Ivf mars 2017
Grattis! Det är ju jättebra! Vi har aldrig fått några till frysen!
Grattis! Det är ju jättebra! Vi har aldrig fått några till frysen!
Ingen aning faktiskt. Jag tror att det ändå är ganska svårt att få något till frysen om jag ser tillbaka på de andra trådarna de andra ivfen. Äggen trivs ju ändå bäst i livmodern <3 Så det ska ni vara nöjda över!
Jag är inne på rd7 idag, får se hur länge jag håller mig att inte tjuvtesta... Alltså när egentligen kan man testa utan att ovitrellen spökar??
Vi fick inget till frysen, så två är ju jättebra i jämförelse. :)
Hoppas ni trots allt inte behöver dem, utan att det som du ruvar nu fastnar! <3
Ruvardag 13 i dag med ett embryo odlat 4 dagar innan återföring och tog ett grav test i dag.
Det sa gravid 2-3 veckor, stämmer det rent hormonellt ?
Eller borde det visa mer eller mindre ?
Haft så många tidiga missfall så det är som att sitta på nålar ......
Hej och Glad påsk!
Hur går det för alla? Vilka ruvardagar är ni på?
Alltså, måste kolla om någon kan ge lite hopp. Är på ruvdag8 men känner verkligen ingenting. Har haft svullna bröst men det känns nästan helt borta nu. Kan det kännas såå lite men ändå kanske finnas hopp?
Det är klart det finns hopp! Jag testade ju till och med negativt på rd 9. När har du BIM?
Det brukar försvunna när ägglossningssprutan går ur men såklart det finns hopp ändå trots att du inte känner ngt. Kroppen vet knappt att den är gravid än så tidigt. Jag håller tummarna!
Och där kom mensen... skit också!
Hej alla! jag har skrivit tidigare i tråden men behandligen har varit tuffare än jag trott så jag har dragit mig undan lite...
Jag ville kolla med er vad ni tycker vi ska göra... för det är så att vi fick ut 15 ägg som delades upp i två skålar. En skål fick spermier direkt men den andra.... där glömde (!!!) de lägga på spermier i 24 timmar. I skrivande stund ruvar jag (från den skålen som inte glömdes bort) men vi ska prata med läkaren imorgon kring vad som hände och hur många ägg som överlevt men har någon varit med om samma sak?
Och vad tycker ni att vi ska göra? för det är så tråkigt om 7 ägg bara förstördes pga att de glömdes bort
vi fick reda på det vid ET och då förstod vi inte riktigt vad det innebar samt att vi ville att ET skulle vara speciellt och utan stress... Men nu när vi landat i det så blir jag bara mer och mer upprörd! Återkommer efter vi pratat med läkaren idag.
Så håll tummarna att det gått bra för den bortglömda skålen
Mensblödning för mig nu. Så trist! Hoppas det går bra för er andra som plussat och som ruvar.
Någon som vet hur man gör när man ej lyckats vid färsk återföring? Kör man direkt nästa cykel med att Tina upp ett embryo elle måste man vänta?