• Tjolahejtjolahopp

Vattenavgång v.18

Hej alla.

Jag ligger just nu på lasarettet på avdelning 85.

Haft stor blödning i v10 , en större med sammandragningar varannan minut i nio timmar och med massor av klumpar och blod i vecka 15.

Det har varit alla gånger i samband med mitt jobb när jag lyfter och ingen ville lyssna på mig. De har sagt att man kan jobba som vanligt när man är gravid och att de inte kan säga vad det beror på.

Hade inte fått någon sjukskrivning än men tänkte kämpa för det och skulle ringa igår. Fick istället tryck nedåt i måndags och i tisdags på jobbet. Onsdagen så misstänkte jag att vattnet gick och ringde 1177. De sa åt mig att vänta och ringa gyn på morgonen efter.

Kom hit och de konstaterade att allt vatten är borta. De sa att de inte kan göra något och de vill ha mig här några dagar för att sen sätta igång mig om det inte kommer igång av sig självt. Nu är jag jätteledsen och de säger att fostret tar skada ju längre det går så de hellre sätter igång mig. Jag vill verkligen inte att de ska göra det.

Det har inte kommit mer vatten sen undersökningen igår och jag har inte ont och inga bruna eller röda flytningar.

Hur gör jag nu?

Jag undrar även om fostervattnet har gått, och det finns inget fostervatten kvar, borde det fortsätta att sippra ut lite vatten ändå efter någon dag eller slutar det helt när hinnan har spruckit?

• Svar på tråden Vattenavgång v.18
  • DragonWoman

Oj vad händer??

Håller båda tummarna för er nu och att allt gått så bra som möjligt <3

• GrönaDruvan

Följt dig hela vägen och håller alla tummar jag kan!!! Åh vad jag hoppas den lilla klarar sig!!

• Tjolahejtjolahopp

En stark liten flicka kom ut. Livlig och allt går bra. Hon ligger i kuvös nu och hade tittat runt. Jag var vaken under snittet. Såg när hon kom ut (det speglade sig i lampan)

Jag skriver mer när jag orkar. På uppvaket nu. HELT OTROLIGT!!!

• GrönaDruvan
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-05-25 17:20:59 följande:

En stark liten flicka kom ut. Livlig och allt går bra. Hon ligger i kuvös nu och hade tittat runt. Jag var vaken under snittet. Såg när hon kom ut (det speglade sig i lampan)

Åh underbart!! Hoppas hon kämpar!! Grattis!!
  • Stuppis1

Åh vad underbart att läsa! Grattis! Blir alldeles varm i hjärtat, vilken kämpe! Och vad stark du är som kämpat och tagit dig igenom allt detta, det märks vem hon brås på! Lycka till nu i fortsättningen :)
  • Llewellyn

Som sagts tidigare, stark bebis. Hoppas det går lika bra på utsidan. Har du något passande namn till denna kämpartjej?

Spännande att höra vad som skedde som gjorde att beslut togs att plocka ut, för det var väl en undersökning inte så mycket tidigare som inte visade något speciellt.. Eller har jag missat något?

All lycka till framöver <3

• enanna

Sitter bara och gapar. WOW! Grattis <3 hon får alltså syre och hon kämpar med dig, alldeles, alldeles underbart! Miljoner grattis till en fin, livlig dotter!
  • Axioria1

Blir helt tårögd. Blir så glad att de såg bra ut så långt. Håller alla tummar för er! Hejja Hejja lillflickan! <3
  • Snowflingan

Stort stort grattis och wow vilka kämpar du och din nyfödda dotter! Jag önskade med hela mitt hjärta att det skulle gå bra och jag blir så lycklig att höra detta!

Svar på tråden Vattenavgång v.18