Dagens lunch
Dagens lunch för slarviga Aniiee består av lätt förkolnad pommes frites med dippsås gjord på majonnäs, ketchup, oxfond, vitlök och BBq Grill&Mesquite.
Vad består din lunch av? Vad får dina barn i skolan/på förskolan?
Dagens lunch för slarviga Aniiee består av lätt förkolnad pommes frites med dippsås gjord på majonnäs, ketchup, oxfond, vitlök och BBq Grill&Mesquite.
Vad består din lunch av? Vad får dina barn i skolan/på förskolan?
Idag blir det collard greens med egen rökta kalkonvingar, pupusa med pice de gallo och avslutas med spagetti i tomatsås.
Denna underliga blandningen av mat beror på provlagning, purpusan ska var högrev med nått, ej bestämt än.
Det var rätt länge sedan för mig.
Har lite libbsticka, så kanske borde testa snart igen.
Gott är det i alla fall.
Idag blir det collard greens med egen rökta kalkonvingar, pupusa med pice de gallo och avslutas med spagetti i tomatsås.
Denna underliga blandningen av mat beror på provlagning, purpusan ska var högrev med nått, ej bestämt än.
Collard greens med min rökta kalkonvinge, det var en riktigt jävla god rätt.
Visste väl det skulle bli rätt gott, men detta var nått alldeles extra.
En sak som fick mig fundera, vart kom allt sött ifrån?
Men det är tänkt man ska tillsätta egen vinäger när man äter, kanske inte helt nödvändigt då det var gott.
Men med äppelcidervinäger så tog det till en helt annan nivå.
Mycket arbete innan man når fram, men skulle enkelt lägga mer tid nu när jag vet hur bra det blev.
Pupusan har en del att göras med, salt, mer och tyngre smak, lite mer vatten i masan.
Men har fyllning kvar, så blir nya försök med den imon, så ska vi nog kunna sparka liv i den med.
Collard greens med min rökta kalkonvinge, det var en riktigt jävla god rätt.
Visste väl det skulle bli rätt gott, men detta var nått alldeles extra.
En sak som fick mig fundera, vart kom allt sött ifrån?
Men det är tänkt man ska tillsätta egen vinäger när man äter, kanske inte helt nödvändigt då det var gott.
Men med äppelcidervinäger så tog det till en helt annan nivå.
Mycket arbete innan man når fram, men skulle enkelt lägga mer tid nu när jag vet hur bra det blev.
Pupusan har en del att göras med, salt, mer och tyngre smak, lite mer vatten i masan.
Men har fyllning kvar, så blir nya försök med den imon, så ska vi nog kunna sparka liv i den med.
En sallad, inte så hungrig i värmen.
Falafel med pommes, röd sås, vit sås, lite isbergssallad, en halv tomatskiva, två gurkskivor, några skivor gul lök, några skivor röd lök.
Och en cola zero på burk till det
Gott
Yoghurt med müsli och en massa jordgubbar.