• Anonym (Lalaland)

Är det hetsjakt på Peter Springare nu?

Först anmäldes han för dataintrång (lades ned), sedan gnällde GW på honom för att sen när han väl satt i studion så verkade dom väldigt överens. Sen har Alex Schulman i Expressen gnällt på Springare för att han uttryckte att han var less på vänsterextrema journalister och deras antidemokratiska agendor. 

Nu senast blir Springare visst krönikör på Nyheter idag och då skrivs det återigen att han inte kan vara polis.

Så vad tycker ni om läget? Förtjänar Springare behandlingen han får? Är det hetsjakt på honom?

• Svar på tråden Är det hetsjakt på Peter Springare nu?
  • Anonym (Sanitetskontroll)
    Anonym (Lalaland) skrev 2017-03-20 20:05:36 följande:
    Och du tror på fullaste allvar att han menade ställa upp dom och skjuta dom snarare än syfta på vissa s k journalisters extremt vinklade texter som egentligen helt går emot god journalistik?
    Jag uppfattar det som att det finns ett sådant språkbruk inom vissa högerextremistiska kretsar

Du menar att han inte känner till betydelsen av förinta, samt att han är motståndare till press- och yttrandefrihet.

Jag uppfattar det inte som att han är en imbecill högerextremist utan att han i stället bara har en abnorm agenda, en agenda där man skriver om journalister som ska förintas.

Återigen. Det är ingen anklagelse mot poliskåren som helhet. Det finns rötägg inom alla yrkesgrupper.
  • Anonym (Med i gruppen)
    Anonym (Sanitetskontroll) skrev 2017-03-20 20:28:48 följande:
    Jag uppfattar det som att det finns ett sådant språkbruk inom vissa högerextremistiska kretsar

Du menar att han inte känner till betydelsen av förinta, samt att han är motståndare till press- och yttrandefrihet.

Jag uppfattar det inte som att han är en imbecill högerextremist utan att han i stället bara har en abnorm agenda, en agenda där man skriver om journalister som ska förintas.

Återigen. Det är ingen anklagelse mot poliskåren som helhet. Det finns rötägg inom alla yrkesgrupper.
    Läs och lugna ner dig.

nyheteridag.se/springare-om-kritikstormen-misstolkning-i-syfte-att-sprida-hat-och-misskreditering/
  • Anonym (Heja Peter!)
    Anonym (Lalaland) skrev 2017-03-20 16:53:56 följande:

Först anmäldes han för dataintrång (lades ned), sedan gnällde GW på honom för att sen när han väl satt i studion så verkade dom väldigt överens. Sen har Alex Schulman i Expressen gnällt på Springare för att han uttryckte att han var less på vänsterextrema journalister och deras antidemokratiska agendor. 

Nu senast blir Springare visst krönikör på Nyheter idag och då skrivs det återigen att han inte kan vara polis.

Så vad tycker ni om läget? Förtjänar Springare behandlingen han får? Är det hetsjakt på honom?

Intressant att Alexander Schulman reagerar, Schulman som gjort en karriär på att mobba och hata meningsmotståndare.

Nyligen jämförde han Marcos Oscarsson (TV4) med Donald Trump och kallade Oscarsson för "Sveriges farligaste man".

Tydligen ska allt som Peter Springare säger analyseras och bokstavstolkas.

När Cecilia Hagen ville förgifta brunråttorna (lika med Sverigedemokraterna) var det ingen som reagerade. Hagen ville att de skulle dö och då står hon för det goda hatet, det hat som hyllas.

När Springare skriver "förinta" så menar han att krossa lögnmedia som mörkar invandringens kostnader och konsekvenser.

Springare säger bara det alla tänkande människor vet. Sverige kommer inte kunna hantera invandringen och dess kostnader och konsekvenser.

Eller tror någon att vi kan bygga framtida välstånd när vi har en stor grupp i samhället där bara var tredje person är självförsörjande efter 15 år i Sverige?
  • Anonym (Sanitetskontroll)
    Anonym (Med i gruppen) skrev 2017-03-20 20:39:53 följande:
    Läs och lugna ner dig.

nyheteridag.se/springare-om-kritikstormen-mis.../
    Jag har läst. Pinsamt illa skrivet. Dessutom lyckas han inte ens göra en trovärdig pudel och det antidemokratiska angreppet på pressfrihet och yttrandefrihet han gjorde sig skyldig till förbigår han med total tystnad.

