Inlägg från: PetiteCherie |Visa alla inlägg
  • PetiteCherie

Ivf mars 2017

Busfrö10 skrev 2017-04-09 17:58:40 följande:

Grattis! Det är ju jättebra! Vi har aldrig fått några till frysen!

Tack. Skönt att höra. Man vet ju ingenting av detta när det är första gången. Vad tråkigt att ni aldrig fått till frysen. Vet man vad det beror på eller är det bara att vissa embryon inte klarar sig ??
  • PetiteCherie
    Busfrö10 skrev 2017-04-10 07:14:44 följande:

Ingen aning faktiskt. Jag tror att det ändå är ganska svårt att få något till frysen om jag ser tillbaka på de andra trådarna de andra ivfen. Äggen trivs ju ändå bäst i livmodern <3 Så det ska ni vara nöjda över!

Jag är inne på rd7 idag, får se hur länge jag håller mig att inte tjuvtesta... Alltså när egentligen kan man testa utan att ovitrellen spökar??

Tack för ditt svar- känns jättebra att ha något i frysen också. Det är ju en lättnad känns det som.

Har ingen aning när du kan testa med tanke på ovitriellen.. jag känner att jag skall vänta till testdagen. Vill inte bli besviken innan, typ..
  • PetiteCherie
    LottaU skrev 2017-04-10 19:13:48 följande:

Vi fick inget till frysen, så två är ju jättebra i jämförelse. :)

Hoppas ni trots allt inte behöver dem, utan att det som du ruvar nu fastnar! <3

Tack för peppen. Ja, hoppet är det sista som lämnar en. Kramar!!
  • PetiteCherie
    pimpim78 skrev 2017-04-13 17:39:33 följande:

Ruvardag 13 i dag med ett embryo odlat 4 dagar innan återföring och tog ett grav test i dag.
    Det sa gravid 2-3 veckor, stämmer det rent hormonellt ?
    Eller borde det visa mer eller mindre ?
    Haft så många tidiga missfall så det är som att sitta på nålar ......

underbart.. GRATTIS igen om jag inte skrivit.. egentligen borde det väl vara typ 2 veckor gravid men vet inte alls... men om embryot fäster ca 5-7 dagar efter återförandet, (vilket dem sa till oss) så borde du väl vara mer gravid 1-2 veckor?
  • PetiteCherie
    Busfrö10 skrev 2017-04-13 10:39:29 följande:

Hej och Glad påsk!

Hur går det för alla? Vilka ruvardagar är ni på?

Ruvdag 7 här.. så långsamt och pendlar mellan hopp å förtvivlan. Försöker att inte tänka på det men går sådär!
  • PetiteCherie
    Busfrö10 skrev 2017-04-13 20:42:47 följande:
    Men va???!! Woohoo! Jag fick ju negativt på rd8... =(

Tänker testa igen på måndag har jag bestämt... OM nu inte mensen kommer i helgen.. .
    hoppas du får ett positivt besked.. jag är på ruvdag 7 idag. Känner i princip ingenting och hoppet pendlar upp å ned. Har du inte symtom heller?
  • PetiteCherie
    Busfrö10 skrev 2017-04-13 22:22:39 följande:
    Jag tycker att det känns annorlunda den här gången. Har inte haft någon mensvärk/illamående som jag brukar få EXAKT en vecka innan mens... Det är väl egentligen mitt enda tecken. Har haft lite kramp i magmusklerna när jag typ rest mig, och varit paniktrött då och då. Men det kan bero på annat... =)
    okej! Håller verkligen tummarna.. visst vara du på ruvdag 8 nu? vi är ganska lika då =)
    vi satte tillbaka en tre dagars den 6/4..
    alltså verkligen såå starka alla vi som går igenom de här.. det är en berg- och dalbana! Känslor upp och ned... analyserar symtom, icke symtom, allt.. vill spola fram tiden lite mer än en vecka tack!
  • PetiteCherie

Alltså, måste kolla om någon kan ge lite hopp. Är på ruvdag8 men känner verkligen ingenting. Har haft svullna bröst men det känns nästan helt borta nu. Kan det kännas såå lite men ändå kanske finnas hopp?

• PetiteCherie
    Frökenankare skrev 2017-04-14 14:17:46 följande:

Det är klart det finns hopp! Jag testade ju till och med negativt på rd 9. När har du BIM?

Tack! Jag tror min mens borde komma på torsdag till veckan. Alltså 20/4. Men vet inte hur det brukar vara när man tagit sprutor.. alltså om det inte blir graviditet. Kommer mensen som den brukar då? Samma dag?!
  • PetiteCherie
    Sjuttiosjuan skrev 2017-04-14 14:12:35 följande:

Det brukar försvunna när ägglossningssprutan går ur men såklart det finns hopp ändå trots att du inte känner ngt. Kroppen vet knappt att den är gravid än så tidigt. Jag håller tummarna!

Tack så mycket. Sprutan var det ju ett tag sen jag tog nu men kanske är den som spökat som du säger.

Tack så mycket för dina tummar <3
  • PetiteCherie
    Busfrö10 skrev 2017-04-14 23:26:52 följande:

Och där kom mensen... skit också!

lider med dig. Beklagar så. =( KRAM
  • PetiteCherie
    Chestnut skrev 2017-04-17 15:52:23 följande:

Hej alla! jag har skrivit tidigare i tråden men behandligen har varit tuffare än jag trott så jag har dragit mig undan lite...

Jag ville kolla med er vad ni tycker vi ska göra... för det är så att vi fick ut 15 ägg som delades upp i två skålar. En skål fick spermier direkt men den andra.... där glömde (!!!) de lägga på spermier i 24 timmar. I skrivande stund ruvar jag (från den skålen som inte glömdes bort) men vi ska prata med läkaren imorgon kring vad som hände och hur många ägg som överlevt men har någon varit med om samma sak? 

Och vad tycker ni att vi ska göra? för det är så tråkigt om 7 ägg bara förstördes pga att de glömdes bort

Det var det sjukaste jag hört på länge. Kan lova dig att jag hade varit jävligt förbannad.

Har Ni betalat ivf:en själva? I så fall borde dem betala tillbaka er.
  • PetiteCherie
    Chestnut skrev 2017-04-18 08:20:21 följande:

vi fick reda på det vid ET och då förstod vi inte riktigt vad det innebar samt att vi ville att ET skulle vara speciellt och utan stress... Men nu när vi landat i det så blir jag bara mer och mer upprörd! Återkommer efter vi pratat med läkaren idag.

Så håll tummarna att det gått bra för den bortglömda skålen

Håller tummarna. Lycka till! Stå på er!!
  • PetiteCherie

Mensblödning för mig nu. Så trist! Hoppas det går bra för er andra som plussat och som ruvar.

• PetiteCherie

Någon som vet hur man gör när man ej lyckats vid färsk återföring? Kör man direkt nästa cykel med att Tina upp ett embryo elle måste man vänta?

Svar på tråden Ivf mars 2017