• Anonym (Lalaland)

Är det hetsjakt på Peter Springare nu?

Först anmäldes han för dataintrång (lades ned), sedan gnällde GW på honom för att sen när han väl satt i studion så verkade dom väldigt överens. Sen har Alex Schulman i Expressen gnällt på Springare för att han uttryckte att han var less på vänsterextrema journalister och deras antidemokratiska agendor. 

Nu senast blir Springare visst krönikör på Nyheter idag och då skrivs det återigen att han inte kan vara polis.

Så vad tycker ni om läget? Förtjänar Springare behandlingen han får? Är det hetsjakt på honom?

• Svar på tråden Är det hetsjakt på Peter Springare nu?
  • eg olag
    Anonym (Heja Peter!) skrev 2017-03-22 19:49:10 följande:
    Ok, så Springare är högerextremist? Suck. Varför är verkligheten så svår att acceptera? Att invandare är extremt överrepresenterade vad det gäller grova brott.
    Bara att skriva 'Heja Peter' känns lite sektliknande, lite som de som sjunger #shalala lalaaaaaa om Jimmie Åkesson, creepy med andra ord
  • FDFMGA
    Anonym (Heja Peter!) skrev 2017-03-22 19:49:10 följande:
    Ok, så Springare är högerextremist? Suck. Varför är verkligheten så svår att acceptera? Att invandare är extremt överrepresenterade vad det gäller grova brott.
    Ja, ofta är det extremister av olika slag som föraktar demokratin. Jag har svårt att tro att Springaren är vänsterextremist eller islamist, så högerextremist är väl en rimlig gissning.

Vilken sorts extremist anser du att han är då? Grundlagshatarextremist?

Björklund, Lööf och Morgan Johansson anser att han uppträtt mycket olämpligt. Men de är ju antingen partiledare eller också justitieminister och måste vara återhållsamma i kritiken.

Löff uppmanar hans chefer att agera.

Och det kan man ju förstå. Vi kan ju inte ha poliser som ränner omkring helt utan respekt för våra svenska lagar.

www.expressen.se/nyheter/johansson-kraver-ursakt-av-springare/
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anonym (exakt)
    Anonym (Heja Peter!) skrev 2017-03-22 19:59:14 följande:
    Snälla, har ni fixerat er i ordet "förinta"?

Ja, han vill krossa lögnmedia som mörkar invandringens kostnader och konsekvenser?

Läste du krönikan i Expressen där Cecilia Hagen ville förgifta sverigedemokrater? Hon ville förpassa dem från jorden. Hon kallade de dem mänskliga brunråttor.
    Hon fick ju också kritik för detta så varför har du så svårt att hantera att även Springare får kritik? 
    Tycker man det ena är fel borde man väl tycka att det andra är fel,(jag tycker båda är fel)

Att inte kritisera känns som hjärntvättade i min mening, man måste kunna kritisera även de man gillar
  • Anonym (Heja Peter!)
    FDFMGA skrev 2017-03-22 19:59:38 följande:
    Ja, ofta är det extremister av olika slag som föraktar demokratin. Jag har svårt att tro att Springaren är vänsterextremist eller islamist, så högerextremist är väl en rimlig gissning.

Vilken sorts extremist anser du att han är då? Grundlagshatarextremist?

Björklund, Lööf och Morgan Johansson anser att han uppträtt mycket olämpligt. Men de är ju antingen partiledare eller också justitieminister och måste vara återhållsamma i kritiken.

Löff uppmanar hans chefer att agera.

Och det kan man ju förstå. Vi kan ju inte ha poliser som ränner omkring helt utan respekt för våra svenska lagar.

www.expressen.se/nyheter/johansson-kraver-ursakt-av-springare/
    Han är normalt tänkande och överreagerade när han skrev "förinta". Han var troligtvis väldigt arg vid det tillfället. Och du vill feltolka honom, du vill att hans agenda är att döda journalister.

När får vi en ursäkt av Morgan Johansson därför att han i Wall Street Journal skrev att invandring sänker brottsligheten i Sverige? Det uttalandet är det man nu kallar "Fake News".

