• XAHHA92

För oss som försöker bli gravida med första

Tänkte skapa en tråd för oss som försöker bli gravida med första. Här tänkte jag att vi kan prata känslor, tips på vad ni gör för att få till en graviditet, hur länge ni har försökt m.m.

Vi kan börja med mig.
    Jag fyller 25 år detta året och min sambo fyller 30 år. Vi har försökt aktivt få barn i 10 månader utan att lyckats. Har precis haft ägglossning så nu är det 15 lååååånga dagar till BIM.
    Vad gör vi då för att få till en graviditet? Jo jag äter folsyra och har för första gången börjar med Rosenrot. Vilket sägs ska hjälpa till......?? Min sambo äter "Mitt val - man".
    Jag är också flitig med att använda ägglossningstest.

Ändå så står vi här, 10 månader senare och ingen graviditet... Hoppet är det sista som lämnar!

• Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första
  • Lillafisfia

Hej!
    Jag hoppar gärna in här. Fick missfall för ett par dagar sedan, första barnet och första graviditeten. Nu har blödningarna börjat avta och jag känner så innerligt att jag måste få vara någonstans och skriva och peppa! Vi har bestämt oss för att försöka direkt igen. Jag hoppas min kropp återhämtar sig bra och att den snart är redo för en ny liten mini som är frisk och stanna <3 

• Starlights
    Mudcakemonster skrev 2017-04-11 22:27:39 följande:
    Jag orkade inte hålla mig och tog ett test nyss. Negativt!! Äääh.. hade halsbränna (vilket jag alrdrig brukar ha), illamående, hög temp och så kom det en (ursäkta) supervattnig flytning. Var så säker. Men nejj..

Hoppas det går bättre för dej :)
    Fick också negativt, men är på bim -3 eller -4. Så jag vet inte, man kan ju hoppas att det var för tidigt. Men vill inte hoppas för mycket.
  • Mudcakemonster
    Starlights skrev 2017-04-12 08:57:02 följande:

Fick också negativt, men är på bim -3 eller -4. Så jag vet inte, man kan ju hoppas att det var för tidigt. Men vill inte hoppas för mycket.

Äsch då :/ men hopp finns det än för oss båda :)
  • Hedblomster

En sak jag har funderat på: eftersom jag aldrig har varit gravid förut kan jag ju egentligen inte veta att om jag ens KAN bli gravid. Och jag har en så märklig känsla av att det kommer att bli svårt och ta låååång tid... Jag vet inte varför? Antingen stämmer det, eller så är jag bara pessimistisk. Ni vet när man vill något mest av allt i hela hela världen, då känns det ju som att man aldrig kommer att få det? Det kan ju bara vara den känslan jag har... 

• Lillafisfia
    Hedblomster skrev 2017-04-12 09:39:05 följande:

En sak jag har funderat på: eftersom jag aldrig har varit gravid förut kan jag ju egentligen inte veta att om jag ens KAN bli gravid. Och jag har en så märklig känsla av att det kommer att bli svårt och ta låååång tid... Jag vet inte varför? Antingen stämmer det, eller så är jag bara pessimistisk. Ni vet när man vill något mest av allt i hela hela världen, då känns det ju som att man aldrig kommer att få det? Det kan ju bara vara den känslan jag har... 

Jag hade exakt den känslan, började typ google hur utredningar gå till efter att jag inte blev gravid på första försöket... Men jag blev gravid på tredje! Så jag tror man bara nojar! 
  • Hedblomster
    Lillafisfia skrev 2017-04-12 09:41:09 följande:
    Jag hade exakt den känslan, började typ google hur utredningar gå till efter att jag inte blev gravid på första försöket... Men jag blev gravid på tredje! Så jag tror man bara nojar! 
    Jaaaa vad härligt att höra! Jag hoppas att jag kommer bli överraskad av ett plus under våren eller sommaren :) 
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2017-04-12 09:39:05 följande:

Känner exakt samma sak!! Inbillar mig oxå det. Så jäkla jobbigt :( det enda jag tänker på.. helt sjukt egentligen
  • AniCase

Jag behöver verkligen hjälp med detta.

Min clearblue fertilietsmonitor gick över från låg till hög igår men det stod bara att en östrogenhöjning hade upptäckts men ingen lhstegring ännu men så testade jag både igår och idag med vänliga ägglossningstest och där är ett halvsvagt sträck.

Vad tror ni?

Är det clearblue monitor som har fått flipp.

Har en menscyckel på 27-28 dagar så det borde ju vara nu ägglossningen är typ
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2017-04-12 10:10:51 följande:
    Känner exakt samma sak!! Inbillar mig oxå det. Så jäkla jobbigt :( det enda jag tänker på.. helt sjukt egentligen
    Förstår hur det är... Har så svårt att njuta av livet speciellt tiden mellan äl och bim... Man tänker bara på det här och när det inte blir nåt känner man bara "jag visste det"... 
  • Hedblomster
    AniCase skrev 2017-04-12 10:28:23 följande:
    Jag behöver verkligen hjälp med detta.

Min clearblue fertilietsmonitor gick över från låg till hög igår men det stod bara att en östrogenhöjning hade upptäckts men ingen lhstegring ännu men så testade jag både igår och idag med vänliga ägglossningstest och där är ett halvsvagt sträck.

Vad tror ni?

Är det clearblue monitor som har fått flipp.

Har en menscyckel på 27-28 dagar så det borde ju vara nu ägglossningen är typ
    Oj, jag vet inte hur en såndär monitor fungerar så det är svårt att säga... Kanske lika bra att ligga på ett tag framöver för säkerhets skull, hehe. 
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första