Inlägg från: Mikaelhbg123 |Visa alla inlägg
  • Mikaelhbg123

För oss som försöker bli gravida med första

Har en fråga lite skumt detta, jag luktar inte där nere och min sambo luktar inte heller i vanliga fall. Men när vi har sex och jag kommer henne så känner man en äcklig lukt då man ska ha sex tex dagen efter, kommer jag inte i henne så luktar det inget. Någon erfarenhet ?

• Mikaelhbg123
    FrökenE1985 skrev 2017-05-30 14:53:24 följande:

Jag tror att kombinationen med kvinnans sekret och mannens sperma rubbar ph-balansen en aning och därför kan det komma en mer ofräsch odör en eller ett par dagar efter. Men kroppen "rensar ut" det ganska snabbt.

Det försvinner efter 2 dgr typ. Men kan det vara det som stör att sperman ej simmar upp? Kan det leda till svårigheter att bli gravid. ?
  • Mikaelhbg123
    isofija skrev 2017-05-30 16:29:53 följande:

Helt normalt så är det för oss också..

Okej. Min sambo blöder knappt nu efter 3 dgr av mens bara. Konstigt ? Eller :/?
  • Mikaelhbg123
    FridaB92 skrev 2017-05-30 18:02:20 följande:

Är det ovanligt för att vara henne? För det kan ju vara så att hon inte haft någon ägglossning denna månaden så det är därför hon blöder mindre än vanligt. Normalt har man ca 10 ÄL/år. Inget att oroa sig över.

Annars kan ju faktist vanlig mens vara 3 dagar. T ex som min.. jag har bara 3, knappt 4 dagar :)

Hon tycker det är konstigt då hon brukar ha 5 dgr. ?:(
  • Mikaelhbg123

Finner inga svar. Är det någon som har erfarenhet utav ägglossning. Min sambos sticka visade typ negativt varje dag. Samma dag som hon hade ägglossning om det nu var ägglossning så visade det negativt 10:00 på morgonen och vid ca 14:00 positivt och det var det typ, negativt på kvällen? Skumt.

• Mikaelhbg123
    Idaelfrida skrev 2017-05-31 13:38:20 följande:

man har ju bara ca 10 ägglossningar per år, kanske dethär var en gång som var utan?

Varför visar det positivt då överhuvudtaget.?:)
  • Mikaelhbg123
    FridaB92 skrev 2017-05-31 16:51:45 följande:

Att en ÄL-sticka visat positivt är inte alltid lika med att du får en ägglossning. Stickan visar bara att LH-hormonet har stigit, vilket i sin tur säger till kroppen att släppa en ägg. Det är inte alltid det händer :). Men oftast kan man utgå ifrån att man har ägglossning om stickan visar positivt, dock är det inte lika med ägglossning :)

Ahaaa! Då förstår jag! Tack
  • Mikaelhbg123
    HannaPanna92 skrev 2017-05-31 15:26:30 följande:

Så har jag haft det också. Tog först ett test på morgonen som visade negativt, fick sedan ägglossning känning på kvällen och tog ett test igen - positivt!

Morgonen efter var det negativt

Har man haft ägglossning då? Eller då sker det kanske ingen ägglossning ju?
  • Mikaelhbg123
    HannaPanna92 skrev 2017-05-31 20:13:15 följande:
    Som sagt, det är inte alltid en ägglossning sker. Menade mer på att ett test kan visa olika på en dag. Ni har inte försökt så länge va? :) Försök att ha roligt istället för att tänka på allt. Jag gjorde tyvärr misstaget att vara för "nojjig" över ALLT.
    Lycka till :)
    oki :) ja precis, vi har bara testat en månad! och jag är reda nojjig haha! 
  • Mikaelhbg123

Någon som har erfarenhet utav tidig ägglossning ? Min sambo hade sin senaste mens 28 maj. Hon var på en gynekologisk undersökning den 3.e juni och gynekologen sa att ägget var 11mm stort då. Enligt appen ska ägglossningen ske imorgon ? Men ägglossning test visade positivt iförigår, igår och idag är det negativt. Har vi missat den kanske ???

Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första