• Aniiee

Dagens lunch

Dagens lunch för slarviga Aniiee består av lätt förkolnad pommes frites med dippsås gjord på majonnäs, ketchup, oxfond, vitlök och BBq Grill&Mesquite.

Vad består din lunch av? Vad får dina barn i skolan/på förskolan?

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Svar på tråden Dagens lunch
  • klyban

Idag blir det collard greens med egen rökta kalkonvingar, pupusa med pice de gallo och avslutas med spagetti i tomatsås.
    Denna underliga blandningen av mat beror på provlagning, purpusan ska var högrev med nått, ej bestämt än.

hur många meter var det?
  • klyban
    Nandez skrev 2019-06-29 11:38:50 följande:
    Grönsakssoppa.

Det var rätt länge sedan för mig.

Har lite libbsticka, så kanske borde testa snart igen.

Gott är det i alla fall.

hur många meter var det?
  • Nandez
    klyban skrev 2019-06-29 12:44:52 följande:

Idag blir det collard greens med egen rökta kalkonvingar, pupusa med pice de gallo och avslutas med spagetti i tomatsås.
    Denna underliga blandningen av mat beror på provlagning, purpusan ska var högrev med nått, ej bestämt än.

Det var lite smått och gott
  • klyban
    Nandez skrev 2019-06-29 12:48:26 följande:
    Det var lite smått och gott smile1.gif

Collard greens med min rökta kalkonvinge, det var en riktigt jävla god rätt.
    Visste väl det skulle bli rätt gott, men detta var nått alldeles extra.
    En sak som fick mig fundera, vart kom allt sött ifrån?
    Men det är tänkt man ska tillsätta egen vinäger när man äter, kanske inte helt nödvändigt då det var gott.
    Men med äppelcidervinäger så tog det till en helt annan nivå.
    Mycket arbete innan man når fram, men skulle enkelt lägga mer tid nu när jag vet hur bra det blev.

Pupusan har en del att göras med, salt, mer och tyngre smak, lite mer vatten i masan.
    Men har fyllning kvar, så blir nya försök med den imon, så ska vi nog kunna sparka liv i den med.

hur många meter var det?
  • Nandez
    klyban skrev 2019-06-29 23:45:55 följande:

Collard greens med min rökta kalkonvinge, det var en riktigt jävla god rätt.
    Visste väl det skulle bli rätt gott, men detta var nått alldeles extra.
    En sak som fick mig fundera, vart kom allt sött ifrån?
    Men det är tänkt man ska tillsätta egen vinäger när man äter, kanske inte helt nödvändigt då det var gott.
    Men med äppelcidervinäger så tog det till en helt annan nivå.
    Mycket arbete innan man når fram, men skulle enkelt lägga mer tid nu när jag vet hur bra det blev.

Pupusan har en del att göras med, salt, mer och tyngre smak, lite mer vatten i masan.
    Men har fyllning kvar, så blir nya försök med den imon, så ska vi nog kunna sparka liv i den med.

Låter gott
  • Monchichier

Falafel med pommes, röd sås, vit sås, lite isbergssallad, en halv tomatskiva, två gurkskivor, några skivor gul lök, några skivor röd lök.

Och en cola zero på burk till det

• Nandez
    Monchichier skrev 2019-06-30 17:42:43 följande:
    Falafel med pommes, röd sås, vit sås, lite isbergssallad, en halv tomatskiva, två gurkskivor, några skivor gul lök, några skivor röd lök.

Och en cola zero på burk till det
    Gott
  • Monchichier
    Nandez skrev 2019-06-30 17:45:31 följande:

Gott

Mja det vet jag inte om man kan påstå. Såg det mer som utfodring på väg till/från dit jag skulle. Det var det enda någorlunda vettiga vegetariska alternativ som fanns.

Igår däremot, den lunchen var fantastisk!