Annie Lööf, ja. Hon vill ha fri invandring och talade om 30 miljoner invanddare för några år sedan. Rösta på C! Blir jättebra!
  • Anonym (Heja Peter!)
    eg olag skrev 2017-03-22 19:59:35 följande:
    Bara att skriva 'Heja Peter' känns lite sektliknande, lite som de som sjunger #shalala lalaaaaaa om Jimmie Åkesson, creepy med andra ord
    Blev bara "Heja Peter". Och jag gillar att sjunga och dansa.

Ska dansa Peter Springare-dansen i helgen.
  • FDFMGA
    Anonym (Heja Peter!) skrev 2017-03-22 20:04:12 följande:
    Han är normalt tänkande och överreagerade när han skrev "förinta". Han var troligtvis väldigt arg vid det tillfället. Och du vill feltolka honom, du vill att hans agenda är att döda journalister.

När får vi en ursäkt av Morgan Johansson därför att han i Wall Street Journal skrev att invandring sänker brottsligheten i Sverige? Det uttalandet är det man nu kallar "Fake News".

Annie Lööf, ja. Hon vill ha fri invandring och talade om 30 miljoner invanddare för några år sedan. Rösta på C! Blir jättebra!
    Det är mycket möjligt. Jag har läst det han skrev i Nyheter Idag och man kan ju inte med bästa vilja i världen påstå att han har lätt för att uttrycka sig.

Men det är inte det jag reagerar på. Det är att han inte respekterar de svenska grundlagarna. 

En polis som föraktar svensk demokrati, det är illa. Mycket illa.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anonym (stoppibacken)
    Anonym (Heja Peter!) skrev 2017-03-22 19:59:14 följande:
    Snälla, har ni fixerat er i ordet "förinta"?

Ja, han vill krossa lögnmedia som mörkar invandringens kostnader och konsekvenser?

Läste du krönikan i Expressen där Cecilia Hagen ville förgifta sverigedemokrater? Hon ville förpassa dem från jorden. Hon kallade de dem mänskliga brunråttor.
    Jag erkänner att jag hänger upp mig lite på att en person som är anförtrodd att använda dödligt våld för att skydda medborgarna vill förinta folk, ja. Om du tycker att det är att fixera sig vid saker så kan jag leva med det.

Vad han sedan har efterhandskonstruerat när han insåg att han överskattat hur mörkbrunt diskussionsklimatet i det här landet blivit rör mig inte i ryggen.

Nej, jag har inte läst krönikan ifråga. Är den läsvärd?
  • Anonym (***)
    Anonym (Heja Peter!) skrev 2017-03-22 19:24:33 följande:
    På vilket sätt har polisen hänt ut folk som inte är dömda?

Ge exempel.

Vad tänker du om att media hänger ut invandringskritiska personer istället för att granska makten?
    Ja, inte fan var det dömda brottslingar han namngav.

Varför bemöter du inte detta:

Så om man är emot att polisen hänger ut folk som inte är dömda, så tycker man det är OK att de som bryter mot våra lagar går fria? 

Konstig logik du har...
  • Anonym (Heja Peter!)
    Anonym (stoppibacken) skrev 2017-03-22 20:12:45 följande:
    Jag erkänner att jag hänger upp mig lite på att en person som är anförtrodd att använda dödligt våld för att skydda medborgarna vill förinta folk, ja. Om du tycker att det är att fixera sig vid saker så kan jag leva med det.

Vad han sedan har efterhandskonstruerat när han insåg att han överskattat hur mörkbrunt diskussionsklimatet i det här landet blivit rör mig inte i ryggen.

Nej, jag har inte läst krönikan ifråga. Är den läsvärd?
    Ja, du har fixerat dig vid ordet "förinta" och jag tror även du övertolkat det till egen fördel, eller?

Ordvalet är väldigt olyckligt.

Ja, lös krönikan och återkom.
Svar på tråden Är det hetsjakt på Peter Springare nu?