Dagens lunch
Dagens lunch för slarviga Aniiee består av lätt förkolnad pommes frites med dippsås gjord på majonnäs, ketchup, oxfond, vitlök och BBq Grill&Mesquite.
Vad består din lunch av? Vad får dina barn i skolan/på förskolan?
Dagens lunch för slarviga Aniiee består av lätt förkolnad pommes frites med dippsås gjord på majonnäs, ketchup, oxfond, vitlök och BBq Grill&Mesquite.
Vad består din lunch av? Vad får dina barn i skolan/på förskolan?
Österrikiskt är tanken, men om själva kycklingsmaken är typisk vet jag inte, men vem bryr sig när det är gått 
Sen är den att enkel, men lite moment, som pannkakor, koka kyckling, steka kyckling och sen montera ihop allt.
Det verkar vara din favorit ;)
Lustigt jag gillar det med, men blir nästan aldrig ätit.
Ja, det är en del pyssel, men en enkel rätt att laga.
Gör pho ibland, och där är det en sjuhelvetes massa pysslande, men är allt pysslande är klart, så gör man rätten på väldigt kort tid(buljongen ska förstås stå och sjuda rätt länge).
Min är mer ost/medvurst macka med nyponsoppa, den är nog som din fil och mackor för mig.
Men blir inte så ofta ändå, 1 gång i månaden kanske.
Ja, det är en del pyssel, men en enkel rätt att laga.
Gör pho ibland, och där är det en sjuhelvetes massa pysslande, men är allt pysslande är klart, så gör man rätten på väldigt kort tid(buljongen ska förstås stå och sjuda rätt länge).
Min är mer ost/medvurst macka med nyponsoppa, den är nog som din fil och mackor för mig.
Men blir inte så ofta ändå, 1 gång i månaden kanske.
vegan
Ja, helt klart.
Pho är en rätt jag faktiskt tycker alla någon gång ska ha ätit i sitt liv, den är riktigt riktigt god nudel rätt från Vietnam.
Ja, helt klart.
Pho är en rätt jag faktiskt tycker alla någon gång ska ha ätit i sitt liv, den är riktigt riktigt god nudel rätt från Vietnam.
är inte intresserad, jag vill vet vad det var.
Men är det för svårt och svara på, så vet jag inte varför du är i en tråd där vi berättar vad vi äter.
Allt du säger att du inte äter animalier av någon art, inte vad du äter för lunch.
Vilket är syftet i tråden, men vill du inte svara, bekommer mig inte.
Bara tänkte det var roligt få lite veganska rätter för folk och se, för vi bör ju dra ned på lite köttkonsumtion.
Och hade du ätit nått gott, så vem vet kanske du hade fått någon att byta ut en lunch med det då åt, det lär ju aldrig ske nu.
390g Gazpacho gjord på vatten, tomater 18%, gurka 9%, tomatpuré 7%, lök, röd paprika 4,5%, olivolja, bröd (VETEMJÖL, jäst, salt), vitlök, socker, salt, vit balsamvinäger (vinäger, druvjuicekoncentrat), basilika och cayennepeppar.
Och så en rund kanelknäcke till det
Ca 235g Goulash gjord på vatten, tomat, paprika 14%, svarta kidneybönor 9%, potatis 6%, tomatpuré, gul lök, apelsinjuice, sötpotatis 3,5%, rapsolja, röda linser, grönsaksfond, vitlök, kryddor (bl.a. chili, kummin, mejram, timjan, lagerblad), stärkelse, salt, olivolja, svartpepparextrakt.
Och så en rund kanelknäcke till det