mina sprutor! Har bara varit superförkyld och mest fokuserat på det :D

Låter ju superbra.. Gud så spännande. Vad är orsaken till att du lätt kan bli överstimulerad? Vad är citro för något? Jag har fått gonal F och olagutron (hur det nu stavas... ) jag har ingen pco el annat.

Låter toppen! Är din förkylning bättre då? ;)

Tror också sprutorna kommer gå bra. Hoppas på det :)
  • PetiteCherie
    HarmoniMalin87 skrev 2017-03-24 18:28:15 följande:

Cetrotide är samma sak som orgalutran :)

Hmm tror att jag var det för att ja hade ganska många ägg själv från början, tror han såg 20-30 små typ.. och nu efter denna relativt låga dos så hade den ändå bildats 10st, plus smått ochen cysta som klämmer på fin fint i magen:)

Aha okej!

Jag förstår. Men vad spännande att se hur kroppen reagerar på stimuleringen. Gud, tänk om man inte svarar alls på behandlingen :/
  • PetiteCherie

Tredje dagen med sprutor! Känner so far ingenting såklart. Hehe. Men så skönt vara igång! UL på Onsdag.

• PetiteCherie
    pimpim78 skrev 2017-03-26 22:31:27 följande:

Tack för svar,

Det går alltså inte att få prata med någon kunnig gynekolog på helgen. Helt vansinnigt.  1177 hade ingen koll, bad dem att koppla in mig till gynakuten men nej det gör de inte.

Till slut ringde jag till växeln o sa att jag ringde från mitt jobb på ambulansen så kopplade de in mig till gyn huddinge, hjälpsam sköterska som rådfrågade sin läkare och jag kunde starta med aciklovir.

Nu bara hoppas att det inte blir värre tills i morgon och att vi kan göra äggplocket......

Tror absolut inte att dina herpes utslag som sitter i ländryggen kommer sätta käppar i hjulen för äggplocket. Ta det lugnt och andas ut. Äggplocket kommer bli av!
  • PetiteCherie
    HarmoniMalin87 skrev 2017-03-27 09:32:04 följande:

Precis bokat äggplock på onsdag! Hade 30 äggblåsor på VUL idag. Pga för hög risk för överstimulerade om jag tar den vanliga "ägglossningssprutan" så har jag fått utskrivet en annan som jag skall ta ikväll! Efter äggplock kommer alla ev berfuktade ägg att frysas och inte återföras. Jag kommer invänta en mens och låta kroppen återhämta sig. Sedan inväntar jag en mens och min naturliga ägglossning, därefter återförs ett upptinat!

Spännande! Tjatigt o vänta :D dock bra att ja slipper alla sprutor nu t.o.m lutinus. Nu kan man sätta in ett ägg vid varje mens om jag inte lyckas på första, om vi nu får några befruktade ägg då såklart!!

Grattis! Så himla skönt att ha en dag bokad och även om dem ej skall återföras direkt så har du ju en vääääldigt bra skörd då. Hoppas det går bra på onsdag! Håller tummarna. Skriv gärna sen hur det gick. Jag har UL på onsdag!
  • PetiteCherie
    pimpim78 skrev 2017-03-27 10:25:49 följande:

Precis hemkommen efter äggplock. Det blev 11 ägg totalt och nu ska de befruktas inför återföring på onsdag.

Jag vill bara lugna alla som har ett äggplock framför er. Det är såklart olika för alla men för mig gick det bra och enligt personalen gör det det för de flesta.

Vi låg och småpratade under hela tiden de gjorde ingreppet, klart det känns lite men absolut hanterbart, jag tog en dos fentanyl men skippade morfinet.

Jag kan ibland känna att det schåsas upp lite det här med äggplock, såklart finns det dem som har det jättejobbigt och fruktansvärt ont men merparten har det inte och det tycker jag är viktigt att lyfta fram.

Jag åt en smörgås direkt efter, gick och kissade och sen åkte vi hem.

Stort lycka till alla som har det framför er, det kommer gå hur bra som helst !!!

Bra jobbat!

11 ägg lät ju hur bra som helst. Håller tummarna att det går bra kommande dagar med.

Tack för infon kring äggplocket! Viktigt att lyfta fram den sidan också att det går bra. Tjänar ju ingenting till att schåsa upp varann och att man ska vara nervös. ????
  • PetiteCherie
    daisy80 skrev 2017-03-29 15:15:34 följande:

Sådärja, nu är man ruvare igen. Fick bara ut 3 ägg denna gången (!), och ett enda befruktat, så det var långt ifrån självklart. Förmiddagen idag var en mardröm, bara väntade på att de skulle ringa och säga att vårt enda lilla 2-dagars inte hade klarat sig, men de ringde inte! Så nu ruvar jag på det. Är så tacksam att jag åtminstone får chansen att ruva, hur det än går sen. Snacka om känslomässig bergochdalbana.

Åh grattis. Hoppas hoppas det går bra !!
Svar på tråden Ivf mars 2017