Inlägg från: PetiteCherie |Visa alla inlägg
  • PetiteCherie

Ivf mars 2017

pimpim78 skrev 2017-03-31 17:20:37 följande:

Tack för alla som höll tummarna för mig i dag, Helt säker på att det va dem som gjorde att de i dag kl 13:30 ringde o sa att de hittat ett superägg som delats och säkerligen skulle vara en blastocyst i morgon.

Kan du vara här på en halvtimme så hinner vi sätta in det..... ??

Ehhh ja självklart svarade jag o tog 5 åringen under armen o körde.

Nu kan jag titulera mig Ruvare....

Stort tack för alla tummar och ännu större grattis till er som plussat i dag..... kram

Underbara nyheter! Grattis till ruvning. Håller alla tummarn. kram!
  • PetiteCherie
    HarmoniMalin87 skrev 2017-04-01 12:51:28 följande:

Åå spännande! Snart måndag ju!! Kommer gå jättebra! (Säger jag som går som en anka 3 dagar efter mitt plock.. MEN det är ju ingen fara i det stora hela! Tänk så bara att vi faktiskt för hjälp med allt detta :D

Jag får besked på tisdag om/hur äggen befruktats!

Härligt jobbat, så starkt. Du har ju fått ut en hel del ägg också som jag förstått det. Måste ju va extra ömt efter det!! Jag tror jag had ca 8-10 blåsor på sista ul så vi får se hur många vi får ut på måndag.

Är iaf något svårt sätta sig ned nu när man är på slutet innan plock. Känns ömt :)
  • PetiteCherie

Hej hopp! Har inte haft så mycke besvär av äggstockarna hittills. Men såhär en dag dag innan äggplock så har jag svårt sätta mig ned (höger stock är värst)... wish me luck tomorrow ?

• PetiteCherie
    HarmoniMalin87 skrev 2017-04-02 15:32:57 följande:

Dom är nog lite svullna nu! :) jag hade även en (ofarlig) cysta på typ 5cm som tryckte på också.. snart så är det över! Kommer gå jättebra! IDAG känns min mage nästan helt som vanligt!! Skönt! :) det vänder snabbt. Hör av dig när du kommit hem igen!

Tack för peppen! Hur många dagar sedan var det sedan ditt plock? Ser fram emot att kunna gå lite mer normalt, hehe! Japp jag hör av mig.
  • PetiteCherie
    HarmoniMalin87 skrev 2017-04-02 15:32:57 följande:

Dom är nog lite svullna nu! :) jag hade även en (ofarlig) cysta på typ 5cm som tryckte på också.. snart så är det över! Kommer gå jättebra! IDAG känns min mage nästan helt som vanligt!! Skönt! :) det vänder snabbt. Hör av dig när du kommit hem igen!

Förresten. Går du på ivf kliniken Umeå? Fick förfrågan om att delta i en studie där dem testar en ny vätska som används vid separationen av spermierna. Beslutsångest. Ingen aning om vi ska va med!
  • PetiteCherie

[quote=77556110][quote-nick]HarmoniMalin87 skrev 2017-04-02 19:02:18 följande:[/quote-nick]

Jag går i Göteborg! Hmm klurigt med sånna frågor.. skulle det bara till det bättre då menar dom om man testar det??

[/

Jo förhoppningen är att det är bättre vätska. Men man vet ju inte för det unna inte så mycket forskning på den vätskan ännu..

• PetiteCherie

Sådärja! Äggplocket är nu gjort. 8 ägg samlades. Gick bra smärtmässigt men är ont nu efteråt men det är fullt hanterbart. Såhär i soffan! dem ringer imorgon och berättar hur befruktning gått.

• PetiteCherie
    CazaAzur skrev 2017-04-03 15:08:42 följande:

Grattis! Samma här, 9 ägg samlades. Det var inte alls så smärtsamt som man trodde... Nu är man lite öm men som du skriver, helt fullt hanterbart. 

Vet ni andra om 9 är ok siffra (för en 39 åring)? Läkaren verkade tycka så men när man googlar så har vissa fått över 20 st. 

Grattis!! Bra jobbat. Tror absolut 9 är bra. Hoppas då verkligen det med tanke på att jag är betydligt yngre (31) och "bara" fick 8! Håller tummarna för det :) behöver ju inte vara kvantitet som är bäst. Kvalité tror jag på!
  • PetiteCherie
    pimpim78 skrev 2017-04-03 15:31:27 följande:

Åh så spännande, hoppas att allt går bra.

Själv e jag på ruvardag 3 och herreguuuuud vad tiden går långsamt....... kram

Åh ja, tänk om tiden bara kunde gå fortare! Men , man får inte glömma bort leva under tiden. Kram! Och jag håller tummar!
Svar på tråden Ivf mars 2017