Kanske är han bara gaggig men i så fall rejält gaggig: En polis som inte känner till eller respekterar Sveriges grundlagar som ju är förutsättningen för vår demokrati.

Illa. Mycket illa.
  • Anonym (håller inte längre)

I början tyckte jag att han hade en poäng men nu har det blivit för mycket, han har fått total hybris.

Jag kan inte respektera någon som allt tydligare bara är en marionett åt andra, och när man sen får reda på att han först missköter sitt jobb och förbjuder yttrandefrihet när det är riktat mot SD för att sen nu extraarbeta i deras kanaler för att föra fram deras åsikter ja då försvinner ju all trovärdighet.

Han gick från att vara en av oss vanliga kritiska till att bli ytterligare en fanatisk gaphals som anser att han har rätt till yttrandefrihet men inte andra.

När hinner han sköta sitt jobb egentligen

• Anonym (rr)
    Anonym (Heja Peter!) skrev 2017-03-20 20:46:50 följande:
    När Cecilia Hagen ville förgifta brunråttorna (lika med Sverigedemokraterna) var det ingen som reagerade. Hagen ville att de skulle dö och då står hon för det goda hatet, det hat som hyllas.
    Varför ljuger du?

www.dn.se/kultur-noje/cecilia-hagen-kritiseras-for-kronika-om-manskliga-brunrattor/   "Formuleringen kritiseras nu av en rad debattörer i Svenska Dagbladet för att vara ?något av det grövsta vi läst i etablerad svensk press?." GP skrev om det också, och säkerligen många andra (gjorde bara en enkel googling och tog de första träffarna från ickealternativa media). Det togs även upp i Medierna i P1 och säkerligen en massa andra radio- och tv-program. Jag betvivlar inte att det säkert finns människor som inte reagerade på Cecilia Hagen som reagerar på Peter Springare, men att säga att "ingen reagerade" är en grav förenkling och syftar bara till att spä på tolkningen att allt och alla i vanliga media är "pk-elit" och vänstergalningar.
  • matteand

Nog är det hetsjakt på han, de försöker hitta nått att bränna han på. 

Snart kommer säkert någon nyhet om något han gjorde som ung bara för att smutskasta han.

Alla som går emot PK hamnar i blåsväder.

• nernu

En myndighetsperson får inte uttrycka sig som han gör. Man har ett särskilt ansvar när man har ett sådant yrke och då kan man inte uttrycka sig hur som helst. Var ju en liknande debatt för några år sedan om vårdpersonal som hade nåt märke eller nåt där det stod något om att de var mot rasism. Det är en väldigt basic åsikt som de flesta håller med om och det blev ändå en debatt för att även en rasist ska känna sig trygg med att få likvärdig vård. Så nej det är inte extra synd om peter springare och det är ingen häxjakt. Han har betett sig väldigt illa och nu får han stå för det.

• FDFMGA
    matteand skrev 2017-03-21 07:19:45 följande:
    Nog är det hetsjakt på han, de försöker hitta nått att bränna han på. 

Snart kommer säkert någon nyhet om något han gjorde som ung bara för att smutskasta han.

Alla som går emot PK hamnar i blåsväder.
    Nja.

Även uppmärksamhetskåta gaphalsar borde inte att de inte är idoler för alla.

Det är givet att en polis som offentligt gapar om att journalister ska förintas och som inte respekterar Sveriges grundlagar blir tagen i örat.

Personligen tycker jag att det daltas för mycket med Springaren. 
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Nja.

Även uppmärksamhetskåta gaphalsar borde inse att de inte är idoler för alla.

Det är givet att en polis som offentligt gapar om att journalister ska förintas och som inte respekterar Sveriges grundlagar blir tagen i örat.

Personligen tycker jag att det daltas för mycket med Springaren. 
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Är det hetsjakt på Peter Springare nu?