• XAHHA92

För oss som försöker bli gravida med första

Tänkte skapa en tråd för oss som försöker bli gravida med första. Här tänkte jag att vi kan prata känslor, tips på vad ni gör för att få till en graviditet, hur länge ni har försökt m.m.

Vi kan börja med mig.
    Jag fyller 25 år detta året och min sambo fyller 30 år. Vi har försökt aktivt få barn i 10 månader utan att lyckats. Har precis haft ägglossning så nu är det 15 lååååånga dagar till BIM.
    Vad gör vi då för att få till en graviditet? Jo jag äter folsyra och har för första gången börjar med Rosenrot. Vilket sägs ska hjälpa till......?? Min sambo äter "Mitt val - man".
    Jag är också flitig med att använda ägglossningstest.

Ändå så står vi här, 10 månader senare och ingen graviditet... Hoppet är det sista som lämnar!

• Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första
  • Sofiamy

Hej! Tänkte hänga på här! J blir snart 35 och min aambo är 34 vi försöker få vårt första barn. Har försökt i 7 månader men det tar sig inte... har en perfekt cykel på 28 dagar men min ägglossning är sent i min cykel vilket gör att jag har kort lutealfas. Så nu väntar vi på utredning om det ens är så att jag har ägglossning.... en dryg väntan framöver alltså. I öveigt äter jag folsyra och har gjort sen vi började, jag tempar med fertility friend. Ska blir kul att lära känna er!

• KajsaL

Hej!

Jag hänger också på här!

Jag är snart 29 och min sambo är 32 och vi försöker skaffa vårt första barn. Vi har försökt i 6 månader utan att det blivit något. Även om jag vet att det är helt individuellt och att det kan ta många månader innan det "tar" så känner jag mig stressad och rädd emellanåt att vi kanske inte kan få barn. Men jag hoppas att det blir en bäbis snart!!!! ?

• Petronelladahlberg

Hejsan, har inte skrivit i denna tråd tidigare men vi behöver andra som kan sätta sina hjärnor in i detta. Vad tror ni?
    Jag och flickvännen är jätte förvirrade just nu. Vi köpte cb early då jag är på BIM+2 och inom 3 minuter såg vi ett svaaaaagt streck med efter 3 minuter var det borta..
    vad ska man tro? Finns chansen där? Eller är det kört?

• Jooosen

Cb test positivt igår och idag! Lyckades sexa igår morse! Och i torsdags. Äl smärta idag på dagen men slut vid 15 tiden. Hoppas!!! Vad tror ni? Kommer inte kunna få till det idag eller imorn heller tror jag....någon annan med bim 9 april??

• My102

Hej!

Här har vi försökt i 2 år i juni, enligt landstinget är jag för fet för utredning så vi (jag) försöker tappert att gå ner dem ynka kilorna som behövs men det är väldigt svårt, uppenbarligen.

Jag har slutat ÄL tester helt å hållet, min mens är typ regelbunden, jag vet när jag typ har ÄL men det vill sig lixom inte. Alla i min familj har blivit gravid på första försöket feta som smala. Nu ska vi vända oss privat för en utredning, är det mi

• Sofiamy
    Petronelladahlberg skrev 2017-03-27 20:38:42 följande:

Hejsan, har inte skrivit i denna tråd tidigare men vi behöver andra som kan sätta sina hjärnor in i detta. Vad tror ni?

Jag och flickvännen är jätte förvirrade just nu. Vi köpte cb early då jag är på BIM+2 och inom 3 minuter såg vi ett svaaaaagt streck med efter 3 minuter var det borta..

vad ska man tro? Finns chansen där? Eller är det kört?

Hej! Jag är ju absolut ingen expert, men har hört och läst om flera här på familjeliv som fått spökstreck på sina cb tester, så mitt tråkiga råd till er är att testa ett annat varumärke och hoppas på ett fint och tydligt streck! Håller tummarna för er!
  • Petronelladahlberg
    Sofiamy skrev 2017-03-27 21:45:56 följande:
    Hej! Jag är ju absolut ingen expert, men har hört och läst om flera här på familjeliv som fått spökstreck på sina cb tester, så mitt tråkiga råd till er är att testa ett annat varumärke och hoppas på ett fint och tydligt streck! Håller tummarna för er!
    Får testa andra då. Tack för svar!
  • janeways

Åh vad fint! 

Gjorde precis en ny tråd där jag efterlyser förlossning och graviditetsberättelser!
    Är 27, bor med sambo + bonusbarn på 6 år varannan helg. Längtar helt otroligt efter att starta bebis-verkstad. 

Dock är jag väldigt praktiskt lagd.. Vill ha ett sparande, buffert, planering och allt. Fast en annan sida av mig vill bara slita ut nuvaringen och köra på.

Vore fint att prata med någon i liknande situation!

• janeways

Åh vad fint! 

Gjorde precis en ny tråd där jag efterlyser förlossning och graviditetsberättelser!
    Är 27, bor med sambo + bonusbarn på 6 år varannan helg. Längtar helt otroligt efter att starta bebis-verkstad. 

Dock är jag väldigt praktiskt lagd.. Vill ha ett sparande, buffert, planering och allt. Fast en annan sida av mig vill bara slita ut nuvaringen och köra på.

Vore fint att prata med någon i liknande situation!

• Percafluviatilis
    HannaPanna92 skrev 2017-03-27 19:41:12 följande:

Hej! Hur har det gått för dig, har du fått något positivt test? :D (om du testat tidigt)

Jag har bim om 10 dagar och fy så långa dagarna är haha. Man vill ju så gärna ha svar direkt!

Inte testat än ;) bim imorgon.
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första