Inlägg från: Mikaelhbg123 |Visa alla inlägg
  • Mikaelhbg123

För oss som försöker bli gravida med första

Är det någon som möjligtvis vet hur länge ägget stannar och är befruktningsbar efter ägget har lossat? Eller är det kört om det inte finns spermier i äggleder då den lossar ?

• Mikaelhbg123
    Petronelladahlberg skrev 2017-07-14 19:56:26 följande:

Tror ni det är långt kvar till äl? Eller dem närmsta dagarna?

Inom 24-36 bör det loss sägs det
  • Mikaelhbg123

Hej! Är det någon som kan förklara ? Hjälpa oss hur man mäter baseltemparaturen ? Är det som vanligt under tungan? Om man har ca 37 grader varje dag och får en stigning på 37.3-37.5 är det då ägglossning har skett eller hur gör man? Tacksam för svar

• Mikaelhbg123

Någon som vet? Hur skumt? Ägglossningstestet började stegra sen helt plötsligt försvann stegringen och testerna i fortsättningen blev helt negativa ? Vad kan det bero på?

• Mikaelhbg123

Hej, hoppar in här! En fråga min sambos mens är sen 2 dgr och har aldrig hänt innan. Testen visar negativt. Men hennes Temp har inte sjunkit. Någon som har någon erfarenhet ? Sjunker inte temp vid bim? Tacksam för svar

• Mikaelhbg123
    XAHHA92 skrev 2017-10-10 17:26:39 följande:

Vilka graviditetstest anser ni vara bäst om man nu vill testa innan bim?

Har bim 22/10 så tänkte testa i nästa vecka, har dock inga höga förväntningar..

Hur gick det på utredning om man får fråga ?:) några tips från dem? :))
  • Mikaelhbg123
    XAHHA92 skrev 2017-10-11 10:59:59 följande:

Det var mer ett inskrivningsmöte vill jag nog kalla det. Barnmorskan berättade bara vad som kommer ske & sen fick vi remisser till att lämna blodprov och min sambo spermaprov. Nästa läkarbesök blir i december pga lång kö..... Då skulle jag även få göra ett ultraljud och kanske en spolning.

Aha okej, det fixar säkert sig!:)
  • Mikaelhbg123
    Pacific skrev 2017-11-13 06:37:34 följande:

Ett klart och tydligt streck. Grattis!

Ska det inte vara ett plus?
  • Mikaelhbg123
    Isathe skrev 2017-11-15 11:04:45 följande:

Solklart pluss!!! Stort grattis!  Du har BIM på lördag alltså?

De ger mig lite hopp, att se att folk får pluss efter flera månader av försök. Jag och min sambo har försökt sedan februari.

Tack :) precis på lördag / söndag ... tog ett tidigt gravtest!
  • Mikaelhbg123
    Isathe skrev 2017-11-15 12:14:20 följande:

Ååå lycka! Har du några symtom som gjort att du misstänkt att de skulle bli positivt?

Tack :) njaa. Inte så mycket faktiskt. Det enda var typ att vissa dagar var jag riktigt kissnödig. Och att brösten gör ont och är typ svullna.

Kan säga att vi blev rekommenderade att dricka PROFERTIL male och PROFERTIL female kostar dock ca 1000kr månad för par men den innehåller riktigt bra saker. Finns att beställa på nätet profertil.eu.
  • Mikaelhbg123
    Lewaize skrev 2017-11-27 08:15:03 följande:

Är nu inne på 9e försöket, månad 7 :) En konstig fundering här... men... ska ha äl enligt flo och NC på torsdag 30/11, tog ägglossningstest i förrgår med cb digital och den visslade en cirkel vilket är negativt. Igår gjorde jag ett till test men inte med morgonrutiner, väntade i 2-3 timmar innan toa (glömde göra testet på morgonen :P). Detta testet var en fast glad gubbe, alltså hög fertilitet/max fertilitet.

Till saken hör att vi hade sex precis innan och kanske kom det lite sagg på ägglossningstestet. Men kan saggen verkligen göra testet positivt? Har aldrig varit med om att ena dagen är det absolut ingen fertilitet och nästa är det max! Någon som kan svara på min fråga eller har varit med om något liknande :P ?

Visst kan det bli så. Hormonerna stiger väldigt fort. Min sambo testade ibland negativt på morgonen men eftermiddag var det positivt. Det är därför det är så

lätt att missa ägglossningen.
  • Mikaelhbg123
    Mikaelhbg123 skrev 2018-02-20 11:55:44 följande:

Hej! En fråga är detta positivt gravtest eller spöksträck?

Tacksam för svar

• Mikaelhbg123
    XAHHA92 skrev 2018-02-20 13:22:03 följande:

[quote=78486160][quote-nick]Mikaelhbg123 skrev 2018-02-20 11:56:16 följande:[/quote-nick]

Det är positivt! Grattis!! :)

[/quote]

Men? Asså två dagar sedan med typ urin under dagen positiv? Idag med första urin? Negativ? Kan ngn svara på detta? Är det tidigt missfall eller ?

• Mikaelhbg123
    XAHHA92 skrev 2018-02-22 09:06:29 följande:

Men? Asså två dagar sedan med typ urin under dagen positiv? Idag med första urin? Negativ? Kan ngn svara på detta? Är det tidigt missfall eller ?

Ta ett digitalt istället. Är det innan eller efter bim?[/quote]

Den ?positiva? var samma dag som bim skulle varit egentligen. Denna negativa är bim+2 testade IOM det kom en sparsam blödning typ i urinet?
  • Mikaelhbg123
    XAHHA92 skrev 2018-02-22 09:53:50 följande:

Den ?positiva? var samma dag som bim skulle varit egentligen. Denna negativa är bim+2 testade IOM det kom en sparsam blödning typ i urinet?

Jag hade tagit ett digitalt för att dubbelkolla.[/quote]

Skumma saker alltså!
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första