• Aniiee

Dagens lunch

Dagens lunch för slarviga Aniiee består av lätt förkolnad pommes frites med dippsås gjord på majonnäs, ketchup, oxfond, vitlök och BBq Grill&Mesquite.

Vad består din lunch av? Vad får dina barn i skolan/på förskolan?

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Svar på tråden Dagens lunch
  • Nandez
    klyban skrev 2019-06-24 12:41:21 följande:

Österrikiskt är tanken, men om själva kycklingsmaken är typisk vet jag inte, men vem bryr sig när det är gått Flört
    Sen är den att enkel, men lite moment, som pannkakor, koka kyckling, steka kyckling och sen montera ihop allt.

Det verkar vara din favorit ;)
    Lustigt jag gillar det med, men blir nästan aldrig ätit.

Lite pyssel med den maträtten

Fil och mackor är gott i värmen. Verum hälsofil med smak av jordgubbar och smultron är så god
  • klyban
    Nandez skrev 2019-06-24 12:44:09 följande:
    Lite pyssel med den maträtten smile1.gif

Fil och mackor är gott i värmen. Verum hälsofil med smak av jordgubbar och smultron är så god smile1.gif

Ja, det är en del pyssel, men en enkel rätt att laga.
    Gör pho ibland, och där är det en sjuhelvetes massa pysslande, men är allt pysslande är klart, så gör man rätten på väldigt kort tid(buljongen ska förstås stå och sjuda rätt länge).

Min är mer ost/medvurst macka med nyponsoppa, den är nog som din fil och mackor för mig.
    Men blir inte så ofta ändå, 1 gång i månaden kanske.

hur många meter var det?
  • Nandez
    klyban skrev 2019-06-24 12:53:28 följande:

Ja, det är en del pyssel, men en enkel rätt att laga.
    Gör pho ibland, och där är det en sjuhelvetes massa pysslande, men är allt pysslande är klart, så gör man rätten på väldigt kort tid(buljongen ska förstås stå och sjuda rätt länge).

Min är mer ost/medvurst macka med nyponsoppa, den är nog som din fil och mackor för mig.
    Men blir inte så ofta ändå, 1 gång i månaden kanske.

Ibland är allt pysslande helt klart värt det
  • klyban
    truthseekerZ skrev 2019-06-24 14:48:27 följande:
    vegan
    Aldrig hört talas om, vad består den av för ingredienser?
    Nandez skrev 2019-06-24 13:33:23 följande:
    Ibland är allt pysslande helt klart värt det smile1.gif

Ja, helt klart.

Pho är en rätt jag faktiskt tycker alla någon gång ska ha ätit i sitt liv, den är riktigt riktigt god nudel rätt från Vietnam.

hur många meter var det?
  • truthseekerZ
    klyban skrev 2019-06-24 14:53:50 följande:
    Aldrig hört talas om, vad består den av för ingredienser?
    Nandez skrev 2019-06-24 13:33:23 följande:
    Ibland är allt pysslande helt klart värt det smile1.gif

Ja, helt klart.

Pho är en rätt jag faktiskt tycker alla någon gång ska ha ätit i sitt liv, den är riktigt riktigt god nudel rätt från Vietnam.

vegan är ingen mat som skaddar djur
  • klyban
    truthseekerZ skrev 2019-06-24 15:00:22 följande:
    vegan är ingen mat som skaddar djur

är inte intresserad, jag vill vet vad det var.
    Men är det för svårt och svara på, så vet jag inte varför du är i en tråd där vi berättar vad vi äter.
    Allt du säger att du inte äter animalier av någon art, inte vad du äter för lunch.
    Vilket är syftet i tråden, men vill du inte svara, bekommer mig inte.
    Bara tänkte det var roligt få lite veganska rätter för folk och se, för vi bör ju dra ned på lite köttkonsumtion.
    Och hade du ätit nått gott, så vem vet kanske du hade fått någon att byta ut en lunch med det då åt, det lär ju aldrig ske nu.

hur många meter var det?
  • Monchichier

390g Gazpacho gjord på vatten, tomater 18%, gurka 9%, tomatpuré 7%, lök, röd paprika 4,5%, olivolja, bröd (VETEMJÖL, jäst, salt), vitlök, socker, salt, vit balsamvinäger (vinäger, druvjuicekoncentrat), basilika och cayennepeppar.

Och så en rund kanelknäcke till det

• Monchichier

Ca 235g Goulash gjord på vatten, tomat, paprika 14%, svarta kidneybönor 9%, potatis 6%, tomatpuré, gul lök, apelsinjuice, sötpotatis 3,5%, rapsolja, röda linser, grönsaksfond, vitlök, kryddor (bl.a. chili, kummin, mejram, timjan, lagerblad), stärkelse, salt, olivolja, svartpepparextrakt.

• Nandez
    Monchichier skrev 2019-06-24 17:16:51 följande:
    390g Gazpacho gjord på vatten, tomater 18%, gurka 9%, tomatpuré 7%, lök, röd paprika 4,5%, olivolja, bröd (VETEMJÖL, jäst, salt), vitlök, socker, salt, vit balsamvinäger (vinäger, druvjuicekoncentrat), basilika och cayennepeppar.

Spännande