Inlägg från: Mikaelhbg123 |Visa alla inlägg
  • Mikaelhbg123

För oss som försöker bli gravida med första

Bellsss skrev 2017-07-07 19:18:40 följande:

Om du inte har ägglossning alls en månad så borde inte stickorna ge utslag. De är ju till för att visa om och när du har ägglossning. Det är ju isf som det grav test skulle ge utslag även fast det är negativt :)

Va i helsike har hänt här då?? Händer inget ännu!!! Fanns två mån i rad!
  • Mikaelhbg123
    HannaPanna92 skrev 2017-07-07 21:04:05 följande:

Så äl testet visar enbart ett streck?

HannaPanna92 skrev 2017-07-07 21:04:05 följande:

Så äl testet visar enbart ett streck?

Ja??? Varje dag
  • Mikaelhbg123
    HannaPanna92 skrev 2017-07-08 09:34:24 följande:

Om det bara visar ett streck så blir det nog ingen ägglossning den här månaden, vilket är helt normalt då en kvinna ibland bara har 10 ägglossningar per år.

Jaha :( vad synd! Haha då får man vänta till nästa
  • Mikaelhbg123
    Starlights skrev 2017-07-08 11:18:06 följande:

Vi har plussat!!

Har verkligen haft noll symtom den här månaden, och vi hade bara sex en gång under ägglossningen, så trodde att våra chanser att lyckas denna gång var minimala. Men ska på fest med alkohol ikväll, så tog ett test för säkerhets skull. Och där var tydliga streck!! Bim först på måndag, så är på bim-2 idag!

Kan inte fatta att det verkligen händer oss!? Att vi verkligen får plussa igen? Efter att ha försökt i 10 månader, blev ett utomkvedshavandeskap i vintras, operation och en äggledare mindre, plus endometrios... Har blivit lovat ett tidigt vul sedan mitt utomkveds, så vi slipper oroa oss så länge, vilket känns otroligt skönt!!

Så det är fan möjligt alltså!! Är så himla lycklig nu!!

Wow GRATTIS :))
  • Mikaelhbg123
    HannaPanna92 skrev 2017-07-08 11:29:29 följande:

Förstår att det kan kännas surt! Men bara att försöka nästa månad :) Det går fort

Nu på kvällen började den andra synas ?

• Mikaelhbg123
    HannaPanna92 skrev 2017-07-09 05:41:40 följande:

Det verkar som att jag själv får en månad utan ägglossning. Ska ha ägglossning om 2 dagar enligt appen men varken äl flytningar eller något tecken på att äl-testen ger någon stegring.

Jag som tänkte att nu, NU måste det fan vara min tur..... *suck*

Är det helt negativt då eller? Bara ett streck. ?
  • Mikaelhbg123
    HannaPanna92 skrev 2017-07-09 11:47:06 följande:

Har nästan alltid ett svagt streck genom hela cykeln (förutom vid äl då). Ett ägglossningstest räknas alltid som negativt om inte de båda strecken är lika starka, så ja mina var ju negativa nu precis som jag visste, dock har ingen stegring skett. Kan ju komma senare men har svårt att tro det.

Oki, då vet jag :) tack
  • Mikaelhbg123
    HannaPanna92 skrev 2017-07-09 11:47:06 följande:

Har nästan alltid ett svagt streck genom hela cykeln (förutom vid äl då). Ett ägglossningstest räknas alltid som negativt om inte de båda strecken är lika starka, så ja mina var ju negativa nu precis som jag visste, dock har ingen stegring skett. Kan ju komma senare men har svårt att tro det.

Kom

De:)
  • Mikaelhbg123
    HannaPanna92 skrev 2017-07-09 23:27:55 följande:

Skönt att hon fick ägglossning tillslut. Min verkar inte komma.

Var inställda att det ej skulle komma heller :( men tur iaf!

Rätt sent än vanligt
  • Mikaelhbg123

Men kanske dum fråga men man vill veta! Om ägglossnigstest visade positivt igår ikväll, räcker det att man haft samlag då efter det och idag med? När släpps ägget ca? Man orkar ju ej ligga 10 ggr på ett dygn :)

Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första