Inlägg från: Mikaelhbg123 |Visa alla inlägg
  • Mikaelhbg123

För oss som försöker bli gravida med första

isofija skrev 2017-06-15 12:28:57 följande:

Tack!

På BIM, alltså jag skulle ha fått min mens idag.

Såg i morse att temperaturen inte sjunkit så då tog jag först ett test som jag fick svagt positivt på inom en minut, då tog jag även det digitala veckotestet som också bekräftade.

Några tydliga symptom? Min tjej klagar

På brösten nu 1v ca efter ÄL.
  • Mikaelhbg123
    isofija skrev 2017-06-15 13:21:17 följande:

Just ömma bröst kan man få varje månad men hon känner ju sin kropp bäst såklart.

Det som var udda för mig jämfört mot varje annan månad är att jag först fick ont i bröstvårtorna och därefter brösten, brukar alltid vara det ena eller det andra bara.

Saker smakar annorlunda och mer halsbränna, mkt hungrigare också när jag tänker efter. Blir snabbare svettig när jag tränar och så fort jag är igång så känner jag mig väldigt varm.

Okej tack, hon klagar på ont i brösten men det brukar hon inte ha. Men vem vet, vi får väl vänta och se:)
  • Mikaelhbg123
    isofija skrev 2017-06-15 13:21:17 följande:

Just ömma bröst kan man få varje månad men hon känner ju sin kropp bäst såklart.

Det som var udda för mig jämfört mot varje annan månad är att jag först fick ont i bröstvårtorna och därefter brösten, brukar alltid vara det ena eller det andra bara.

Saker smakar annorlunda och mer halsbränna, mkt hungrigare också när jag tänker efter. Blir snabbare svettig när jag tränar och så fort jag är igång så känner jag mig väldigt varm.

Glömde påpeka att hon känner att hennes bröst svullnat med !
    W
  • Mikaelhbg123
    Lillatjejen1992 skrev 2017-06-15 15:41:15 följande:

Vissa får symptom tidigt, andra inte. När man börjar försöka är det lätt att "känna" saker till höger och vänster och som någon skrev tidigare kan just ömma/svullna bröst bero på annat oxå. Mitt råd är att försök att inte tänka så mycket då man lätt kan bli "skengravid" när man påbörjat bebisverkstaden. Slappna av och glöm inte att ha roligt.

Tack för informationen :) det sägs att man ska slappna av och ha roligt men man vill att det ska hända lixom NU ????????
  • Mikaelhbg123

Min sambo hade ÄL ca 11 juni. Någon dag efter, nu ca 4 dagar har hennes bröst svullnat mycket och hon har både jätte ont i brösten samt bröstvårtorna, brösten är sjukt varma! Enligt henne har hon aldrig haft så, samt att hennes mens förväntas 27 juni.

Är det någon som vet ? Bör man ta kontakt med läkare ?

• Mikaelhbg123
    HannaPanna92 skrev 2017-06-18 00:26:33 följande:

Tycker ni kan avvakta att kontakta läkare, att få ont i brösten och att de blir svullna KAN vara ett tecken på graviditet MEN också tecken innan mens. Vet att det är svårt men försök att inte överanalysera allt.. Eftersom ni inte försökt så länge blir det bara extra tufft. Jag har nog varit skengravid hälften av månaderna vi försökt och det har gjort mig sjukt besviken.

Förstår till men hon har ej menssmärtor 12 dgr innan mens ????? Hon brukar ha 2 dagar innan mens
  • Mikaelhbg123
    Percafluviatilis skrev 2017-06-18 10:19:46 följande:

Jag hade också mensliknande känningar innan bim de första försöken, antagligen för att jag ville så mycket. Vissa får ju också så om de blivit gravida så det är svårt att säga men det är ju förmodligen inget farligt iallafall :) Vänta och se om mensen kommer och ta ett test annars.

När kan man testa som tidigast tror du?
  • Mikaelhbg123
    Bellsss skrev 2017-06-18 14:37:02 följande:

5-6 innan beräknad mens med de testen som är gjorda för att känna av tidigare :)

Typ clear blue digital ?
  • Mikaelhbg123
    Bellsss skrev 2017-06-18 16:31:52 följande:

Nja, men clear blue early kan ni ta bl.a. :)

Ok. Vi får väl se! ;) andra försöket för oss iaf!!!
  • Mikaelhbg123
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-06-21 10:48:09 följande:

Tog ett tidigt babyplan grav test imorse som visade starkt negativt :( Inte haft några symptom annat än lite halsbränna så inte haft några förväntningar men hoppas gör man ju. Blir att försöka att hålla sig nu och inte testa förrän bim dagen den 27de. Men hade va skönt o testa en gång till innan midsommar....

Vi testade idag med. Negativt. 6 dagar kvar till BIM. Så vi får se :) kanske det var för tidigt. Vi använde kväll urin med. Kanske ej var så smart. Men man vill ju testa hela tiden:)
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första